O víkendu se jel v Londýně Závod šampionů, ze kterého si může F1 vzít lekce v tom, jak lépe pobavit své příznivce.
Jedním z přítomných byl šéf výkonnosti Williamsu Rob Smedley, jehož pilota Felipeho Massu vyřadil ve čtvrtfinále David Coulthard. Závodilo se na paralelní trati ve stejných vozech, rozdíly byly velmi těsné.
Na Olympijském stadionu v centru anglické metropole se představila celá řada jezdců z F1: Jenson Button, David Coulthard, Romain Grosjean, Nico Hülkenberg, Felipe Massa, Nelson Piquet, jr., Jolyon Palmer, Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel, Pascal Wehrlein i Susie Wolffová loučící se s aktivní kariérou. Mohla by si F1 z víkendového podniku něco odnést?
"Absolutně ano. Je to celé o zábavě. Bavíte se od minuty, kdy projdete dveřmi, až do chvíle, kdy odcházíte. Myslím, že ve Formuli 1 potřebujeme trochu více myslet na trhy, které obsluhujeme, na obecenstvo, pro které hrajeme, a možná je trochu více bavit," říká Smedley.
Nicovi Hülkenbergovi, který vypadl ve čtvrtfinále se Sebastianem Vettelem, se líbila absence dat, práce na nastavení a nepředvídatelnost výsledků: "Bylo to méně předvídatelné, jak jsme viděli nedávno v F1, když jsme přišli o tréninky a o našich vozech a pneumatikách jsme nevěděli všechno. To je pro závodění celkem dobré. Pak pozorujeme spoustu předjíždění a parádní podívanou."
Hvězdě IndyCar, Ryanovi Hutnerovi-Reayovi, se líbily tribuny blízko dráhy: "Obklopit závodní dráhy se strukturami podobnými stadionu je skvělou věcí, která by se měla udělat. Ve Státech se vždy zaměřujeme na to, jak oválové závodění vylepšit, protože se jedná o tu nejbližší formu stadionového závodění, jakou můžete při plné rychlosti dostat."
I jezdci pak mohou lépe vnímat atmosféru na dráze: "Obzvlášť v místech, jako je Iowa, kde má dráha délku 0,7 či 0,8 míle a tribuny jsou narvané, a vy jezdíte v podstatě dole v kouli, to je hodně skvělá atmosféra."
Fotogalerii ze Závodu šampionů 2015 najdete zde.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.