O víkendu se jel v Londýně Závod šampionů, ze kterého si může F1 vzít lekce v tom, jak lépe pobavit své příznivce.
Jedním z přítomných byl šéf výkonnosti Williamsu Rob Smedley, jehož pilota Felipeho Massu vyřadil ve čtvrtfinále David Coulthard. Závodilo se na paralelní trati ve stejných vozech, rozdíly byly velmi těsné.
Na Olympijském stadionu v centru anglické metropole se představila celá řada jezdců z F1: Jenson Button, David Coulthard, Romain Grosjean, Nico Hülkenberg, Felipe Massa, Nelson Piquet, jr., Jolyon Palmer, Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel, Pascal Wehrlein i Susie Wolffová loučící se s aktivní kariérou. Mohla by si F1 z víkendového podniku něco odnést?
"Absolutně ano. Je to celé o zábavě. Bavíte se od minuty, kdy projdete dveřmi, až do chvíle, kdy odcházíte. Myslím, že ve Formuli 1 potřebujeme trochu více myslet na trhy, které obsluhujeme, na obecenstvo, pro které hrajeme, a možná je trochu více bavit," říká Smedley.
Nicovi Hülkenbergovi, který vypadl ve čtvrtfinále se Sebastianem Vettelem, se líbila absence dat, práce na nastavení a nepředvídatelnost výsledků: "Bylo to méně předvídatelné, jak jsme viděli nedávno v F1, když jsme přišli o tréninky a o našich vozech a pneumatikách jsme nevěděli všechno. To je pro závodění celkem dobré. Pak pozorujeme spoustu předjíždění a parádní podívanou."
Hvězdě IndyCar, Ryanovi Hutnerovi-Reayovi, se líbily tribuny blízko dráhy: "Obklopit závodní dráhy se strukturami podobnými stadionu je skvělou věcí, která by se měla udělat. Ve Státech se vždy zaměřujeme na to, jak oválové závodění vylepšit, protože se jedná o tu nejbližší formu stadionového závodění, jakou můžete při plné rychlosti dostat."
I jezdci pak mohou lépe vnímat atmosféru na dráze: "Obzvlášť v místech, jako je Iowa, kde má dráha délku 0,7 či 0,8 míle a tribuny jsou narvané, a vy jezdíte v podstatě dole v kouli, to je hodně skvělá atmosféra."
Fotogalerii ze Závodu šampionů 2015 najdete zde.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.