Sebastian Vettel v Londýně zvítězil v letošním Závodě šampionů když porazil Toma Kristensena.
V krásném souboji nakonec čtyřnásobný mistr světa F1 porazil devítinásobného vítěze Le Mans. Sebastian Vettel se tak na Olympijském stadionu v Londýně mohl poprvé radovat z vítězsví v Závodě šampionů.
V první části Němec vyhrál s náskokem půl sekundy, ve druhé měl jeho soupeř problém s únikem oleje. Nakonec udělal Kristensen chybu v první zatáčce, narazil do bariéry a vítězství tak patřilo Vettelovi. Ten během sobotních duelů prohrál pouze jedenkrát. Porazil například Solberga či Hülkenberga a ztratil pouze jízdu proti Davidovi Coulthardovi.
Během dne jsme viděli vítězství Lopeze, Wehrleina, Doohana či Palmera. Co se dalších pilotů F1 týče, porazil Nico Hülkenberg Daniela Ricciarda, Felipe Massa zase Jensona Buttona a David Coulthard Susie Wolffovou.
"Jsem šťastný a cením si toho, i když to chvíli trvalo! Hodně skvělých závodníků má tuto trofej a já se o ni několikrát snažil. Až teď se to podařilo," uvedl Němec.
"Závod šampionů je zábava. Když jsme byli děti a začínali závodit, dělali jsme to pro zábavu a takováto akce je toho připomínkou. Ale když stáhnete hledí, chcete vyhrát. Já se o to snažil tolikrát, že to dnes bylo překvapení. Tento formát je náročný, protože toho v autech moc nenajezdítě a musíte se rychle dostat do rytmu a to se mi podařilo," usmívá se Vettel.
Poklonu mu složil i druhý Kristensen: "Je to zasloužený vítěz, dnes jezdil skvěle. Dal jsem do toho vše a bylo to těsné, ale on se do toho opřel. Sice už aktivně nezávodím, ale tato akce byla skvělá. Připomenul jsem si, jaké je to závodit a zůstal až do finále. Závod šampionů je zábava."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.