Sebastian Vettel v Londýně zvítězil v letošním Závodě šampionů když porazil Toma Kristensena.
V krásném souboji nakonec čtyřnásobný mistr světa F1 porazil devítinásobného vítěze Le Mans. Sebastian Vettel se tak na Olympijském stadionu v Londýně mohl poprvé radovat z vítězsví v Závodě šampionů.
V první části Němec vyhrál s náskokem půl sekundy, ve druhé měl jeho soupeř problém s únikem oleje. Nakonec udělal Kristensen chybu v první zatáčce, narazil do bariéry a vítězství tak patřilo Vettelovi. Ten během sobotních duelů prohrál pouze jedenkrát. Porazil například Solberga či Hülkenberga a ztratil pouze jízdu proti Davidovi Coulthardovi.
Během dne jsme viděli vítězství Lopeze, Wehrleina, Doohana či Palmera. Co se dalších pilotů F1 týče, porazil Nico Hülkenberg Daniela Ricciarda, Felipe Massa zase Jensona Buttona a David Coulthard Susie Wolffovou.
"Jsem šťastný a cením si toho, i když to chvíli trvalo! Hodně skvělých závodníků má tuto trofej a já se o ni několikrát snažil. Až teď se to podařilo," uvedl Němec.
"Závod šampionů je zábava. Když jsme byli děti a začínali závodit, dělali jsme to pro zábavu a takováto akce je toho připomínkou. Ale když stáhnete hledí, chcete vyhrát. Já se o to snažil tolikrát, že to dnes bylo překvapení. Tento formát je náročný, protože toho v autech moc nenajezdítě a musíte se rychle dostat do rytmu a to se mi podařilo," usmívá se Vettel.
Poklonu mu složil i druhý Kristensen: "Je to zasloužený vítěz, dnes jezdil skvěle. Dal jsem do toho vše a bylo to těsné, ale on se do toho opřel. Sice už aktivně nezávodím, ale tato akce byla skvělá. Připomenul jsem si, jaké je to závodit a zůstal až do finále. Závod šampionů je zábava."
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.