Sportovní ředitel Hondy Jasuhisa Araj zdůrazňuje, že Honda vždy byla a je otevřená vůči dodávkám motorů pro více týmů v F1. Právo veta ředitele McLarenu Rona Dennise ale komentovat nechce.
Red Bull sice projevil formální zájem o spolupráci s Hondou v sezóně 2016, když sháněl motor, Woking ji však zarazil: "O tom nediskutujeme. V Red Bullu mají očividně problém, který si způsobili sami, nikdo jiný. Nejsme charitativní nadací, nejsme tady kvůli tomu, abychom druhým pomáhali," uvedl tehdy závodní ředitel McLarenu Eric Boullier.
Araj veto McLarenu sice nechce komentovat, ale zdůrazňuje, že v plánech Hondy bylo vždy dodávat své pohonné jednotky více týmům ve Formuli 1. K tomu se ostatně zavázala vůči FIA i Berniemu Ecclestoneovi.
"Víme, co se psalo v médiích, z našeho pohledu, z pohledu Hondy, jsme již od počátku sezóny tvrdili, že jsme otevření vůči dodávkám více týmům. Dor Formule 1 jsme přišli s tím, že jsme na to mysleli. Nemůžeme komentovat veto, ale Honda je vždy otevřená a v myšlení je napřed," říká Araj.
Letos se kvůli zvolenému konceptu své pohonné jednotky trápila s výkonem i spolehlivostí, očekává ale, že během zimy dosáhne velkého pokroku po odstranění základních nedostatků v ERS systému. I v příští sezóně bude pohánět pouze McLaren, který má u ní díky exkluzivní smlouvě status továrního týmu. S britským týmem ale v tomto ročníku nasbírali doposud jen 27 bodů a v šampionátu konstruktérů je za nimi pouze Manor, který jezdí s upraveným loňským vozem a s loňským motorem Ferrari.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.