Fernando Alonso považuje za smůlu, že letošní sezóna už končí, protože poslední vylepšení pomohla vůz MP4-30 posunout tím správným směrem.
McLaren nasadil významný balík aerodynamických vylepšení již v Austinu, piloti byli také spokojeni s výkonnostním pokrokem 4. specifikace pohonné jednotky Hondy, byť příliš spolehlivou nebyla. Tým letošní tréninky během závodních víkendů využíval k testování a podle Alonsa je škoda, že zbývají už jen dva podniky.
"V Austinu a rozhodně v Mexiku se auto ubíralo správným směrem. V Austinu jsme nasadili určitá aerodynamická vylepšení a auto splnilo to, co jsme očekávali," hodnotí španělský pilot, který před letošní sezónou přišel z Ferrari.
"Motor se zlepšuje s každým závodem. Čtvrtá specifikace určitě oplývá vyšší výkonností. Celý balík se každý závod zlepšuje. Žel sezóna končí, ale my se s balíkem držíme pozitivního trendu. Snad to bude pokračovat během zimy bez testování či závodění," pokračuje Alonso.
Během zimy bude muset zapracovat zejména Honda na vylepšení své pohonné jednotky: "Poslední závody ukázaly určitý potenciál, který příští rok využijeme. Po stránce motoru to je zatím s otazníkem, protože některá vylepšení, v něž doufáme, jsou teď zatím jen na papíře."
"Musí připravit projekt a my musíme v lednu a v únoru motory rozjet na dynamometru. Do té doby si nebudeme pokrokem zcela jisti, já jsem ale optimistou. Letos jsme se hodně naučili, pokud jde o spolehlivost, výkonnost, filozofii motoru, elektriky a turba," vysvětluje Alonso.
V pokrok věří i jeho týmový kolega Jenson Button: "Všichni jsme frustrováni tím, že se věci nevyvíjejí naším směrem. Jako tým jsme frustrováni proto, že nebojujeme na čele, což je naše chyba - je to na nás jako na týmu, aby k tomu nedocházelo.
"Raději pozoruji zlepšení, jak jsme to zaznamenali u nové specifikace motoru, a mám během závodního víkendu pár potíží, protože to je příslibem pro budoucnost - a na to se těšíme," dodává 35letý Brit.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.