Fernando Alonso považuje za smůlu, že letošní sezóna už končí, protože poslední vylepšení pomohla vůz MP4-30 posunout tím správným směrem.
McLaren nasadil významný balík aerodynamických vylepšení již v Austinu, piloti byli také spokojeni s výkonnostním pokrokem 4. specifikace pohonné jednotky Hondy, byť příliš spolehlivou nebyla. Tým letošní tréninky během závodních víkendů využíval k testování a podle Alonsa je škoda, že zbývají už jen dva podniky.
"V Austinu a rozhodně v Mexiku se auto ubíralo správným směrem. V Austinu jsme nasadili určitá aerodynamická vylepšení a auto splnilo to, co jsme očekávali," hodnotí španělský pilot, který před letošní sezónou přišel z Ferrari.
"Motor se zlepšuje s každým závodem. Čtvrtá specifikace určitě oplývá vyšší výkonností. Celý balík se každý závod zlepšuje. Žel sezóna končí, ale my se s balíkem držíme pozitivního trendu. Snad to bude pokračovat během zimy bez testování či závodění," pokračuje Alonso.
Během zimy bude muset zapracovat zejména Honda na vylepšení své pohonné jednotky: "Poslední závody ukázaly určitý potenciál, který příští rok využijeme. Po stránce motoru to je zatím s otazníkem, protože některá vylepšení, v něž doufáme, jsou teď zatím jen na papíře."
"Musí připravit projekt a my musíme v lednu a v únoru motory rozjet na dynamometru. Do té doby si nebudeme pokrokem zcela jisti, já jsem ale optimistou. Letos jsme se hodně naučili, pokud jde o spolehlivost, výkonnost, filozofii motoru, elektriky a turba," vysvětluje Alonso.
V pokrok věří i jeho týmový kolega Jenson Button: "Všichni jsme frustrováni tím, že se věci nevyvíjejí naším směrem. Jako tým jsme frustrováni proto, že nebojujeme na čele, což je naše chyba - je to na nás jako na týmu, aby k tomu nedocházelo.
"Raději pozoruji zlepšení, jak jsme to zaznamenali u nové specifikace motoru, a mám během závodního víkendu pár potíží, protože to je příslibem pro budoucnost - a na to se těšíme," dodává 35letý Brit.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.