Fernando Alonso považuje za smůlu, že letošní sezóna už končí, protože poslední vylepšení pomohla vůz MP4-30 posunout tím správným směrem.
McLaren nasadil významný balík aerodynamických vylepšení již v Austinu, piloti byli také spokojeni s výkonnostním pokrokem 4. specifikace pohonné jednotky Hondy, byť příliš spolehlivou nebyla. Tým letošní tréninky během závodních víkendů využíval k testování a podle Alonsa je škoda, že zbývají už jen dva podniky.
"V Austinu a rozhodně v Mexiku se auto ubíralo správným směrem. V Austinu jsme nasadili určitá aerodynamická vylepšení a auto splnilo to, co jsme očekávali," hodnotí španělský pilot, který před letošní sezónou přišel z Ferrari.
"Motor se zlepšuje s každým závodem. Čtvrtá specifikace určitě oplývá vyšší výkonností. Celý balík se každý závod zlepšuje. Žel sezóna končí, ale my se s balíkem držíme pozitivního trendu. Snad to bude pokračovat během zimy bez testování či závodění," pokračuje Alonso.
Během zimy bude muset zapracovat zejména Honda na vylepšení své pohonné jednotky: "Poslední závody ukázaly určitý potenciál, který příští rok využijeme. Po stránce motoru to je zatím s otazníkem, protože některá vylepšení, v něž doufáme, jsou teď zatím jen na papíře."
"Musí připravit projekt a my musíme v lednu a v únoru motory rozjet na dynamometru. Do té doby si nebudeme pokrokem zcela jisti, já jsem ale optimistou. Letos jsme se hodně naučili, pokud jde o spolehlivost, výkonnost, filozofii motoru, elektriky a turba," vysvětluje Alonso.
V pokrok věří i jeho týmový kolega Jenson Button: "Všichni jsme frustrováni tím, že se věci nevyvíjejí naším směrem. Jako tým jsme frustrováni proto, že nebojujeme na čele, což je naše chyba - je to na nás jako na týmu, aby k tomu nedocházelo.
"Raději pozoruji zlepšení, jak jsme to zaznamenali u nové specifikace motoru, a mám během závodního víkendu pár potíží, protože to je příslibem pro budoucnost - a na to se těšíme," dodává 35letý Brit.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.