Fernando Alonso považuje za smůlu, že letošní sezóna už končí, protože poslední vylepšení pomohla vůz MP4-30 posunout tím správným směrem.
McLaren nasadil významný balík aerodynamických vylepšení již v Austinu, piloti byli také spokojeni s výkonnostním pokrokem 4. specifikace pohonné jednotky Hondy, byť příliš spolehlivou nebyla. Tým letošní tréninky během závodních víkendů využíval k testování a podle Alonsa je škoda, že zbývají už jen dva podniky.
"V Austinu a rozhodně v Mexiku se auto ubíralo správným směrem. V Austinu jsme nasadili určitá aerodynamická vylepšení a auto splnilo to, co jsme očekávali," hodnotí španělský pilot, který před letošní sezónou přišel z Ferrari.
"Motor se zlepšuje s každým závodem. Čtvrtá specifikace určitě oplývá vyšší výkonností. Celý balík se každý závod zlepšuje. Žel sezóna končí, ale my se s balíkem držíme pozitivního trendu. Snad to bude pokračovat během zimy bez testování či závodění," pokračuje Alonso.
Během zimy bude muset zapracovat zejména Honda na vylepšení své pohonné jednotky: "Poslední závody ukázaly určitý potenciál, který příští rok využijeme. Po stránce motoru to je zatím s otazníkem, protože některá vylepšení, v něž doufáme, jsou teď zatím jen na papíře."
"Musí připravit projekt a my musíme v lednu a v únoru motory rozjet na dynamometru. Do té doby si nebudeme pokrokem zcela jisti, já jsem ale optimistou. Letos jsme se hodně naučili, pokud jde o spolehlivost, výkonnost, filozofii motoru, elektriky a turba," vysvětluje Alonso.
V pokrok věří i jeho týmový kolega Jenson Button: "Všichni jsme frustrováni tím, že se věci nevyvíjejí naším směrem. Jako tým jsme frustrováni proto, že nebojujeme na čele, což je naše chyba - je to na nás jako na týmu, aby k tomu nedocházelo.
"Raději pozoruji zlepšení, jak jsme to zaznamenali u nové specifikace motoru, a mám během závodního víkendu pár potíží, protože to je příslibem pro budoucnost - a na to se těšíme," dodává 35letý Brit.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.