S ohledem na partnerství s Ferrari americký tým očekává, že mexický pilot s ohledem na své působení v roli testpilota poskytne novému zaměstnavateli neocenitelné informace.
Právě ono působení u Ferrari může Gutiérreze, který zatím v F1 absolvoval 38 Grand Prix, ale jen jednou dokázal dojet v bodované desítce, posunout výsledkově nahoru. A rovněž pomoci týmu zvládnout velice těžký debut. Manažer týmu Günther Steiner je přesvědčen, že přínos mexického pilota bude zásadní.
"Jeho znalosti nabyté u Ferrari nám hodně pomáhají. Všichni vědí, že jsme nováčci, takže si potřebujeme osvojit procedury a procesy od Ferrari a dokázat, že budeme dobrým týmem. Práce s někým, kdo strávil mnoho hodin v simulátoru Ferrari, je seznámen s fungováním jeho software - který pak bude využívat pro naše potřeby, protože půjde o velice podobné záležitosti - bude pro nás velmi užitečná," tvrdí Steiner.
Dosavadní Estebanovu kariéru zatím příliš nehodnotí, protože se domnívá, že jezdit u Sauberu byla dost obtížná zkušenost. "V F1 jezdil dva roky, poté strávil rok u Ferrari - možná se někomu zdálo, že je na formuli 1 příliš mladý. Pak jsme si řekli »Podívejme, je takový tichý, ale zná Ferrari a už v F1 jezdil«. Takže jsme se rozhodli pro něj. Upřímně, na výběr jsme měli víc možností, ale Esteban dokáže být rychlý, už se tak prezentoval v GP3. Jeho výkony u Sauberu je těžké posuzovat, jak tam byl rychlý. To opravdu nevím, ale určitě nebyl pomalý," hodnotí Steiner Mexičana.
"Formuli 1 zná, u Ferrari dozrál, má velké znalosti, takže se domnívám, že pro nás bude přínosem. U Ferrari se naučil komunikovat s inženýry, to u Sauberu nemohl, protože byl ještě příliš mladý a teprve začínal své působení v F1. Teď už má začátky za sebou, může se tedy směle vydat vlastní cestou a my na ní budeme s ním," dodává Steiner.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.