S ohledem na partnerství s Ferrari americký tým očekává, že mexický pilot s ohledem na své působení v roli testpilota poskytne novému zaměstnavateli neocenitelné informace.
Právě ono působení u Ferrari může Gutiérreze, který zatím v F1 absolvoval 38 Grand Prix, ale jen jednou dokázal dojet v bodované desítce, posunout výsledkově nahoru. A rovněž pomoci týmu zvládnout velice těžký debut. Manažer týmu Günther Steiner je přesvědčen, že přínos mexického pilota bude zásadní.
"Jeho znalosti nabyté u Ferrari nám hodně pomáhají. Všichni vědí, že jsme nováčci, takže si potřebujeme osvojit procedury a procesy od Ferrari a dokázat, že budeme dobrým týmem. Práce s někým, kdo strávil mnoho hodin v simulátoru Ferrari, je seznámen s fungováním jeho software - který pak bude využívat pro naše potřeby, protože půjde o velice podobné záležitosti - bude pro nás velmi užitečná," tvrdí Steiner.
Dosavadní Estebanovu kariéru zatím příliš nehodnotí, protože se domnívá, že jezdit u Sauberu byla dost obtížná zkušenost. "V F1 jezdil dva roky, poté strávil rok u Ferrari - možná se někomu zdálo, že je na formuli 1 příliš mladý. Pak jsme si řekli »Podívejme, je takový tichý, ale zná Ferrari a už v F1 jezdil«. Takže jsme se rozhodli pro něj. Upřímně, na výběr jsme měli víc možností, ale Esteban dokáže být rychlý, už se tak prezentoval v GP3. Jeho výkony u Sauberu je těžké posuzovat, jak tam byl rychlý. To opravdu nevím, ale určitě nebyl pomalý," hodnotí Steiner Mexičana.
"Formuli 1 zná, u Ferrari dozrál, má velké znalosti, takže se domnívám, že pro nás bude přínosem. U Ferrari se naučil komunikovat s inženýry, to u Sauberu nemohl, protože byl ještě příliš mladý a teprve začínal své působení v F1. Teď už má začátky za sebou, může se tedy směle vydat vlastní cestou a my na ní budeme s ním," dodává Steiner.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.