S ohledem na partnerství s Ferrari americký tým očekává, že mexický pilot s ohledem na své působení v roli testpilota poskytne novému zaměstnavateli neocenitelné informace.
Právě ono působení u Ferrari může Gutiérreze, který zatím v F1 absolvoval 38 Grand Prix, ale jen jednou dokázal dojet v bodované desítce, posunout výsledkově nahoru. A rovněž pomoci týmu zvládnout velice těžký debut. Manažer týmu Günther Steiner je přesvědčen, že přínos mexického pilota bude zásadní.
"Jeho znalosti nabyté u Ferrari nám hodně pomáhají. Všichni vědí, že jsme nováčci, takže si potřebujeme osvojit procedury a procesy od Ferrari a dokázat, že budeme dobrým týmem. Práce s někým, kdo strávil mnoho hodin v simulátoru Ferrari, je seznámen s fungováním jeho software - který pak bude využívat pro naše potřeby, protože půjde o velice podobné záležitosti - bude pro nás velmi užitečná," tvrdí Steiner.
Dosavadní Estebanovu kariéru zatím příliš nehodnotí, protože se domnívá, že jezdit u Sauberu byla dost obtížná zkušenost. "V F1 jezdil dva roky, poté strávil rok u Ferrari - možná se někomu zdálo, že je na formuli 1 příliš mladý. Pak jsme si řekli »Podívejme, je takový tichý, ale zná Ferrari a už v F1 jezdil«. Takže jsme se rozhodli pro něj. Upřímně, na výběr jsme měli víc možností, ale Esteban dokáže být rychlý, už se tak prezentoval v GP3. Jeho výkony u Sauberu je těžké posuzovat, jak tam byl rychlý. To opravdu nevím, ale určitě nebyl pomalý," hodnotí Steiner Mexičana.
"Formuli 1 zná, u Ferrari dozrál, má velké znalosti, takže se domnívám, že pro nás bude přínosem. U Ferrari se naučil komunikovat s inženýry, to u Sauberu nemohl, protože byl ještě příliš mladý a teprve začínal své působení v F1. Teď už má začátky za sebou, může se tedy směle vydat vlastní cestou a my na ní budeme s ním," dodává Steiner.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.