McLaren potvrzuje, že v závěru sezóny ani zdaleka nepolevuje ve vývoji. Pro poslední dva závody chystá další novinky ve snaze dostihnout náskok svých soupeřů. O víkendu je na řadě Velká cena Brazílie a Honda očekává, že kvůli své nadmořské výšce jejich balíku opět nebude moc svědčit.
McLaren - Honda se po několika náročných závodech těší na příjezd na Autódromo José Carlos Pace a na další posun ve vývoji pro příští dvě velké ceny," naznačuje Eric Boullier nepolevující úsilí o vylepšení vozu až do samotného závěru sezóny.
"I když se konec sezóny blíží, stále naplno pracujeme na nasazení nových dílů na auto a na to, abychom se co nejvíce naučili a až do posledního okamžiku toho co nejvíce vyvinuli. Soustředíme se na spolehlivost i výkonnost a věříme v další pozitivní víkend na tomto legendárním okruhu," pokračuje Boullier.
Brazilský okruh s dlouhou rovinkou se nachází v nadmořské výšce 800 metrů nad mořem. To sice není tak moc, jako minule při konání Velké ceny Mexika (2 285 m. n m.), přesto se to na výkonnosti Hondy negativně projeví. Před dvěma týdny se s tím vyrovnávala kvůli menšímu turbu hůře než ostatní výrobci motorů.
"Interlagos je směsicí rychlých zatáček s technickou pomalou částí a s několika zvlněnými zatáčkami. Úzký okruh snad dpřinese vzrušující závod s těsným soupeřením a předjížděním. Auto a pohonná jednotka zde dostávají zabrat se změnami směru a rychlostí v každé zatáčce. Proto bude důležitá správná odezva na plyn a vyvážení vozu," očekává Jasuhisa Araj.
"Předpokládáme, že nadmořská výška okruhu, i když není tak vysoko jako Mexiko City, lehce ovlivní výkonnost vozu. Proto podle toho jemně vyladíme ovladatelnost a využívání energie pohonné jednotky," dodává sportovní ředitel Hondy.
McLarenu v šampionátu konstruktérů patří s 27 body předposlední příčka, na osmý Sauber před sebou ztrácí 9 bodů. V posledních dvou závodech sezóny by se rád dostal před svého švýcarského rivala, to však vzhledem k slabšímu ERS pohonné jednotky Hondy bude těžko dosažitelným cílem.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.