McLaren potvrzuje, že v závěru sezóny ani zdaleka nepolevuje ve vývoji. Pro poslední dva závody chystá další novinky ve snaze dostihnout náskok svých soupeřů. O víkendu je na řadě Velká cena Brazílie a Honda očekává, že kvůli své nadmořské výšce jejich balíku opět nebude moc svědčit.
McLaren - Honda se po několika náročných závodech těší na příjezd na Autódromo José Carlos Pace a na další posun ve vývoji pro příští dvě velké ceny," naznačuje Eric Boullier nepolevující úsilí o vylepšení vozu až do samotného závěru sezóny.
"I když se konec sezóny blíží, stále naplno pracujeme na nasazení nových dílů na auto a na to, abychom se co nejvíce naučili a až do posledního okamžiku toho co nejvíce vyvinuli. Soustředíme se na spolehlivost i výkonnost a věříme v další pozitivní víkend na tomto legendárním okruhu," pokračuje Boullier.
Brazilský okruh s dlouhou rovinkou se nachází v nadmořské výšce 800 metrů nad mořem. To sice není tak moc, jako minule při konání Velké ceny Mexika (2 285 m. n m.), přesto se to na výkonnosti Hondy negativně projeví. Před dvěma týdny se s tím vyrovnávala kvůli menšímu turbu hůře než ostatní výrobci motorů.
"Interlagos je směsicí rychlých zatáček s technickou pomalou částí a s několika zvlněnými zatáčkami. Úzký okruh snad dpřinese vzrušující závod s těsným soupeřením a předjížděním. Auto a pohonná jednotka zde dostávají zabrat se změnami směru a rychlostí v každé zatáčce. Proto bude důležitá správná odezva na plyn a vyvážení vozu," očekává Jasuhisa Araj.
"Předpokládáme, že nadmořská výška okruhu, i když není tak vysoko jako Mexiko City, lehce ovlivní výkonnost vozu. Proto podle toho jemně vyladíme ovladatelnost a využívání energie pohonné jednotky," dodává sportovní ředitel Hondy.
McLarenu v šampionátu konstruktérů patří s 27 body předposlední příčka, na osmý Sauber před sebou ztrácí 9 bodů. V posledních dvou závodech sezóny by se rád dostal před svého švýcarského rivala, to však vzhledem k slabšímu ERS pohonné jednotky Hondy bude těžko dosažitelným cílem.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.