McLaren potvrzuje, že v závěru sezóny ani zdaleka nepolevuje ve vývoji. Pro poslední dva závody chystá další novinky ve snaze dostihnout náskok svých soupeřů. O víkendu je na řadě Velká cena Brazílie a Honda očekává, že kvůli své nadmořské výšce jejich balíku opět nebude moc svědčit.
McLaren - Honda se po několika náročných závodech těší na příjezd na Autódromo José Carlos Pace a na další posun ve vývoji pro příští dvě velké ceny," naznačuje Eric Boullier nepolevující úsilí o vylepšení vozu až do samotného závěru sezóny.
"I když se konec sezóny blíží, stále naplno pracujeme na nasazení nových dílů na auto a na to, abychom se co nejvíce naučili a až do posledního okamžiku toho co nejvíce vyvinuli. Soustředíme se na spolehlivost i výkonnost a věříme v další pozitivní víkend na tomto legendárním okruhu," pokračuje Boullier.
Brazilský okruh s dlouhou rovinkou se nachází v nadmořské výšce 800 metrů nad mořem. To sice není tak moc, jako minule při konání Velké ceny Mexika (2 285 m. n m.), přesto se to na výkonnosti Hondy negativně projeví. Před dvěma týdny se s tím vyrovnávala kvůli menšímu turbu hůře než ostatní výrobci motorů.
"Interlagos je směsicí rychlých zatáček s technickou pomalou částí a s několika zvlněnými zatáčkami. Úzký okruh snad dpřinese vzrušující závod s těsným soupeřením a předjížděním. Auto a pohonná jednotka zde dostávají zabrat se změnami směru a rychlostí v každé zatáčce. Proto bude důležitá správná odezva na plyn a vyvážení vozu," očekává Jasuhisa Araj.
"Předpokládáme, že nadmořská výška okruhu, i když není tak vysoko jako Mexiko City, lehce ovlivní výkonnost vozu. Proto podle toho jemně vyladíme ovladatelnost a využívání energie pohonné jednotky," dodává sportovní ředitel Hondy.
McLarenu v šampionátu konstruktérů patří s 27 body předposlední příčka, na osmý Sauber před sebou ztrácí 9 bodů. V posledních dvou závodech sezóny by se rád dostal před svého švýcarského rivala, to však vzhledem k slabšímu ERS pohonné jednotky Hondy bude těžko dosažitelným cílem.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.