McLaren potvrzuje, že v závěru sezóny ani zdaleka nepolevuje ve vývoji. Pro poslední dva závody chystá další novinky ve snaze dostihnout náskok svých soupeřů. O víkendu je na řadě Velká cena Brazílie a Honda očekává, že kvůli své nadmořské výšce jejich balíku opět nebude moc svědčit.
McLaren - Honda se po několika náročných závodech těší na příjezd na Autódromo José Carlos Pace a na další posun ve vývoji pro příští dvě velké ceny," naznačuje Eric Boullier nepolevující úsilí o vylepšení vozu až do samotného závěru sezóny.
"I když se konec sezóny blíží, stále naplno pracujeme na nasazení nových dílů na auto a na to, abychom se co nejvíce naučili a až do posledního okamžiku toho co nejvíce vyvinuli. Soustředíme se na spolehlivost i výkonnost a věříme v další pozitivní víkend na tomto legendárním okruhu," pokračuje Boullier.
Brazilský okruh s dlouhou rovinkou se nachází v nadmořské výšce 800 metrů nad mořem. To sice není tak moc, jako minule při konání Velké ceny Mexika (2 285 m. n m.), přesto se to na výkonnosti Hondy negativně projeví. Před dvěma týdny se s tím vyrovnávala kvůli menšímu turbu hůře než ostatní výrobci motorů.
"Interlagos je směsicí rychlých zatáček s technickou pomalou částí a s několika zvlněnými zatáčkami. Úzký okruh snad dpřinese vzrušující závod s těsným soupeřením a předjížděním. Auto a pohonná jednotka zde dostávají zabrat se změnami směru a rychlostí v každé zatáčce. Proto bude důležitá správná odezva na plyn a vyvážení vozu," očekává Jasuhisa Araj.
"Předpokládáme, že nadmořská výška okruhu, i když není tak vysoko jako Mexiko City, lehce ovlivní výkonnost vozu. Proto podle toho jemně vyladíme ovladatelnost a využívání energie pohonné jednotky," dodává sportovní ředitel Hondy.
McLarenu v šampionátu konstruktérů patří s 27 body předposlední příčka, na osmý Sauber před sebou ztrácí 9 bodů. V posledních dvou závodech sezóny by se rád dostal před svého švýcarského rivala, to však vzhledem k slabšímu ERS pohonné jednotky Hondy bude těžko dosažitelným cílem.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.