McLaren s Hondou chystá v Mexiku nasazení spousty nových dílů. Na novou specifikaci motoru se může těšit i Jenson Button, u něj je v plánu hned dvojitá výměna. S tím bude souviset ale trest v podobě přičtení 50 trestných míst. A dozadu se v neděli na startu posune také jeho týmový kolega Fernando Alonso.
Co způsobilo ztrátu výkonu AlonsaMexiko balíku McLarenu nemá moc sedět, proto britský tým hodlá vyměnit co nejvíce dílů, aby byl co nejlépe připravený na poslední dva závody sezóny. V nich se bude snažit již obejít bez trestů a pokusí se zaútočit na Sauber, který je před ním v šampionátu konstruktérů na 8. místě s náskokem 9 bodů.
Honda také dokončila svá šetření toho, co způsobilo ztrátu výkonu u nové specifikace motoru Alonsa v USA, kde v posledním kole přišel o 10. místo a jeden mistrovský bod: šlo o vadnou vstřikovací trysku. I když si je japonská automobilka jistá, že se závada nebude opakovat, rozhodla se pro jistotu jeho motor s vnitřním spalováním (ICE) vyměnit.
S tím souvisí trest v podobě odsunu o 10 míst na roštu. Španěl ale bude muset zřejmě nasadit i novou převodovku, což by znamenalo dalších 5 trestných míst k tomu - dohromady celkem 15, což tým ještě musí potvrdit.
Button - nový motor, dvojí výměna, 50 trestných míst, utrpení na rovinceProtože Alonso s novou specifikací kromě zmíněné trysky neměl vážnější problémy, v Mexiku ji dostane i jeho týmový kolega Button. Podle odhadů má čtvrtá vývojová verze letošního motoru o 20 koní vyšší výkon.
Výfuky u ní nejsou svedeny do jednoho kmene (jako např. loni u Mercedesu), ale z každého válce vede oddělené potrubí až k turbíně. S novým motorem s vnitřním spalováním (ICE) bude třeba vyměnit další příslušenství: turbo a motorgenerátory pro rekuperaci kinetické (MGU-K) i tepelné (MGU-H) energie.
K první výměně dojde před úvodním tréninkem, k další před tím druhým, aby měl pro závěr sezóny Button rezervu. S tím je spojena penalizace dvakrát 25 míst, dohromady tedy 50. McLarenu to ale moc nevadí, protože v mexické kvalifikaci příliš oslnivý výsledek neočekává.
"Nepředstavuje to skvělý start do víkendu. Kvůli nadmořské výšce nás zraňuje kompresor více než ostatní týmy. Zde bude málo přítlaku. Na voze máme v podstatě maximální přítlak, všichni to tak mají, ale kvůli tlaku vzduchu budeme mít přítlaku tolik, co v Monze. Rychlost na rovinkách, málo vzduchu v brzdových kanálcích, takže spousta neznámých pro všechny tady. Pokud to budeme zvládat, pak bychom mohli být v závodě OK, ale pokud jde o rychlost, tak to pro nás tady bude těžké," hodnotí Button.
Nad 360 km/h uváděných soupeři kroutí Button hlavouZatímco soupeři dle simulací předpokládají, že na 1,3 km dlouhé hlavní rovince dosáhnout 360 km/h s aktivovaným DRS, McLaren uváděl pouze 328 km/h. Sice bez DRS, ale ve srovnání s Mercedesy a Ferrari to je pořád žalostně málo. Button včera kroutil hlavou nad čísly uváděnými soupeři, jeho tým se k takovým rychlostem podle něj vůbec nepřiblíží.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.