McLaren s Hondou chystá v Mexiku nasazení spousty nových dílů. Na novou specifikaci motoru se může těšit i Jenson Button, u něj je v plánu hned dvojitá výměna. S tím bude souviset ale trest v podobě přičtení 50 trestných míst. A dozadu se v neděli na startu posune také jeho týmový kolega Fernando Alonso.
Co způsobilo ztrátu výkonu AlonsaMexiko balíku McLarenu nemá moc sedět, proto britský tým hodlá vyměnit co nejvíce dílů, aby byl co nejlépe připravený na poslední dva závody sezóny. V nich se bude snažit již obejít bez trestů a pokusí se zaútočit na Sauber, který je před ním v šampionátu konstruktérů na 8. místě s náskokem 9 bodů.
Honda také dokončila svá šetření toho, co způsobilo ztrátu výkonu u nové specifikace motoru Alonsa v USA, kde v posledním kole přišel o 10. místo a jeden mistrovský bod: šlo o vadnou vstřikovací trysku. I když si je japonská automobilka jistá, že se závada nebude opakovat, rozhodla se pro jistotu jeho motor s vnitřním spalováním (ICE) vyměnit.
S tím souvisí trest v podobě odsunu o 10 míst na roštu. Španěl ale bude muset zřejmě nasadit i novou převodovku, což by znamenalo dalších 5 trestných míst k tomu - dohromady celkem 15, což tým ještě musí potvrdit.
Button - nový motor, dvojí výměna, 50 trestných míst, utrpení na rovinceProtože Alonso s novou specifikací kromě zmíněné trysky neměl vážnější problémy, v Mexiku ji dostane i jeho týmový kolega Button. Podle odhadů má čtvrtá vývojová verze letošního motoru o 20 koní vyšší výkon.
Výfuky u ní nejsou svedeny do jednoho kmene (jako např. loni u Mercedesu), ale z každého válce vede oddělené potrubí až k turbíně. S novým motorem s vnitřním spalováním (ICE) bude třeba vyměnit další příslušenství: turbo a motorgenerátory pro rekuperaci kinetické (MGU-K) i tepelné (MGU-H) energie.
K první výměně dojde před úvodním tréninkem, k další před tím druhým, aby měl pro závěr sezóny Button rezervu. S tím je spojena penalizace dvakrát 25 míst, dohromady tedy 50. McLarenu to ale moc nevadí, protože v mexické kvalifikaci příliš oslnivý výsledek neočekává.
"Nepředstavuje to skvělý start do víkendu. Kvůli nadmořské výšce nás zraňuje kompresor více než ostatní týmy. Zde bude málo přítlaku. Na voze máme v podstatě maximální přítlak, všichni to tak mají, ale kvůli tlaku vzduchu budeme mít přítlaku tolik, co v Monze. Rychlost na rovinkách, málo vzduchu v brzdových kanálcích, takže spousta neznámých pro všechny tady. Pokud to budeme zvládat, pak bychom mohli být v závodě OK, ale pokud jde o rychlost, tak to pro nás tady bude těžké," hodnotí Button.
Nad 360 km/h uváděných soupeři kroutí Button hlavouZatímco soupeři dle simulací předpokládají, že na 1,3 km dlouhé hlavní rovince dosáhnout 360 km/h s aktivovaným DRS, McLaren uváděl pouze 328 km/h. Sice bez DRS, ale ve srovnání s Mercedesy a Ferrari to je pořád žalostně málo. Button včera kroutil hlavou nad čísly uváděnými soupeři, jeho tým se k takovým rychlostem podle něj vůbec nepřiblíží.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.