Button si je jistý: McLaren během zimy dosáhne velkého pokroku

Jenson Button s McLarenem
Jenson Button s McLarenem, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 21. října 2015 06:50
Sdílej:

Jenson Button cítí, že s McLarenem ve Formuli 1 ještě něco nedokončil. Věří, že se v příští sezóně budou pohybovat mnohem výše.

Brit zůstává u stáje z Wokingu i příští sezónu, která bude jejich sedmou společnou. Před využitím opce na Buttonovy služby se spekulovalo, kam by mohl z F1 odejít. 35letý pilot byl "dvojí mysli" kvůli "špatné komunikaci" s McLarenem, Ron Dennis ale pak potvrdil, že tým neměl nikdy záměr ukončit jejich spolupráci.

"Je to ještě tolik, čeho bych chtěl ve Formuli 1 stále dosáhnout. Jak mi řekl Ron, 'rozhodně máme nedokončený byznys,' což je v F1 určitě pravdou. Letos to byl náročný rok pro celý tým. Když vidíte, jak všichni spolupracují a táhnout v tak obtížné situaci za jeden provaz, tak to vám také pomáhá se rozhodnout," vysvětluje Button.

"Pomůže vám to si uvědomit, že tento tým dá všechno do toho, co může v budoucnu dosáhnout. Já jsem z toho hodně nadšený. Nemám strach z odchodu. Mám v životě tolik věcí, které bych chtěl dosáhnout, ale pro mě nejde o ten správný čas pro opuštění Formule 1," pokračuje britský jezdec.

Letos McLaren doplácel hlavně na nízký výkon a nespolehlivost pohonné jednotky Hondy, která se po letech znovu vrátila do F1, kde musí stahovat velký náskok soupeřů ve vývoji. Kvůli omezeným možnostem pro zlepšení během sezóny (Honda dostala jen 9 žetonů) si musí počkat až na zimu, aby napravila svou slabinu spočívající v systému pro rekuperaci energie.

"Nevím, jakých zisků dosáhneme, nemůžete to vyčíslit. Vím ale, že  půjde o obrovský pokrok. Existují určité věci, které můžete udělat a které způsobí velký rozdíl - například využívání energie. V časech na kolo ztrácíme hodně, protože ji nedokážeme využívat tak dlouho, jako ostatní výrobci motorů," popisuje Button.

Příčinou nekonkurenceschopnosti ale není jen pohonná jednotka, rezervy má i McLaren na straně šasi: "Ale také pokud jde o samotné auto, tak toho je mnohem více, co z něj můžeme dostat. A také nápady které máme... Vypadá to tedy před příštím rokem dobře."

"Kdo ví, kde budeme... bude to ale mnohem výše, než se pohybujeme právě teď. Během této zimy je možné cokoliv a já vím, že to toho dávají vše, aby nalezli způsob, jak více využívat energii," dodává pilot McLarenu.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.