Jenson Button cítí, že s McLarenem ve Formuli 1 ještě něco nedokončil. Věří, že se v příští sezóně budou pohybovat mnohem výše.
Brit zůstává u stáje z Wokingu i příští sezónu, která bude jejich sedmou společnou. Před využitím opce na Buttonovy služby se spekulovalo, kam by mohl z F1 odejít. 35letý pilot byl "dvojí mysli" kvůli "špatné komunikaci" s McLarenem, Ron Dennis ale pak potvrdil, že tým neměl nikdy záměr ukončit jejich spolupráci.
"Je to ještě tolik, čeho bych chtěl ve Formuli 1 stále dosáhnout. Jak mi řekl Ron, 'rozhodně máme nedokončený byznys,' což je v F1 určitě pravdou. Letos to byl náročný rok pro celý tým. Když vidíte, jak všichni spolupracují a táhnout v tak obtížné situaci za jeden provaz, tak to vám také pomáhá se rozhodnout," vysvětluje Button.
"Pomůže vám to si uvědomit, že tento tým dá všechno do toho, co může v budoucnu dosáhnout. Já jsem z toho hodně nadšený. Nemám strach z odchodu. Mám v životě tolik věcí, které bych chtěl dosáhnout, ale pro mě nejde o ten správný čas pro opuštění Formule 1," pokračuje britský jezdec.
Letos McLaren doplácel hlavně na nízký výkon a nespolehlivost pohonné jednotky Hondy, která se po letech znovu vrátila do F1, kde musí stahovat velký náskok soupeřů ve vývoji. Kvůli omezeným možnostem pro zlepšení během sezóny (Honda dostala jen 9 žetonů) si musí počkat až na zimu, aby napravila svou slabinu spočívající v systému pro rekuperaci energie.
"Nevím, jakých zisků dosáhneme, nemůžete to vyčíslit. Vím ale, že půjde o obrovský pokrok. Existují určité věci, které můžete udělat a které způsobí velký rozdíl - například využívání energie. V časech na kolo ztrácíme hodně, protože ji nedokážeme využívat tak dlouho, jako ostatní výrobci motorů," popisuje Button.
Příčinou nekonkurenceschopnosti ale není jen pohonná jednotka, rezervy má i McLaren na straně šasi: "Ale také pokud jde o samotné auto, tak toho je mnohem více, co z něj můžeme dostat. A také nápady které máme... Vypadá to tedy před příštím rokem dobře."
"Kdo ví, kde budeme... bude to ale mnohem výše, než se pohybujeme právě teď. Během této zimy je možné cokoliv a já vím, že to toho dávají vše, aby nalezli způsob, jak více využívat energii," dodává pilot McLarenu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.