Jenson Button cítí, že s McLarenem ve Formuli 1 ještě něco nedokončil. Věří, že se v příští sezóně budou pohybovat mnohem výše.
Brit zůstává u stáje z Wokingu i příští sezónu, která bude jejich sedmou společnou. Před využitím opce na Buttonovy služby se spekulovalo, kam by mohl z F1 odejít. 35letý pilot byl "dvojí mysli" kvůli "špatné komunikaci" s McLarenem, Ron Dennis ale pak potvrdil, že tým neměl nikdy záměr ukončit jejich spolupráci.
"Je to ještě tolik, čeho bych chtěl ve Formuli 1 stále dosáhnout. Jak mi řekl Ron, 'rozhodně máme nedokončený byznys,' což je v F1 určitě pravdou. Letos to byl náročný rok pro celý tým. Když vidíte, jak všichni spolupracují a táhnout v tak obtížné situaci za jeden provaz, tak to vám také pomáhá se rozhodnout," vysvětluje Button.
"Pomůže vám to si uvědomit, že tento tým dá všechno do toho, co může v budoucnu dosáhnout. Já jsem z toho hodně nadšený. Nemám strach z odchodu. Mám v životě tolik věcí, které bych chtěl dosáhnout, ale pro mě nejde o ten správný čas pro opuštění Formule 1," pokračuje britský jezdec.
Letos McLaren doplácel hlavně na nízký výkon a nespolehlivost pohonné jednotky Hondy, která se po letech znovu vrátila do F1, kde musí stahovat velký náskok soupeřů ve vývoji. Kvůli omezeným možnostem pro zlepšení během sezóny (Honda dostala jen 9 žetonů) si musí počkat až na zimu, aby napravila svou slabinu spočívající v systému pro rekuperaci energie.
"Nevím, jakých zisků dosáhneme, nemůžete to vyčíslit. Vím ale, že půjde o obrovský pokrok. Existují určité věci, které můžete udělat a které způsobí velký rozdíl - například využívání energie. V časech na kolo ztrácíme hodně, protože ji nedokážeme využívat tak dlouho, jako ostatní výrobci motorů," popisuje Button.
Příčinou nekonkurenceschopnosti ale není jen pohonná jednotka, rezervy má i McLaren na straně šasi: "Ale také pokud jde o samotné auto, tak toho je mnohem více, co z něj můžeme dostat. A také nápady které máme... Vypadá to tedy před příštím rokem dobře."
"Kdo ví, kde budeme... bude to ale mnohem výše, než se pohybujeme právě teď. Během této zimy je možné cokoliv a já vím, že to toho dávají vše, aby nalezli způsob, jak více využívat energii," dodává pilot McLarenu.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.