Šéf americké stáje Haas F1 Team je nejspíš milovník napětí, kdo ví, jestli jeho oblíbencem není Alfred Hitchcock. Neustále odkládá rozhodnutí a napíná příznivce F1 ohledně svého jezdeckého složení. Panují však i názory, že nejde o nic jiného než o promyšlené zviditelňování týmu.
Jistotu má u Američanů Romain Grosjean, kterého už nebavilo čekat, jak se vyvine nekonečná tahanice mezi Lotusem a Renaultem. Jeho odchod sice znamenal v Enstone šok, ale na druhou stranu se jeho jednání dá chápat, protože s ohledem na vývoj situace může být o post pilota v F1 ještě značná nouze.
Günther Steiner, manažer Haas F1 Team, nyní výrazně naznačil, že týmovou dvojkou vedle Grosjeana by mohl být Mexičan Esteban Gutiérrez. Pořád se ale jedná o informaci spojenou s nemalým množstvím dohadů, protože podle odborníků nelze zcela vyloučit ani eventualitu, že u týmu zakotví Estebanův kolega, testovací pilot Ferrari Jean-Eric Vergne.
Ve prospěch Gutiérreze by ale mohla hrát značnou roli skutečnost, že má za svými zády silné mexické sponzory. Steiner to ostatně naznačil i periodiku Sport Business Daily, když zmínil užitečné propojení týmu s konkrétní oblastí: "Pro sport by bylo dobré mít pilota ze Severní Ameriky." V této souvislosti přišel na přetřes i Alexander Rossi, který už absolvoval v kokpitu Manoru dva závody, ale Haas přes avizovaný patriotismus nejspíš bude preferovat jezdce s určitými zkušenostmi.
Steiner se rovněž důrazně ohradil, že by měl být Haas F1 Team považován za B-tým Ferrari, a to i přes značné vazby, které obě stáje pojí. "Nejsme B-tým Ferrari, stojíme na vlastních nohou. Pouze úzce spolupracujeme s velmi dobrým a zkušeným technickým partnerem, kterým Ferrari bezesporu je," dodává Steiner.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.