Šéf americké stáje Haas F1 Team je nejspíš milovník napětí, kdo ví, jestli jeho oblíbencem není Alfred Hitchcock. Neustále odkládá rozhodnutí a napíná příznivce F1 ohledně svého jezdeckého složení. Panují však i názory, že nejde o nic jiného než o promyšlené zviditelňování týmu.
Jistotu má u Američanů Romain Grosjean, kterého už nebavilo čekat, jak se vyvine nekonečná tahanice mezi Lotusem a Renaultem. Jeho odchod sice znamenal v Enstone šok, ale na druhou stranu se jeho jednání dá chápat, protože s ohledem na vývoj situace může být o post pilota v F1 ještě značná nouze.
Günther Steiner, manažer Haas F1 Team, nyní výrazně naznačil, že týmovou dvojkou vedle Grosjeana by mohl být Mexičan Esteban Gutiérrez. Pořád se ale jedná o informaci spojenou s nemalým množstvím dohadů, protože podle odborníků nelze zcela vyloučit ani eventualitu, že u týmu zakotví Estebanův kolega, testovací pilot Ferrari Jean-Eric Vergne.
Ve prospěch Gutiérreze by ale mohla hrát značnou roli skutečnost, že má za svými zády silné mexické sponzory. Steiner to ostatně naznačil i periodiku Sport Business Daily, když zmínil užitečné propojení týmu s konkrétní oblastí: "Pro sport by bylo dobré mít pilota ze Severní Ameriky." V této souvislosti přišel na přetřes i Alexander Rossi, který už absolvoval v kokpitu Manoru dva závody, ale Haas přes avizovaný patriotismus nejspíš bude preferovat jezdce s určitými zkušenostmi.
Steiner se rovněž důrazně ohradil, že by měl být Haas F1 Team považován za B-tým Ferrari, a to i přes značné vazby, které obě stáje pojí. "Nejsme B-tým Ferrari, stojíme na vlastních nohou. Pouze úzce spolupracujeme s velmi dobrým a zkušeným technickým partnerem, kterým Ferrari bezesporu je," dodává Steiner.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.