Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost se vyjádřil k nezáviděníhodné situaci rakouského týmu, který stále nemá zajištěné pohonné jednotky pro příští rok. Podle jeho názoru je Red Bull příliš hrdý, než aby žebral o příležitost.
Šedesátiletý Francouz se domnívá, že vztah Red Bullu a Renaultu už nepůjde vrátit do starých kolejí. Vyjádřil se v tomto duchu pro francouzský Canal+: "Došlo tak k takovým škodám, že si nejsem jist, zda by se daly napravit. Dietrich Mateschitz prohlásil, že s Renaultem dál pokračovat nechce, Carlos Ghosn tvrdí, že Renault v F1 nezůstane jen jako dodavatel motorů... To mě vede k názoru, že tam pro Red Bull není šance na příznivý vývoj."
Kamenem úrazu pro Red Bull jsou obavy automobilek, že by s jejich motorem nejnovější specifikace mohl porážet jejich tovární týmy. Na to v Soči reagoval dr. Helmut Marko: "Je nám velkou ctí, že jsme ze strany našich konkurentů považováni za takovou hrozbu. Ale stále nemáme žádnou smlouvu na pohonnou jednotku. A opravdu nemáme v plánu, že Horner a já budeme naše auta tlačit... Náše šasi je opravdu vynikající, ale pořád ne natolik, abychom mohli závodit bez motoru," řekl Marko po skončení závodu v Soči.
Do "krize Red Bullu" se zapojil už i Bernie Ecclestone, který v dějišti Grand Prix Ruska prohlásil, že věc je vyřešena. Což může znamenat prakticky cokoli, protože boss F1 zatím zachovává mlčení. "Bernie se snaží dělat, co jenom jde a umí," hodnotil jeho přístup Niki Lauda.
"Bylo by šílenství, kdyby Red Bull scénu F1 opustil. Tím by byla struktura F1 narušena, takže je třeba tomu nějak zabránit," vyjádřil se Rakušan pro německou stanici Sky. Už ale neřekl, že u Mercedesu už navázali kontakty s některými špičkovými pracovníky Red Bullu. A jak bylo uvedeno v rozhovoru s Toto Wolffem, začíná šéf Mercedesu kroužit kolem Maxe Verstappena.
I když Alain Prost považuje pokračování spolupráce Red Bull - Renault za téměř vyloučené, pořád se jeví jako nejpravděpodobnější. Ale pokud bude Renault startovat s vlastním týmem, nebude se opakovat situace, jakou už známe od Mercedesu a Ferrari? Každopádně ztráta dvou týmů - protože Dietrich Mateschitz by stáhl vedle Red Bullu i Toro Rosso - by skutečně znamenala značné oslabení F1 pro příští sezónu.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.