Formule 1 je podle sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa dostatečně silná, aby se vypořádala se ztrátou Red Bullu a Toro Rosso, pokud se rozhodnou odejít. Připouští ale, že by to pro ní moc dobré nebylo.
Budoucnost stájí Dietricha Mateschitze je stále nejistá, protože jsou bez smlouvy na dodávku pohonných jednotek. Red Bull akceptuje pouze špičkový produkt, ale Ferrari mu nechce dodávat specifikaci pro rok 2016 a Mercedes spolupráci již dříve odmítl.
Podle Wolffa by bylo nejlepší, kdyby se v F1 udrželi: "Doufám, že neopustí F1. Red Bull je hodně správnou a pro F1 důležitou značkou a já doufám, že to dotáhnou na rošt. Snad najdou dodavatele motorů. Jednání probíhají, ale ne s námi, takže uvidíme, jak to dopadne. Ztráta Red Bullu a Toro Rosso by pro F1 rozhodně nebyla dobrá."
Pro F1 by se ale nejednalo o kritickou ránu, protože se již dříve vypořádala s odchodem automobilek: Toyota, BMW či Honda ji před několika lety opustily v rychlém sledu za sebou.
"Myslím, že za současných podmínek je důležité udržet všechny týmy, ale ty odcházejí a přicházejí. Netvrdím, že se Red Bull od ostatních liší, protože jde o skvělou značku. Před několika lety během 18 měsíců sport opustili Toyota, Honda a BMW. Šlo o tři skvělé konstruktéry a F1 to přežila," vzpomíná Wolff.
"Momentálně proto musíme klást důraz na to, abychom je ve sportu udrželi. Pokud to nepůjde, protože to nemáme ve svých rukou, pak si myslím, že to F1 přežije," komentuje případný odchod svého velkého soupeře - Red Bullu.
Honda a Renault budou do 2 let opět konkurenceschopní
Ten má na výběr jen ze dvou konkurenceschopných pohonných jednotek - Ferrari nebo Mercedes. Podle Wolffa jde však pouze o dočasnou situaci a Honda s Renaultem budou brzy také bojovat o vítězství.
"Měli jsme v F1 období, kdy byl úspěšný pouze jeden dodavatel motorů, a léta, kde jich bylo mnohem více. Pravda je taková, že když se ohlédnete na rok 2010 a dále, tak Renault vyhrál čtyři šampionáty v řadě za sebou a před léty to bylo stejné," přibližuje sportovní ředitel Mercedesu historii F1.
"Momentálně poskytují Ferrari a Mercedes nejkonkurenceschopnější motory na velmi podobné úrovni, ale Renault má spoustu schopných lidí a ohromné úspěchy na dráze. Myslím si, že když jim poskytnete potřebný čas a podpoříte je těmi správnými zdroji, budou hodně schopni přijít s tím správným motorem.
Honda je fantastickou globální automobilovou společností, v hybridní oblasti technicky vysoce vyspělou, a nemám žádné obavy o to, že se do F1 vrátí silnější. Ale jednu věc v F1 si za peníze nekoupíte - a to je čas. Musíte tedy ovládat očekávání a stanovovat si ty správné cíle. Ale vůbec o tom nepochybuji - dejte tomu dva roky a Renault s Hondou budou opět konkurenceschopní," dodává Wolff.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.