Předseda představenstva McLarenu Ron Dennis si nemyslí, že by omezené možnosti testování pomáhaly ušetřit týmům moc peněz. Pravidla by kvůli tomu měla být změněna.
McLaren s Hondou kvůli nemožnosti testovat v průběhu sezóny velkých pokroků nedosáhl. To navíc nevede ke snižování výdajů, pouze k jejich přesunutí jinam - do zařízení v továrně či do testů na dynamometrech.
"Myslím si, že mé frustrace z pravidel plynou z toho, že prakticky všechno, co mělo vést ke snížení nákladů, je zvýšilo. To je dáno hlavně tím, že náklady na životnost jsou nekonečným vyhodnocováním na dynamometrech a ve zkušebních komorách," vysvětluje Dennis.
"Rád jezdím testovat. Přál bych si svobodu pro aerodynamické tunely. Přál bych si svobodu v CFD, protože když nejste konkurenceschopní, musíte vyvinout svůj vlastní způsob, jak se z toho dostat. Momentálně jsou pravidla v této oblasti extrémně omezující," pokračuje šéf McLarenu.
Na příliš restriktivní pravidla si před časem postěžoval také jeho pilot Fernando Alonso. Pokud tým nepostaví rychlé auto, během roku ho už nemá možnost zlepšit.
"Nejde o množství informací, které získáváme, ale o to, že během sezóny máme svázané ruce. Když si poprvé vyzkoušíme auto v Barceloně nebo v Jerezu, jde o hozenou minci. Pokud je konkurenceschopné, budete mít dobrou sezónu. Když ne, čeká vás špatná sezóna," popisuje Španěl.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.