Předseda představenstva McLarenu Ron Dennis si nemyslí, že by omezené možnosti testování pomáhaly ušetřit týmům moc peněz. Pravidla by kvůli tomu měla být změněna.
McLaren s Hondou kvůli nemožnosti testovat v průběhu sezóny velkých pokroků nedosáhl. To navíc nevede ke snižování výdajů, pouze k jejich přesunutí jinam - do zařízení v továrně či do testů na dynamometrech.
"Myslím si, že mé frustrace z pravidel plynou z toho, že prakticky všechno, co mělo vést ke snížení nákladů, je zvýšilo. To je dáno hlavně tím, že náklady na životnost jsou nekonečným vyhodnocováním na dynamometrech a ve zkušebních komorách," vysvětluje Dennis.
"Rád jezdím testovat. Přál bych si svobodu pro aerodynamické tunely. Přál bych si svobodu v CFD, protože když nejste konkurenceschopní, musíte vyvinout svůj vlastní způsob, jak se z toho dostat. Momentálně jsou pravidla v této oblasti extrémně omezující," pokračuje šéf McLarenu.
Na příliš restriktivní pravidla si před časem postěžoval také jeho pilot Fernando Alonso. Pokud tým nepostaví rychlé auto, během roku ho už nemá možnost zlepšit.
"Nejde o množství informací, které získáváme, ale o to, že během sezóny máme svázané ruce. Když si poprvé vyzkoušíme auto v Barceloně nebo v Jerezu, jde o hozenou minci. Pokud je konkurenceschopné, budete mít dobrou sezónu. Když ne, čeká vás špatná sezóna," popisuje Španěl.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.