Zkuste z hlavy vypočítat, kolikrát se psalo o chystajícím se spřežení Lotus-Renault a kdy se původně měl tento kontrakt stát skutečností. Týdny plynuly, dokonce padala varování, že se věc může dostat do bezvýchodné situace.
Věci příliš neprospívají ani finanční potíže Lotusu, kvůli kterým absolvoval už i soudní přelíčení a ještě nejsou u konce. Problémy měl i v paddocku, počínaje Maďarskem a Japonskem konče, kde mu jeho rok staré dluhy novodobí samurajové neodpustili. Lotus přesto dokázal zajet slušný závod a krátce po jeho skončení vydal prohlášení, že se svět F1 brzy dočká rozuzlení celé kauzy.
V pondělí dopoledne se skutečně objevil dokument ale nikoli definitivní stvrzení odkupu ze strany francouzské automobilky, nýbrž pouze signovaný dopis o záměru převzetí stáje z Enstone. "Renault Group a Gravity Motorsports S.r.a.s., pobočka Genii Capital SA s potěšením oznamují signování prohlášení o záměru týkajícího se potenciální akvizice kontrolního podílu v Lotus Team Ltd. Podpis tohoto dokumentu o záměru značky Renault značí první krok k projektu Renault Formule 1 pro závodní sezónu 2016, čímž hodlá navázat na 38 let starou premiéru v tomto motoristickém odvětví.
Renault Group a Gravity Motorsports budou v nadcházejících týdnech spolupracovat na dosažení definitivního stvrzení transakce za předpokladu, že budou splněny všechny podmínky mezi oběma subjekty a dalšími zainteresovanými stranami."
Britská média se domnívají, že zveřejnění dokumentu bylo načasováno těsně před přelíčením Nejvyššího soudu v Londýně, kde měl tým stanou pro nesplněné pohledávky daňové či vůči klientům. Oznámení o zamýšleném převzetí by mohlo toto jednání, které proběhne rovněž dnes, značně ovlivnit a poskytnout jisté záruky ohledně týmu z Enstone.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.