Zkuste z hlavy vypočítat, kolikrát se psalo o chystajícím se spřežení Lotus-Renault a kdy se původně měl tento kontrakt stát skutečností. Týdny plynuly, dokonce padala varování, že se věc může dostat do bezvýchodné situace.
Věci příliš neprospívají ani finanční potíže Lotusu, kvůli kterým absolvoval už i soudní přelíčení a ještě nejsou u konce. Problémy měl i v paddocku, počínaje Maďarskem a Japonskem konče, kde mu jeho rok staré dluhy novodobí samurajové neodpustili. Lotus přesto dokázal zajet slušný závod a krátce po jeho skončení vydal prohlášení, že se svět F1 brzy dočká rozuzlení celé kauzy.
V pondělí dopoledne se skutečně objevil dokument ale nikoli definitivní stvrzení odkupu ze strany francouzské automobilky, nýbrž pouze signovaný dopis o záměru převzetí stáje z Enstone. "Renault Group a Gravity Motorsports S.r.a.s., pobočka Genii Capital SA s potěšením oznamují signování prohlášení o záměru týkajícího se potenciální akvizice kontrolního podílu v Lotus Team Ltd. Podpis tohoto dokumentu o záměru značky Renault značí první krok k projektu Renault Formule 1 pro závodní sezónu 2016, čímž hodlá navázat na 38 let starou premiéru v tomto motoristickém odvětví.
Renault Group a Gravity Motorsports budou v nadcházejících týdnech spolupracovat na dosažení definitivního stvrzení transakce za předpokladu, že budou splněny všechny podmínky mezi oběma subjekty a dalšími zainteresovanými stranami."
Britská média se domnívají, že zveřejnění dokumentu bylo načasováno těsně před přelíčením Nejvyššího soudu v Londýně, kde měl tým stanou pro nesplněné pohledávky daňové či vůči klientům. Oznámení o zamýšleném převzetí by mohlo toto jednání, které proběhne rovněž dnes, značně ovlivnit a poskytnout jisté záruky ohledně týmu z Enstone.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.