Lewis Hamilton s Mercedesem přijíždějí do Suzuky zmateni. Stále nenašly definitivní odpověď na svůj náhlý propad v Singapuru. Doufají, že šlo o jednorázový výkyv, který souvisel se specifickými podmínkami na okruhu Marina Bay. Jinak by jejich letošní tažení za tituly mohlo být vážně ohroženo.
"Nemám žádnou jistotu. Nemám žádné informace, které by mi ji dávali. Doufám, že šlo o jednorázovou záležitost, byl to ale přinejmenším podivný víkend. Naše auto nezpomalilo. Myslím, že ostatní přivezli balíky vylepšení... jenže ty to nevysvětlují," přemítá Hamilton.
Během Velké ceny Singapuru jej navíc postihly technické problémy - prasklá svorka na mezichladiči turba vedla k poklesu plnicího tlaku a výkonu, kvůli němuž Brit odstoupil. O velký náskok ale nepřišel, protože Nico Rosberg dojel až na čtvrtém místě.
"Auto se pokazilo... a já jsem moc bodů ve srovnání s klukem, který je za mnou, moc neztratil. Mohlo to být horší, takže se na sklenici dívám jako na zpola plnou," pokračuje lídr šampionátu, který měl štěstí v tom, že výpadek formy postihl Mercedes právě v tomto závodě, kde byli o sekundu a půl pomalejší než Ferrari řízené Sebastianem Vettelem.
Stříbrné šípy doufají, že v Japonsku bude vše při starém. Jde o rychlou trať, která by jim měla sedět. Pokud tam ale bude Ferrari opět rychlé, pak nás čeká dramatická koncovka letošní sezóny.
"Najednou o tolik zaostávat a nerozumět tomu, to je opravdu špatné, protože jak se pak chcete zlepšit? Zkrátka doufáte, že vám to na další trati bude opět sedět. Šance je hodně vysoká, protože jsme byli rychlí na všech ostatních okruzích, ale kdo ví?" táže se Rosberg.
Soupeři by si samozřejmě přáli, aby zpomalení Mercedesu mělo trvalejší charakter. "Je to docela matoucí vidět je tolik ztrácet. Možná na ně měly vliv nové změny týkající se pneumatik, kdo ví? Jsem si jistý, že další víkend může jít zase o obvyklou situaci. Pokud ne, pak jde očividně o něco, co bylo zavedeno a co ovlivnilo jejich výkonnost," usmívá se šéf Red Bullu Christian Horner.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.