Lewis Hamilton s Mercedesem přijíždějí do Suzuky zmateni. Stále nenašly definitivní odpověď na svůj náhlý propad v Singapuru. Doufají, že šlo o jednorázový výkyv, který souvisel se specifickými podmínkami na okruhu Marina Bay. Jinak by jejich letošní tažení za tituly mohlo být vážně ohroženo.
"Nemám žádnou jistotu. Nemám žádné informace, které by mi ji dávali. Doufám, že šlo o jednorázovou záležitost, byl to ale přinejmenším podivný víkend. Naše auto nezpomalilo. Myslím, že ostatní přivezli balíky vylepšení... jenže ty to nevysvětlují," přemítá Hamilton.
Během Velké ceny Singapuru jej navíc postihly technické problémy - prasklá svorka na mezichladiči turba vedla k poklesu plnicího tlaku a výkonu, kvůli němuž Brit odstoupil. O velký náskok ale nepřišel, protože Nico Rosberg dojel až na čtvrtém místě.
"Auto se pokazilo... a já jsem moc bodů ve srovnání s klukem, který je za mnou, moc neztratil. Mohlo to být horší, takže se na sklenici dívám jako na zpola plnou," pokračuje lídr šampionátu, který měl štěstí v tom, že výpadek formy postihl Mercedes právě v tomto závodě, kde byli o sekundu a půl pomalejší než Ferrari řízené Sebastianem Vettelem.
Stříbrné šípy doufají, že v Japonsku bude vše při starém. Jde o rychlou trať, která by jim měla sedět. Pokud tam ale bude Ferrari opět rychlé, pak nás čeká dramatická koncovka letošní sezóny.
"Najednou o tolik zaostávat a nerozumět tomu, to je opravdu špatné, protože jak se pak chcete zlepšit? Zkrátka doufáte, že vám to na další trati bude opět sedět. Šance je hodně vysoká, protože jsme byli rychlí na všech ostatních okruzích, ale kdo ví?" táže se Rosberg.
Soupeři by si samozřejmě přáli, aby zpomalení Mercedesu mělo trvalejší charakter. "Je to docela matoucí vidět je tolik ztrácet. Možná na ně měly vliv nové změny týkající se pneumatik, kdo ví? Jsem si jistý, že další víkend může jít zase o obvyklou situaci. Pokud ne, pak jde očividně o něco, co bylo zavedeno a co ovlivnilo jejich výkonnost," usmívá se šéf Red Bullu Christian Horner.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.