McLaren chce příští rok pokračovat se svými současnými jezdci - i s dodavatelem zatím nekonkurenceschopných motorů, s japonskou Hondou. V rozhovoru před závodem v Singapuru to potvrdil závodní ředitel Eric Boullier.
"Fernando ano a opravdu máme záměr si ponechat i Jensona. Máme daný konečný termín, chceme-li využít opce. Diskutujeme o tom, uvidíme," komentuje Boullier jezdeckou sestavu McLarenu pro příští rok. Britský tým se společně s Ferrari, za které budou nastupovat Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel, může jako jediný pochlubit dvěma mistry světa ve svém týmu.
Situace je stále špatná s pohonnými jednotkami, u nichž ani po letní přestávce nedošlo k očekávanému zlepšení. "Na počátku sezóny jsme měli velké naděje při obnovení tohoto historického partnerství mezi Hondou a McLarenem. Ale v posledních 20 letech se F1 hodně změnila. Je to pro všechny velmi náročné zvládnout tuto novou technologii a přijít s konkurenceschopným balíkem," popisuje závodní ředitel pro CNN.
"Motor je hodně nevyvinutý, pokud jde o technologii. Honda se rozhodla vstoupit do F1 před dvěma roky a závodí proti výrobci motorů [Mercedes], který je velmi zkušený a vývojem těchto motorů strávil mnohem více času," poukazuje na silnou konkurenci. Honda se dopustila také chyb při návrhu své pohonné jednotky, nejvíce omezujícím faktorem je nedostatečný výkon systému pro rekuperaci energie, zejména v důsledku malého turbokompresoru.
McLaren ale nechce reagovat ukvapeně. Na otázku, zda přemýšleli o tom, že by se poohlídli po jiném dodavateli motorů, Boullier rázně odpovídá: "Ne. Je to na nás, abychom na Hondu vyvinuli ten správný tlak. Pokud chcete porazit Mercedes, musíte být továrním týmem. Věříme, že Honda je jediným seriózním výrobcem motorů, který nám to umožní dosáhnout."
Potvrzuje, že jsou oficiálním závodním týmem japonské Hondy, tedy nikoliv pouze týmem zákaznickým: "Máme status továrního týmu. Nyní procházíme určitou bolestí, ale jednoho dne se s Hondou staneme opět šampiony."
Jak to vypadá s vývojem vozu pro rok 2016? "Nacházíme se ve fázi hladkého přechodu mezi tímto a příštím autem. Nemůžete vidět věci za oponou - tým za posledních 15 měsíců prošel drastickými změnami. Atmosféra v něm je dobrá. Korelace mezi návrhem, výrobou a tratí je velmi, velmi dobrá, pokud jde o navyšování výkonu. Lidé v týmu jsou odhodlaní," dodává Boullier.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.