McLaren chce příští rok pokračovat se svými současnými jezdci - i s dodavatelem zatím nekonkurenceschopných motorů, s japonskou Hondou. V rozhovoru před závodem v Singapuru to potvrdil závodní ředitel Eric Boullier.
"Fernando ano a opravdu máme záměr si ponechat i Jensona. Máme daný konečný termín, chceme-li využít opce. Diskutujeme o tom, uvidíme," komentuje Boullier jezdeckou sestavu McLarenu pro příští rok. Britský tým se společně s Ferrari, za které budou nastupovat Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel, může jako jediný pochlubit dvěma mistry světa ve svém týmu.
Situace je stále špatná s pohonnými jednotkami, u nichž ani po letní přestávce nedošlo k očekávanému zlepšení. "Na počátku sezóny jsme měli velké naděje při obnovení tohoto historického partnerství mezi Hondou a McLarenem. Ale v posledních 20 letech se F1 hodně změnila. Je to pro všechny velmi náročné zvládnout tuto novou technologii a přijít s konkurenceschopným balíkem," popisuje závodní ředitel pro CNN.
"Motor je hodně nevyvinutý, pokud jde o technologii. Honda se rozhodla vstoupit do F1 před dvěma roky a závodí proti výrobci motorů [Mercedes], který je velmi zkušený a vývojem těchto motorů strávil mnohem více času," poukazuje na silnou konkurenci. Honda se dopustila také chyb při návrhu své pohonné jednotky, nejvíce omezujícím faktorem je nedostatečný výkon systému pro rekuperaci energie, zejména v důsledku malého turbokompresoru.
McLaren ale nechce reagovat ukvapeně. Na otázku, zda přemýšleli o tom, že by se poohlídli po jiném dodavateli motorů, Boullier rázně odpovídá: "Ne. Je to na nás, abychom na Hondu vyvinuli ten správný tlak. Pokud chcete porazit Mercedes, musíte být továrním týmem. Věříme, že Honda je jediným seriózním výrobcem motorů, který nám to umožní dosáhnout."
Potvrzuje, že jsou oficiálním závodním týmem japonské Hondy, tedy nikoliv pouze týmem zákaznickým: "Máme status továrního týmu. Nyní procházíme určitou bolestí, ale jednoho dne se s Hondou staneme opět šampiony."
Jak to vypadá s vývojem vozu pro rok 2016? "Nacházíme se ve fázi hladkého přechodu mezi tímto a příštím autem. Nemůžete vidět věci za oponou - tým za posledních 15 měsíců prošel drastickými změnami. Atmosféra v něm je dobrá. Korelace mezi návrhem, výrobou a tratí je velmi, velmi dobrá, pokud jde o navyšování výkonu. Lidé v týmu jsou odhodlaní," dodává Boullier.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.