McLaren chce příští rok pokračovat se svými současnými jezdci - i s dodavatelem zatím nekonkurenceschopných motorů, s japonskou Hondou. V rozhovoru před závodem v Singapuru to potvrdil závodní ředitel Eric Boullier.
"Fernando ano a opravdu máme záměr si ponechat i Jensona. Máme daný konečný termín, chceme-li využít opce. Diskutujeme o tom, uvidíme," komentuje Boullier jezdeckou sestavu McLarenu pro příští rok. Britský tým se společně s Ferrari, za které budou nastupovat Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel, může jako jediný pochlubit dvěma mistry světa ve svém týmu.
Situace je stále špatná s pohonnými jednotkami, u nichž ani po letní přestávce nedošlo k očekávanému zlepšení. "Na počátku sezóny jsme měli velké naděje při obnovení tohoto historického partnerství mezi Hondou a McLarenem. Ale v posledních 20 letech se F1 hodně změnila. Je to pro všechny velmi náročné zvládnout tuto novou technologii a přijít s konkurenceschopným balíkem," popisuje závodní ředitel pro CNN.
"Motor je hodně nevyvinutý, pokud jde o technologii. Honda se rozhodla vstoupit do F1 před dvěma roky a závodí proti výrobci motorů [Mercedes], který je velmi zkušený a vývojem těchto motorů strávil mnohem více času," poukazuje na silnou konkurenci. Honda se dopustila také chyb při návrhu své pohonné jednotky, nejvíce omezujícím faktorem je nedostatečný výkon systému pro rekuperaci energie, zejména v důsledku malého turbokompresoru.
McLaren ale nechce reagovat ukvapeně. Na otázku, zda přemýšleli o tom, že by se poohlídli po jiném dodavateli motorů, Boullier rázně odpovídá: "Ne. Je to na nás, abychom na Hondu vyvinuli ten správný tlak. Pokud chcete porazit Mercedes, musíte být továrním týmem. Věříme, že Honda je jediným seriózním výrobcem motorů, který nám to umožní dosáhnout."
Potvrzuje, že jsou oficiálním závodním týmem japonské Hondy, tedy nikoliv pouze týmem zákaznickým: "Máme status továrního týmu. Nyní procházíme určitou bolestí, ale jednoho dne se s Hondou staneme opět šampiony."
Jak to vypadá s vývojem vozu pro rok 2016? "Nacházíme se ve fázi hladkého přechodu mezi tímto a příštím autem. Nemůžete vidět věci za oponou - tým za posledních 15 měsíců prošel drastickými změnami. Atmosféra v něm je dobrá. Korelace mezi návrhem, výrobou a tratí je velmi, velmi dobrá, pokud jde o navyšování výkonu. Lidé v týmu jsou odhodlaní," dodává Boullier.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.