Sauber bodoval v posledních třech závodech za sebou. V Monze za ně vděčil motoru Ferrari, od Singapuru ale chce spoléhat zejména na vlastní zlepšení a vyšší přítlak. Ve vývoji se soustředí na krátký nos a nové přední křídlo.
Švýcarský tým s omezeným rozpočtem je rád za každý bod. V šampionátu se momentálně nachází na 7. místě s náskokem 8 bodů před McLarenem. Svou pozici a slušný finanční bonus by před britským rivalem rád uhájil. Ten - byť je poháněn nekonkurenceschopnou Hondou - oznámil, že by mu Singapur měl vyhovovat nejvíce ze zbývajících sedmi okruhů.
Sauber si uvědomuje, že má o něco horší šasi, jehož největším nedostatkem je chybějící přítlak. Ten bude příští týden hrát velkou roli na rozdíl od Monzy, kde šlo o co nejvyšší výkon, a týmy nasadily balíky pro nízký přítlak. A totéž bude platit pro Suzuku hned další víkend.
V Hinwilu proto usilovně pracují na zkrácení nosu, podobně jako to během sezóny udělali již McLarenu, Red Bull a Toro Rosso. Společně s ním podle Auto Motor und Sportu přijde nové přední křídlo, deflektory a související úpravy v zadní části vozu.
Piloti se na novinky hodně těší: "Už se nemůžu dočkat, až znovu s autem vyjedu," prohlásil Felipe Nasr, jenž na své další body čeká od Velké ceny Monaka. V Monze měl opět smůlu: "Start se mi výtečně povedl, dostal jsem se na sedmé místo, ale někdo narazil do mé pravé zadní pneumatiky. Když jsem vyjížděl z šikany, uvědomil jsem si, že mám defekt."
Jeho týmový kolega Marcus Ericsson odjel velmi dobrý závod a skončil devátý. Radost mu zkazilo jen to, že ještě před poslední zatáčkou byl osmý - v Parabolice jej ale předjel a o 2 mistrovské body připravil Daniel Ricciardo. Oba jezdci Sauberu se tedy těší, až si v Singapuru s vylepšeným vozem C34 spraví chuť.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.