Další z kamínků mozaiky skládající podobu startovního pole 2016 zapadl na své místo. Jak uvedl německý deník Bild, jasno je kolem Nico Hülkenberga, který v přestupové šarádě figuroval hned na několika možných postech.
Osmadvacetiletý Němec se stal na přestupovém trhu tím, čemu se říká "horké zboží". Dosud poslední vítěz slavné čtyřiadvacetihodinovky Le Mans byl spojován s týmem Ferrari - v případě odchodu Räikkönena byl jedním z kandidátů - a hovořilo se rovněž o Williamsu; to kdyby z britské stáje odešel Bottas. Objevila se i teorie, že pokud Renault skutečně převezme Lotus, mohl by Nico zamířit i do staronové francouzské stáje. A nesmíme zapomenout ani na Haas F1 Team, kde se Hülkenberg na už dobře známém "seznamu deseti" pohyboval hodně vysoko.
Nyní masky padají - jak uvedl německý list Bild, Nico Hülkenberg spojil na další rok své působení v F1 s týmem Force India. Zároveň vešla ve známost zpráva, že rodák z Emmerichu chce příští rok zopakovat své dobrodružství v Le Mans - údajně se mu vytrvalostní závody velice zalíbily.
Podle zpráv z britských a francouzských médií je už prakticky hotovou věcí i spojení Lotusu s Renaultem. K podpisu dohody by podle některých zdrojů mělo dojít u příležitosti Grand Prix Itálie na Monze. Jak už jsme uvedli, podíl ve stáji by kromě Renaultu a Alaina Prosta měl mít i dosavadní majitel Gérard Lopez (více zde). F1NEWS.cz chystá podrobnou analýzu zákulisí prodeje, kterou v průběhu odpoledne uvede.
Kolem týmu Gene Haase naopak otazníky stále narůstají, jako by se americký tým nemohl nabažit pozornosti médií. Finský deník Ilta-Sanomat uvedl, že na spadnutí je dohoda s testpilotem Ferrari Estebanem Gutiérrezem, jehož sponzorský vklad by se měl pohybovat kolem 15 milionů eur. Do hry o druhé místo nyní podle finského média vstoupil další člen klanu Andretti, osmadvacetiletý Marco, syn někdejšího pilota F1 Michaela a vnuk mistra světa 1978 Maria Andrettiho. Přitom Gene Haas i jeho manažer Günther Steiner avizovali, že by měli v týmu rádi zkušeného pilota.
"Vlastně ani netuším, jestli bych měl nárok na udělení superlicence s ohledem na nový bodovací systém," uvedl Marco, který závodí v sérii IndyCar v "rodinném podniku" Andretti Autosport.
Dalším jménem, které v této době poutá pozornost zástupců tisku, je Jenson Button. Byl prý vyzván expilotem F1 Markem Webberem, aby zvážil účast v 24 hodinách Le Mans. "Jenson by měl určitě tuto možnost zvážit," uvedl Australan pro stanici NBC a dodal, že vůbec není vyloučeno, že Buttonova kariéra v F1 po této sezóně skončí. "Myslím, že konečné rozhodnutí bude muset udělat už brzy. Měl by se zabývat tím, co ho v budoucnu uspokojí," dodal Webber a podotkl, že by skutečně rád měl Buttona v Le Mans, kde hájí značku Porsche.
Pokud by Button opravdu F1 opustil, měl by největší šanci na jeho místo mít Dán Kevin Magnussen, který si v F1 vysloužil ostruhy v loňské sezóně. Nadějný mladík Stoffel Vandoorne by pak zaujal post náhradního pilota.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.