Další z kamínků mozaiky skládající podobu startovního pole 2016 zapadl na své místo. Jak uvedl německý deník Bild, jasno je kolem Nico Hülkenberga, který v přestupové šarádě figuroval hned na několika možných postech.
Osmadvacetiletý Němec se stal na přestupovém trhu tím, čemu se říká "horké zboží". Dosud poslední vítěz slavné čtyřiadvacetihodinovky Le Mans byl spojován s týmem Ferrari - v případě odchodu Räikkönena byl jedním z kandidátů - a hovořilo se rovněž o Williamsu; to kdyby z britské stáje odešel Bottas. Objevila se i teorie, že pokud Renault skutečně převezme Lotus, mohl by Nico zamířit i do staronové francouzské stáje. A nesmíme zapomenout ani na Haas F1 Team, kde se Hülkenberg na už dobře známém "seznamu deseti" pohyboval hodně vysoko.
Nyní masky padají - jak uvedl německý list Bild, Nico Hülkenberg spojil na další rok své působení v F1 s týmem Force India. Zároveň vešla ve známost zpráva, že rodák z Emmerichu chce příští rok zopakovat své dobrodružství v Le Mans - údajně se mu vytrvalostní závody velice zalíbily.
Podle zpráv z britských a francouzských médií je už prakticky hotovou věcí i spojení Lotusu s Renaultem. K podpisu dohody by podle některých zdrojů mělo dojít u příležitosti Grand Prix Itálie na Monze. Jak už jsme uvedli, podíl ve stáji by kromě Renaultu a Alaina Prosta měl mít i dosavadní majitel Gérard Lopez (více zde). F1NEWS.cz chystá podrobnou analýzu zákulisí prodeje, kterou v průběhu odpoledne uvede.
Kolem týmu Gene Haase naopak otazníky stále narůstají, jako by se americký tým nemohl nabažit pozornosti médií. Finský deník Ilta-Sanomat uvedl, že na spadnutí je dohoda s testpilotem Ferrari Estebanem Gutiérrezem, jehož sponzorský vklad by se měl pohybovat kolem 15 milionů eur. Do hry o druhé místo nyní podle finského média vstoupil další člen klanu Andretti, osmadvacetiletý Marco, syn někdejšího pilota F1 Michaela a vnuk mistra světa 1978 Maria Andrettiho. Přitom Gene Haas i jeho manažer Günther Steiner avizovali, že by měli v týmu rádi zkušeného pilota.
"Vlastně ani netuším, jestli bych měl nárok na udělení superlicence s ohledem na nový bodovací systém," uvedl Marco, který závodí v sérii IndyCar v "rodinném podniku" Andretti Autosport.
Dalším jménem, které v této době poutá pozornost zástupců tisku, je Jenson Button. Byl prý vyzván expilotem F1 Markem Webberem, aby zvážil účast v 24 hodinách Le Mans. "Jenson by měl určitě tuto možnost zvážit," uvedl Australan pro stanici NBC a dodal, že vůbec není vyloučeno, že Buttonova kariéra v F1 po této sezóně skončí. "Myslím, že konečné rozhodnutí bude muset udělat už brzy. Měl by se zabývat tím, co ho v budoucnu uspokojí," dodal Webber a podotkl, že by skutečně rád měl Buttona v Le Mans, kde hájí značku Porsche.
Pokud by Button opravdu F1 opustil, měl by největší šanci na jeho místo mít Dán Kevin Magnussen, který si v F1 vysloužil ostruhy v loňské sezóně. Nadějný mladík Stoffel Vandoorne by pak zaujal post náhradního pilota.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.