Podle odborného poradce Red Bull, dr. Helmuta Marka, má jeho tým opět to nejlepší šasi ze všech týmů. Mít o něco výkonnější motor, poráželi by podle něj i Mercedesy. Renault další vylepšení pohonné jednotky nasadí až ve Velké ceně Ruska 11. října 2015 - tam se podle něj ukáže, zda by Francouzi dokázali v krátkodobém horizontu postavit vítězný motor.
Rakouský tým podle Marka v poslední době dosáhl největšího pokroku ze všech a v relativním stahování překonal i McLaren: "Přes deficit ve výkonu máme od Maďarska opět to nejlepší šasi."
Jak na to přišel? "Můžeme to odvodit z GPS dat. Nejlepším dokladem je Daniel Ricciardo. Ve voze získal znovu sebedůvěru. Jako by mu to v hlavě najednou klaplo," poukazuje pro Auto Bild na svého jezdce, který projel cílem divoké Velké ceny Maďarska na třetím místě hned za svým týmovým kolegou Daniilem Kvjatem.
Na začátku sezóny ale RB11 moc dobrým vozem nebylo: "Jo, měli jsme problémy. Pak jsem svým lidem řekl: Haló! Pouze to, že nemáme nejlepší motor, neznamená, že bychom se nemuseli pokusit udělat vše na straně šasi, abychom v této oblasti byli nejlepší!"
Marko se vyjádřil také k novým pravidlům pro rok 2017, která jsou podle něj "přinejmenším krokem správným směrem. Opticky budou vozy vypadat agresivnější a pro piloty budou náročnější na ovládání. To je to, o co usilujeme."
"A [majitel Red Bullu] Mateschitz je díky Bohu fanouškem motorsportu, který v kombinaci s možnostmi marketingu ve Formuli 1 spatřuje optimální platformu. Předpokladem je, že produkt musí fanouškovi sedět. A my musíme mít šanci vyhrávat. Proto potřebujeme v krátkodobém horizontu vítěznou pohonnou jednotku," pokračuje poradce Red Bullu.
Pod pojmem krátkodobým horizontem si podle něj máme představit období "nejpozději do dvou let." Dokáže onu vítěznou pohonnou jednotku postavit Renault? "Příští vylepšení Renaultu přijde v Soči. Pak se uvidí," dodává Marko.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.