Podle odborného poradce Red Bull, dr. Helmuta Marka, má jeho tým opět to nejlepší šasi ze všech týmů. Mít o něco výkonnější motor, poráželi by podle něj i Mercedesy. Renault další vylepšení pohonné jednotky nasadí až ve Velké ceně Ruska 11. října 2015 - tam se podle něj ukáže, zda by Francouzi dokázali v krátkodobém horizontu postavit vítězný motor.
Rakouský tým podle Marka v poslední době dosáhl největšího pokroku ze všech a v relativním stahování překonal i McLaren: "Přes deficit ve výkonu máme od Maďarska opět to nejlepší šasi."
Jak na to přišel? "Můžeme to odvodit z GPS dat. Nejlepším dokladem je Daniel Ricciardo. Ve voze získal znovu sebedůvěru. Jako by mu to v hlavě najednou klaplo," poukazuje pro Auto Bild na svého jezdce, který projel cílem divoké Velké ceny Maďarska na třetím místě hned za svým týmovým kolegou Daniilem Kvjatem.
Na začátku sezóny ale RB11 moc dobrým vozem nebylo: "Jo, měli jsme problémy. Pak jsem svým lidem řekl: Haló! Pouze to, že nemáme nejlepší motor, neznamená, že bychom se nemuseli pokusit udělat vše na straně šasi, abychom v této oblasti byli nejlepší!"
Marko se vyjádřil také k novým pravidlům pro rok 2017, která jsou podle něj "přinejmenším krokem správným směrem. Opticky budou vozy vypadat agresivnější a pro piloty budou náročnější na ovládání. To je to, o co usilujeme."
"A [majitel Red Bullu] Mateschitz je díky Bohu fanouškem motorsportu, který v kombinaci s možnostmi marketingu ve Formuli 1 spatřuje optimální platformu. Předpokladem je, že produkt musí fanouškovi sedět. A my musíme mít šanci vyhrávat. Proto potřebujeme v krátkodobém horizontu vítěznou pohonnou jednotku," pokračuje poradce Red Bullu.
Pod pojmem krátkodobým horizontem si podle něj máme představit období "nejpozději do dvou let." Dokáže onu vítěznou pohonnou jednotku postavit Renault? "Příští vylepšení Renaultu přijde v Soči. Pak se uvidí," dodává Marko.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.