Haas F1 Team je dlouhodobě v centru pozornosti fanoušků F1 i odborného tisku. Stále však není jisté, kdo usedne do kokpitů americké stáje, ačkoliv už padlo několik zřejmých kandidátů. Jenže případný příchod většiny z nich má nějaké ale...
Haas podle šéfa týmu Günthera Steinera doplácí na nerozhodnost některých pilotů, přičemž nastává domino efekt a zablokováni jsou další potenciální adepti. Z tohoto hlediska se jako nejlepší řešení jeví dvojice Esteban Gutiérrez a Jean-Eric Vergne. Oba jsou vázáni s týmem Ferrari na postu testpilotů, což americké stáji vyhovuje, protože ona sama úzce s italskou stájí spolupracuje.
Je ovšem otázka, zda by se Ferrari zbavilo obou záložních jezdců. Pak je tu Nico Hülkenberg, který však odmítá učinit závazné rozhodutí, protože stále ještě není jisté, zda Kimi Räikkönen zůstane u Ferrari i v roce 2016. Pak by německý pilot s největší pravděpodobností měl největší šanci na uvolněnou sedačku. Téměř definitivně vypadl ze hry Alexander Rossi, ale to neznamená, že za určitých okolností by se k týmu nemohl připojit.
Steiner tak říká, že vůbec není jednoduché dopracovat se k nějakému kloudnému výsledku: "Oslovili jsme kolem deseti pilotů, někteří jsou na našem seznamu výše, jiní mají menší šanci, ale nemůžeme ignorovat ani ty, které v hledáčku nemáme. Pořád nepadlo rozhodnutí v případě některých klíčových postav, je pak těžké zjistit, kdo by mohl být k dispozici. Dobré je, že s námi zůstávají v kontaktu a evidentně chtějí, abychom registrovali jejich zájem."
Steiner se domnívá, že už příští měsíc bude jasno. "Rádi bychom, aby se rozhodlo do konce léta. Jde také o to, abychom nové piloty připravili, seznámili je s naším vozem, protože jsme kompletně nový tým. Proto trváme na září. V té době už bude, tedy pevně věřím, podepsán aspoň jeden pilot - ideální by bylo, kdybychom měli pod smlouvou oba. Jednáme se zajímavými kandidáty, je skvělé, že s námi jednají piloti s dobrou reputací. Věřím, že některý z nich u nás dostane příležitost."
Steinera rovněž mile překvapil zájem i přesto, že Haas F1 Team je nováčkem ve startovním poli. "Potěšila nás jejich reakce. Od nikoho jsme neslyšeli žádné »Hej, vy jste noví, k vám nepůjdu«. Spíš je pravidlem »Povězte mi, jaké máte plány. To zní jako dobrý program, co pan Haas hodlá realizovat«.
Manažer týmu však nezapomíná na své předchozí vyjádření. "Chtělo by to někoho známého, protože všechno ostatní bude nové. Nikdo nás vlastně blíže nezná, potřebujeme někoho zkušeného, aby se nebál řící »Halloo, boys, auto je docela fajn, ale tohle nebo tohle nefunguje«. Jednoduše řečeno někoho, kdo ví, jak se věcí mají a také aby přítáhl víc pozornosti. A pokud ten zkušený jedinec bude ještě rychlý, pak to bude trefa do černého."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.