Haas F1 Team je dlouhodobě v centru pozornosti fanoušků F1 i odborného tisku. Stále však není jisté, kdo usedne do kokpitů americké stáje, ačkoliv už padlo několik zřejmých kandidátů. Jenže případný příchod většiny z nich má nějaké ale...
Haas podle šéfa týmu Günthera Steinera doplácí na nerozhodnost některých pilotů, přičemž nastává domino efekt a zablokováni jsou další potenciální adepti. Z tohoto hlediska se jako nejlepší řešení jeví dvojice Esteban Gutiérrez a Jean-Eric Vergne. Oba jsou vázáni s týmem Ferrari na postu testpilotů, což americké stáji vyhovuje, protože ona sama úzce s italskou stájí spolupracuje.
Je ovšem otázka, zda by se Ferrari zbavilo obou záložních jezdců. Pak je tu Nico Hülkenberg, který však odmítá učinit závazné rozhodutí, protože stále ještě není jisté, zda Kimi Räikkönen zůstane u Ferrari i v roce 2016. Pak by německý pilot s největší pravděpodobností měl největší šanci na uvolněnou sedačku. Téměř definitivně vypadl ze hry Alexander Rossi, ale to neznamená, že za určitých okolností by se k týmu nemohl připojit.
Steiner tak říká, že vůbec není jednoduché dopracovat se k nějakému kloudnému výsledku: "Oslovili jsme kolem deseti pilotů, někteří jsou na našem seznamu výše, jiní mají menší šanci, ale nemůžeme ignorovat ani ty, které v hledáčku nemáme. Pořád nepadlo rozhodnutí v případě některých klíčových postav, je pak těžké zjistit, kdo by mohl být k dispozici. Dobré je, že s námi zůstávají v kontaktu a evidentně chtějí, abychom registrovali jejich zájem."
Steiner se domnívá, že už příští měsíc bude jasno. "Rádi bychom, aby se rozhodlo do konce léta. Jde také o to, abychom nové piloty připravili, seznámili je s naším vozem, protože jsme kompletně nový tým. Proto trváme na září. V té době už bude, tedy pevně věřím, podepsán aspoň jeden pilot - ideální by bylo, kdybychom měli pod smlouvou oba. Jednáme se zajímavými kandidáty, je skvělé, že s námi jednají piloti s dobrou reputací. Věřím, že některý z nich u nás dostane příležitost."
Steinera rovněž mile překvapil zájem i přesto, že Haas F1 Team je nováčkem ve startovním poli. "Potěšila nás jejich reakce. Od nikoho jsme neslyšeli žádné »Hej, vy jste noví, k vám nepůjdu«. Spíš je pravidlem »Povězte mi, jaké máte plány. To zní jako dobrý program, co pan Haas hodlá realizovat«.
Manažer týmu však nezapomíná na své předchozí vyjádření. "Chtělo by to někoho známého, protože všechno ostatní bude nové. Nikdo nás vlastně blíže nezná, potřebujeme někoho zkušeného, aby se nebál řící »Halloo, boys, auto je docela fajn, ale tohle nebo tohle nefunguje«. Jednoduše řečeno někoho, kdo ví, jak se věcí mají a také aby přítáhl víc pozornosti. A pokud ten zkušený jedinec bude ještě rychlý, pak to bude trefa do černého."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.