Haas F1 Team je dlouhodobě v centru pozornosti fanoušků F1 i odborného tisku. Stále však není jisté, kdo usedne do kokpitů americké stáje, ačkoliv už padlo několik zřejmých kandidátů. Jenže případný příchod většiny z nich má nějaké ale...
Haas podle šéfa týmu Günthera Steinera doplácí na nerozhodnost některých pilotů, přičemž nastává domino efekt a zablokováni jsou další potenciální adepti. Z tohoto hlediska se jako nejlepší řešení jeví dvojice Esteban Gutiérrez a Jean-Eric Vergne. Oba jsou vázáni s týmem Ferrari na postu testpilotů, což americké stáji vyhovuje, protože ona sama úzce s italskou stájí spolupracuje.
Je ovšem otázka, zda by se Ferrari zbavilo obou záložních jezdců. Pak je tu Nico Hülkenberg, který však odmítá učinit závazné rozhodutí, protože stále ještě není jisté, zda Kimi Räikkönen zůstane u Ferrari i v roce 2016. Pak by německý pilot s největší pravděpodobností měl největší šanci na uvolněnou sedačku. Téměř definitivně vypadl ze hry Alexander Rossi, ale to neznamená, že za určitých okolností by se k týmu nemohl připojit.
Steiner tak říká, že vůbec není jednoduché dopracovat se k nějakému kloudnému výsledku: "Oslovili jsme kolem deseti pilotů, někteří jsou na našem seznamu výše, jiní mají menší šanci, ale nemůžeme ignorovat ani ty, které v hledáčku nemáme. Pořád nepadlo rozhodnutí v případě některých klíčových postav, je pak těžké zjistit, kdo by mohl být k dispozici. Dobré je, že s námi zůstávají v kontaktu a evidentně chtějí, abychom registrovali jejich zájem."
Steiner se domnívá, že už příští měsíc bude jasno. "Rádi bychom, aby se rozhodlo do konce léta. Jde také o to, abychom nové piloty připravili, seznámili je s naším vozem, protože jsme kompletně nový tým. Proto trváme na září. V té době už bude, tedy pevně věřím, podepsán aspoň jeden pilot - ideální by bylo, kdybychom měli pod smlouvou oba. Jednáme se zajímavými kandidáty, je skvělé, že s námi jednají piloti s dobrou reputací. Věřím, že některý z nich u nás dostane příležitost."
Steinera rovněž mile překvapil zájem i přesto, že Haas F1 Team je nováčkem ve startovním poli. "Potěšila nás jejich reakce. Od nikoho jsme neslyšeli žádné »Hej, vy jste noví, k vám nepůjdu«. Spíš je pravidlem »Povězte mi, jaké máte plány. To zní jako dobrý program, co pan Haas hodlá realizovat«.
Manažer týmu však nezapomíná na své předchozí vyjádření. "Chtělo by to někoho známého, protože všechno ostatní bude nové. Nikdo nás vlastně blíže nezná, potřebujeme někoho zkušeného, aby se nebál řící »Halloo, boys, auto je docela fajn, ale tohle nebo tohle nefunguje«. Jednoduše řečeno někoho, kdo ví, jak se věcí mají a také aby přítáhl víc pozornosti. A pokud ten zkušený jedinec bude ještě rychlý, pak to bude trefa do černého."
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.