Zatímco některé týmy by mohly na letní pauzu žehrat, protože nucený odpočinek je přibrzdí v rozletu, u týmu Manor Marussia F1 srpnové "nicnedělání" vítají. Vidí v něm možnost se zotavit z emocí prožitých v posledních devíti měsících.
Sportovní ředitel Graeme Lowdon vypočítává důvody, které vedly k určitému druhu vyčerpání spíše po stránce psychické než fyzické. Od havárie Julese Bianchiho v Suzuce 2014 završil závod v Maďarsku velice obtížnou etapu existence týmu, který nyní potřebuje nabrat síly.
"Hungaroring byl těžkým víkendem na konci devítiměsíčního období, pro nás velice tvrdého," vysvětluje Lowdon. "Každý v týmu pro závody žije a věřím, že Jules by nás nepochválil, kdybychom do nich nešli. I pro něj jsme dělali, co se jenom dalo."
Po britské Grand Prix, kde se konečně objevil na bocích vozu statutární sponzor, přišly dva nejkritičtější týdny. "Pomalu odkládáme nepříjemnosti, na které ale nelze zapomenout - obchodní problémy, situaci před Grand Prix Austrálie, pak návrat na závodní dráhu, těžká rána v podobě Julesova odchodu, je to proces, který nás enormně zatěžuje," vysvětluje Lowdon.
"Přestávka nemohla pro nás přijít ve vhodnější čas, bylo to pro nás období obtížné ve všech směrech, zejména emocionálně. Jsem rád, že všichni, co odváděli týmu maximum, teď budou mít čas pobýt doma, se svými rodinami a "dobijí baterky" před belgickou Grand Prix. Chceme do ní vstoupit svěží a perfektně připravení," uzavírá Lowdon.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.