Zatímco některé týmy by mohly na letní pauzu žehrat, protože nucený odpočinek je přibrzdí v rozletu, u týmu Manor Marussia F1 srpnové "nicnedělání" vítají. Vidí v něm možnost se zotavit z emocí prožitých v posledních devíti měsících.
Sportovní ředitel Graeme Lowdon vypočítává důvody, které vedly k určitému druhu vyčerpání spíše po stránce psychické než fyzické. Od havárie Julese Bianchiho v Suzuce 2014 završil závod v Maďarsku velice obtížnou etapu existence týmu, který nyní potřebuje nabrat síly.
"Hungaroring byl těžkým víkendem na konci devítiměsíčního období, pro nás velice tvrdého," vysvětluje Lowdon. "Každý v týmu pro závody žije a věřím, že Jules by nás nepochválil, kdybychom do nich nešli. I pro něj jsme dělali, co se jenom dalo."
Po britské Grand Prix, kde se konečně objevil na bocích vozu statutární sponzor, přišly dva nejkritičtější týdny. "Pomalu odkládáme nepříjemnosti, na které ale nelze zapomenout - obchodní problémy, situaci před Grand Prix Austrálie, pak návrat na závodní dráhu, těžká rána v podobě Julesova odchodu, je to proces, který nás enormně zatěžuje," vysvětluje Lowdon.
"Přestávka nemohla pro nás přijít ve vhodnější čas, bylo to pro nás období obtížné ve všech směrech, zejména emocionálně. Jsem rád, že všichni, co odváděli týmu maximum, teď budou mít čas pobýt doma, se svými rodinami a "dobijí baterky" před belgickou Grand Prix. Chceme do ní vstoupit svěží a perfektně připravení," uzavírá Lowdon.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.