McLaren se po dlouhé době nesetkal během pátečních tréninků s žádnými technickými problémy. Piloti jsou spokojeni s vyvážením, zvládli své programy a dokládají dobrý start do závodního víkendu. Honda zvládla práci na nastavení pohonné jednotky a ERS, pochvaluje si také simulaci kvalifikace zvládnutou bez potíží i za vysokých teplot odpoledne.
Přes několik přerušení červenými vlajkami v obou trénincích dnes Fernando a Jenson bez problémů zvládli své programy a den zakončili spokojeností s nastavením svých monopostů.
Potěšující bylo rovněž i to, že se nesetkali s žádnými technickými problémy, což u McLarenu nebývá letos obvyklé. "Do sobotní části jdeme s pozitivním pocitem, že si udržíme tempo, které jsme dnes rozvinuli," uvádí tým.
Fernando Alonso ale varuje před vysokými očekáváními v podobě postupu do Q3: "V pátky vidíme, že týmy nepředvádějí svůj plný potenciál a že jsou konkurenceschopnější v sobotu. Odpoledne nejezdily ani Force Indie, proto je podle mě realistické očekávat, že před námi bude zítra několik dalších vozů."
"Přesto jsem spokojený s výkonností auta, každý víkend se zlepšuje. Den byl bezproblémový, ani na jednom z vozů jsme se nesetkali s žádným problémem. Musíme se ale soustředit zejména na závod. Naše tempo při dlouhých jízdách vypadá OK, ale kvalifikace bude také důležitá, protože tady je předjíždění náročné. Rád bych věřil v to, že pokud závod dokončíme, tak získáme nějaké body," přál by si španělský pilot.
Jízda v trénincích tentokrát byla potěšením i pro jeho týmového kolegu: "Auto jsem si dnes užíval, byla to zábava ho řídit. Naposledy jsem měl z něj takový dojem v Monaku, takže jde o slibný začátek závodního víkendu. Snad tady prožijeme dobré časy. V těchto vysokých teplotách to je náročné, ale s tím se musí vyrovnávat všechny týmy."
"Naše jízdy s vysokým množstvím paliva dnes byly docela pozitivní, proto si myslím, že jsme pod sebou našli dobrý základ. Vyvážení mi dodává důvěru. Víme, že auto můžeme ještě zrychlit, takže s několika úpravami nastavení si myslím, že bychom zítra mohli být v poměrně dobré formě," pokračuje Button, který si pochvaluje také semknutost týmu po předchozích těžkých závodech.
Spokojený je i závodní ředitel Eric Boullier: "Během dne jsme dosáhli pokroku. Posiluje nás, když slyšíme jak oba piloti tvrdí, že jsou jejich vozy dobře vyvážené a oni jsou plní sebedůvěry.
Samozřejmě, že je stále brzy na to přesně přečíst naši výkonnost ve srovnání se soupeři, zvlášť když ani jeden pilot Force Indie nezajel odpoledne žádný reprezentativní čas. Víkend jsme ale začali dobře a budeme se snažit na tom v sobotu i v neděli stavět."
Honda nasadila čerstvé pohonné jednotky (kromě baterií) a užívala si bezproblémových jízd: "Díky hladkému průběhu prvního i druhého tréninku jsme mohli stanovit precizní strategii managementu energie, která vyhovuje této dráze. Naše předzávodní simulace byly na dráze správné."
"Během prvního tréninku byly teploty a podmínky podobné, jaké jsou předpovídány pro závod, proto jsme tuto část využili pro práci na nastavení pohonné jednotky. Ve druhém tréninku to bylo horko intenzivnější, ale nastavení ERS nebylo teplotami ovlivněno, takže jsme mohli zvládnout simulaci kvalifikace. Celkově to pro nás byl dobrý den," dodává Jasuhisa Araj, sportovní ředitel Hondy.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.