McLaren se po dlouhé době nesetkal během pátečních tréninků s žádnými technickými problémy. Piloti jsou spokojeni s vyvážením, zvládli své programy a dokládají dobrý start do závodního víkendu. Honda zvládla práci na nastavení pohonné jednotky a ERS, pochvaluje si také simulaci kvalifikace zvládnutou bez potíží i za vysokých teplot odpoledne.
Přes několik přerušení červenými vlajkami v obou trénincích dnes Fernando a Jenson bez problémů zvládli své programy a den zakončili spokojeností s nastavením svých monopostů.
Potěšující bylo rovněž i to, že se nesetkali s žádnými technickými problémy, což u McLarenu nebývá letos obvyklé. "Do sobotní části jdeme s pozitivním pocitem, že si udržíme tempo, které jsme dnes rozvinuli," uvádí tým.
Fernando Alonso ale varuje před vysokými očekáváními v podobě postupu do Q3: "V pátky vidíme, že týmy nepředvádějí svůj plný potenciál a že jsou konkurenceschopnější v sobotu. Odpoledne nejezdily ani Force Indie, proto je podle mě realistické očekávat, že před námi bude zítra několik dalších vozů."
"Přesto jsem spokojený s výkonností auta, každý víkend se zlepšuje. Den byl bezproblémový, ani na jednom z vozů jsme se nesetkali s žádným problémem. Musíme se ale soustředit zejména na závod. Naše tempo při dlouhých jízdách vypadá OK, ale kvalifikace bude také důležitá, protože tady je předjíždění náročné. Rád bych věřil v to, že pokud závod dokončíme, tak získáme nějaké body," přál by si španělský pilot.
Jízda v trénincích tentokrát byla potěšením i pro jeho týmového kolegu: "Auto jsem si dnes užíval, byla to zábava ho řídit. Naposledy jsem měl z něj takový dojem v Monaku, takže jde o slibný začátek závodního víkendu. Snad tady prožijeme dobré časy. V těchto vysokých teplotách to je náročné, ale s tím se musí vyrovnávat všechny týmy."
"Naše jízdy s vysokým množstvím paliva dnes byly docela pozitivní, proto si myslím, že jsme pod sebou našli dobrý základ. Vyvážení mi dodává důvěru. Víme, že auto můžeme ještě zrychlit, takže s několika úpravami nastavení si myslím, že bychom zítra mohli být v poměrně dobré formě," pokračuje Button, který si pochvaluje také semknutost týmu po předchozích těžkých závodech.
Spokojený je i závodní ředitel Eric Boullier: "Během dne jsme dosáhli pokroku. Posiluje nás, když slyšíme jak oba piloti tvrdí, že jsou jejich vozy dobře vyvážené a oni jsou plní sebedůvěry.
Samozřejmě, že je stále brzy na to přesně přečíst naši výkonnost ve srovnání se soupeři, zvlášť když ani jeden pilot Force Indie nezajel odpoledne žádný reprezentativní čas. Víkend jsme ale začali dobře a budeme se snažit na tom v sobotu i v neděli stavět."
Honda nasadila čerstvé pohonné jednotky (kromě baterií) a užívala si bezproblémových jízd: "Díky hladkému průběhu prvního i druhého tréninku jsme mohli stanovit precizní strategii managementu energie, která vyhovuje této dráze. Naše předzávodní simulace byly na dráze správné."
"Během prvního tréninku byly teploty a podmínky podobné, jaké jsou předpovídány pro závod, proto jsme tuto část využili pro práci na nastavení pohonné jednotky. Ve druhém tréninku to bylo horko intenzivnější, ale nastavení ERS nebylo teplotami ovlivněno, takže jsme mohli zvládnout simulaci kvalifikace. Celkově to pro nás byl dobrý den," dodává Jasuhisa Araj, sportovní ředitel Hondy.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.