McLaren má podle svých slov o hodně rychlejší auto po vylepšeních představených ve VC Rakouska, zatím ale nemůže prokázat, jak moc se zlepšil, protože se příliš často připlétá do kolizí v prvních kolech.
McLaren ve VC Rakouska nasadil významné úpravy auta, zatím ale neměl šanci prokázat, jak moc se v závodě zlepšil. V Rakousku měl upravené auto jen Fernando Alonso, kterého v prvním kole sestřelil Kimi Räikkönen. V prvním kole VC Velké Británie po peripetiích v prvním kole odstoupil Jenson Button a Fernando Alonso měl poškozené auto, navíc potom začalo pršet, takže nemohl ukázat plnou výkonnost.
"Míříme do Maďarska s tím, že snad prokletí prvních kol zlomíme," uvedl Eric Boullier pro autosport.com.
"Je to zdroj velké frustrace, když vidíte, jak se nové komponenty ničí před tím, než mohla být jejich funkčnost ověřena v závodě, a to díky sérii nehod v prvních kolech."
"Naštěstí se nezlomný optimismus Fernanda a Jensona stal příkladem pro celý tým; jejich přínos je opravdu cenný. I snaha Hondy zůstává obdivuhodně nezmenšená."
"Doufám, že v Maďarsku již budeme mít šanci, abychom ukázali maximální potenciální výkonnost. Byla by to skvělá dávka energie před dalšími závody," zakončil Boullier.
I Jenson Button si myslí, že je McLaren v lepší formě, než jak ukazují výsledky.
"V žádném případě McLaren nepolevil ve vývoji, byl jsem v továrně, kde se tvrdě pracovalo a stejně tak jsem slyšel o tom samém i v Sakuře, jsem si jistý, že se jednou, i když pomalu, dostaneme zpět na špičku," řekl Button.
"Je to problém, když nemáte dobré výsledky, přestože máte dobré auto, ale doufám, že letní přestávku strávíme v klidu a že budeme moct být spokojeni s první polovinou sezóny," zakončil Brit.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.