McLaren má podle svých slov o hodně rychlejší auto po vylepšeních představených ve VC Rakouska, zatím ale nemůže prokázat, jak moc se zlepšil, protože se příliš často připlétá do kolizí v prvních kolech.
McLaren ve VC Rakouska nasadil významné úpravy auta, zatím ale neměl šanci prokázat, jak moc se v závodě zlepšil. V Rakousku měl upravené auto jen Fernando Alonso, kterého v prvním kole sestřelil Kimi Räikkönen. V prvním kole VC Velké Británie po peripetiích v prvním kole odstoupil Jenson Button a Fernando Alonso měl poškozené auto, navíc potom začalo pršet, takže nemohl ukázat plnou výkonnost.
"Míříme do Maďarska s tím, že snad prokletí prvních kol zlomíme," uvedl Eric Boullier pro autosport.com.
"Je to zdroj velké frustrace, když vidíte, jak se nové komponenty ničí před tím, než mohla být jejich funkčnost ověřena v závodě, a to díky sérii nehod v prvních kolech."
"Naštěstí se nezlomný optimismus Fernanda a Jensona stal příkladem pro celý tým; jejich přínos je opravdu cenný. I snaha Hondy zůstává obdivuhodně nezmenšená."
"Doufám, že v Maďarsku již budeme mít šanci, abychom ukázali maximální potenciální výkonnost. Byla by to skvělá dávka energie před dalšími závody," zakončil Boullier.
I Jenson Button si myslí, že je McLaren v lepší formě, než jak ukazují výsledky.
"V žádném případě McLaren nepolevil ve vývoji, byl jsem v továrně, kde se tvrdě pracovalo a stejně tak jsem slyšel o tom samém i v Sakuře, jsem si jistý, že se jednou, i když pomalu, dostaneme zpět na špičku," řekl Button.
"Je to problém, když nemáte dobré výsledky, přestože máte dobré auto, ale doufám, že letní přestávku strávíme v klidu a že budeme moct být spokojeni s první polovinou sezóny," zakončil Brit.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.