Smrt francouzského pilota zasáhla široký okruh lidí kolem formule 1. Nejinak tomu je i ve Francii, kde byl Jules považován za velký talent. Jak na něj vzpomínají jeho předchůdci?
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost v televizním rozhovoru uvedl, že pouhé dva týdny před Bianchiho nehodou se s mladíkem setkal: "Byl to rozený bojovník. Projížděli jsme se na kole a on měl pořád tendenci závodit. Byl skutečně soutěživý."
Prost dále řekl, že jde o nenahraditelnou ztrátu pro francouzský motorsport. "Přestože ta zpráva není až tak překvapující, tušili jsme, že naděje jsou opravdu malé, je to nesmírně bolestný fakt. Emoce a nesmírný smutek pro rodinu a přátele. Pětadvacet let... Mám stejně starého syna, tak si umím představit, jaké emoce musí cítit. Jeho kariéra se vyvíjela velice dobře. Věřím, že tu byla velká pravděpodobnost, že se jednou připojí k nějakému top týmu, dost možná i k Ferrari."
Také Jean Alesi oceňoval Bianchiho bojovného ducha a označil ho za velkou osobnost. "Pořád tomu nemohu uvěřit. Až do konce bojoval a my věřili. Pořád jsme mysleli, že se stane zázrak. Byl vnímavý, zároveň uctivý na trati i mimo ni. Byl přímo ztělesněním joie de vivre (radosti ze života). Pro nás všechny to je šok."
Alesi také otevřeně vyjádřil nesouhlas s některými pochybovači o bezpečnostních opatřeních moderní éry F1. "Je to poprvé po jedenadvaceti letech, kdy nějaký pilot v F1 zahynul. V oblasti bezpečnosti se vykonalo mnoho práce, ať na tratích nebo monopostech, že si to ani nelze představit."
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.