Americký tým, který by měl vstoupit na scénu formule 1 je mediálně oblíbený. O jeho hledání pilotů už jsme čtenáře informovali, teď se řeší otázka, zda se budoucí účastník šampionátu neprovinil proti regulím FIA.
Zástupci Haas Team F1 jakékoli nařčení z porušování pravidel odmítají. Jde o to, že pokud tým dosud nezávodí, nevztahují se na něj pravidla omezující testování. Přesto jeho činnost v aerodynamickém tunelu Ferrari vyvolala pozornost samotné FIA.
Týmový šéf Günther Steiner však neztrácí klid: "V podstatě jsme neudělali nic jiného, co Force India s Toyotou. Jsme prostě zákazníky v aerodynamickém tunelu Ferrari." Haas nijak neskrývá velice úzké obchodní vztahy s Ferrari, ale pokud jde o nákup dílů od italské stáje, striktně se drží platných předpisů.
Steiner také tvrdí, že tým Haas chystá vlastní podvozek: "Rob Taylor na něm pracuje už od ledna." Práce probíhají v sídle Dallary, nicméně další základnu má Haas v Severní Karolíně a rovněž v Banbury, kde původně působila Marussia F1. Steiner však popírá, že by Dallara pro Haas připravovala šasi: "U Dallary máme jen vlastní kancelář. Prostě je to společnost v rámci jiné společnosti."
Nejsme autoškolaO výběru pilotů pro tým už se také několikrát psalo, šéf Gene Haas tvrdil, že ideální volbou by byl zkušený pilot doplněný nadějným nováčkem. Teď je vše jinak, Steiner má o složení jezdecké dvojice jiné představy: "Chceme dva zkušené piloty. Sice jsme nový tým, ale to neznamená, že budeme autoškolou. Potřebujeme dva ostřílené muže, kteří vědí co a jak."
Německá periodika například favorizují Jeana-Erica Vergne, jenž by měl dostat přednost před testovacím pilotem Ferrari Estebanem Gutiérrezem. Pokud jde o post druhého pilota, jsou s Haasem spojováni Nico Hülkenberg, Felipe Nasr či Romain Grosjean, ačkoliv nikdo o konkrétní nabídce nic neřekl. Šance Alexandera Rossiho a Danicy Patrick se zdají být téměř nulové.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.