Americký tým, který by měl vstoupit na scénu formule 1 je mediálně oblíbený. O jeho hledání pilotů už jsme čtenáře informovali, teď se řeší otázka, zda se budoucí účastník šampionátu neprovinil proti regulím FIA.
Zástupci Haas Team F1 jakékoli nařčení z porušování pravidel odmítají. Jde o to, že pokud tým dosud nezávodí, nevztahují se na něj pravidla omezující testování. Přesto jeho činnost v aerodynamickém tunelu Ferrari vyvolala pozornost samotné FIA.
Týmový šéf Günther Steiner však neztrácí klid: "V podstatě jsme neudělali nic jiného, co Force India s Toyotou. Jsme prostě zákazníky v aerodynamickém tunelu Ferrari." Haas nijak neskrývá velice úzké obchodní vztahy s Ferrari, ale pokud jde o nákup dílů od italské stáje, striktně se drží platných předpisů.
Steiner také tvrdí, že tým Haas chystá vlastní podvozek: "Rob Taylor na něm pracuje už od ledna." Práce probíhají v sídle Dallary, nicméně další základnu má Haas v Severní Karolíně a rovněž v Banbury, kde původně působila Marussia F1. Steiner však popírá, že by Dallara pro Haas připravovala šasi: "U Dallary máme jen vlastní kancelář. Prostě je to společnost v rámci jiné společnosti."
Nejsme autoškolaO výběru pilotů pro tým už se také několikrát psalo, šéf Gene Haas tvrdil, že ideální volbou by byl zkušený pilot doplněný nadějným nováčkem. Teď je vše jinak, Steiner má o složení jezdecké dvojice jiné představy: "Chceme dva zkušené piloty. Sice jsme nový tým, ale to neznamená, že budeme autoškolou. Potřebujeme dva ostřílené muže, kteří vědí co a jak."
Německá periodika například favorizují Jeana-Erica Vergne, jenž by měl dostat přednost před testovacím pilotem Ferrari Estebanem Gutiérrezem. Pokud jde o post druhého pilota, jsou s Haasem spojováni Nico Hülkenberg, Felipe Nasr či Romain Grosjean, ačkoliv nikdo o konkrétní nabídce nic neřekl. Šance Alexandera Rossiho a Danicy Patrick se zdají být téměř nulové.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.