Podle bývalého jezdce Formule 1, Marca Surera, není správné obviňovat Mercedes za současné problémy královské třídy motorsportu. Vždy měla tým, který nějakou dobu dominoval.
Někteří fanoušci nudnější závody přičítají na vrub Stříbrných šípů, které vyhráli 14 z posledních 15 velkých cen. "Vždy existovaly týmy, které dominovaly. Před Mercedesem to byl Red Bull s Vettelem, Ferrari se Schumacherem. Musíme s tím žít, protože hodně záleží na technické stránce," říká Surer, jenž v F1 nasbíral 17 mistrovských bodů.
Co se v poslední době v F1 tedy podle něj změnilo? "Nemyslím si, že by se v posledních letech [dominance] zintenzívnila. Změnilo se přijetí publikem. Pokud spolu v jedné sezóně o titul bojovalo více týmů, pak to bylo vždy výjimkou. Základním problémem jsou pravidla."
"Jsou příliš složitá, fanoušci proto potřebují delší čas na to, aby je pochopili. Zároveň je pohromou marketing. Mercedes je například jediným týmem, který používá termín 'hybrid,' a pro všechno ostatní mám MGU-H, MGU-K a Formule 1 to nedokáže prodat.
"Věřím, že přechod na hybridy byl velkou věcí, protože představuje budoucnost aut. Ale ti ve vedení se dopustili chyby vzhledem ke složitosti toho všeho," dodává Surer pro Tages-Anzeiger.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.