Podle bývalého jezdce Formule 1, Marca Surera, není správné obviňovat Mercedes za současné problémy královské třídy motorsportu. Vždy měla tým, který nějakou dobu dominoval.
Někteří fanoušci nudnější závody přičítají na vrub Stříbrných šípů, které vyhráli 14 z posledních 15 velkých cen. "Vždy existovaly týmy, které dominovaly. Před Mercedesem to byl Red Bull s Vettelem, Ferrari se Schumacherem. Musíme s tím žít, protože hodně záleží na technické stránce," říká Surer, jenž v F1 nasbíral 17 mistrovských bodů.
Co se v poslední době v F1 tedy podle něj změnilo? "Nemyslím si, že by se v posledních letech [dominance] zintenzívnila. Změnilo se přijetí publikem. Pokud spolu v jedné sezóně o titul bojovalo více týmů, pak to bylo vždy výjimkou. Základním problémem jsou pravidla."
"Jsou příliš složitá, fanoušci proto potřebují delší čas na to, aby je pochopili. Zároveň je pohromou marketing. Mercedes je například jediným týmem, který používá termín 'hybrid,' a pro všechno ostatní mám MGU-H, MGU-K a Formule 1 to nedokáže prodat.
"Věřím, že přechod na hybridy byl velkou věcí, protože představuje budoucnost aut. Ale ti ve vedení se dopustili chyby vzhledem ke složitosti toho všeho," dodává Surer pro Tages-Anzeiger.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.