Podle bývalého jezdce Formule 1, Marca Surera, není správné obviňovat Mercedes za současné problémy královské třídy motorsportu. Vždy měla tým, který nějakou dobu dominoval.
Někteří fanoušci nudnější závody přičítají na vrub Stříbrných šípů, které vyhráli 14 z posledních 15 velkých cen. "Vždy existovaly týmy, které dominovaly. Před Mercedesem to byl Red Bull s Vettelem, Ferrari se Schumacherem. Musíme s tím žít, protože hodně záleží na technické stránce," říká Surer, jenž v F1 nasbíral 17 mistrovských bodů.
Co se v poslední době v F1 tedy podle něj změnilo? "Nemyslím si, že by se v posledních letech [dominance] zintenzívnila. Změnilo se přijetí publikem. Pokud spolu v jedné sezóně o titul bojovalo více týmů, pak to bylo vždy výjimkou. Základním problémem jsou pravidla."
"Jsou příliš složitá, fanoušci proto potřebují delší čas na to, aby je pochopili. Zároveň je pohromou marketing. Mercedes je například jediným týmem, který používá termín 'hybrid,' a pro všechno ostatní mám MGU-H, MGU-K a Formule 1 to nedokáže prodat.
"Věřím, že přechod na hybridy byl velkou věcí, protože představuje budoucnost aut. Ale ti ve vedení se dopustili chyby vzhledem ke složitosti toho všeho," dodává Surer pro Tages-Anzeiger.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.