Výkonný ředitel McLarenu Ron Dennis změnu jezdeckého složení vůbec neřeší, s výkony Fernanda Alonsa i Jensona Buttona je velmi spokojený. Horší to už je s Hondou, pokud ale splní své sliby, budou brzy opět konkurenceschopní.
Během poslední Velké ceny Británie se spekulovalo o tom, že pro britského veterána by mohlo jít o poslední domácí závod. Podle ředitele McLarenu ale pilot u týmu příští rok zůstane: "Jenson Button má s McLarenem dvouletou smlouvu. O pilotech momentálně vůbec neuvažujeme."
Oba piloti a mistři světa kvůli nekonkurenceschopnosti pohonné jednotky Hondy zatím v devíti podnicích nasbírali pouze pět bodů. Jejich výkonů si Dennis cení: "Oba odvádějí úžasnou práci. Pro oba by to bylo velmi, velmi snadné kritizovat McLaren, ale nedělají to."
"Jezdí s autem a ví, že je extrémně rychlé v zatáčkách. Momentálně se Mercedesu úplně nevyrovná, ale v mnoha zatáčkách se vyrovná většině vozů na roštu. Všichni v F1 to ví. Každý se může podívat na data a ujasnit si, kde jsme rychlí a kde pomalí," pokračuje v rozhovoru pro Sky Sports.
Splní Honda své sliby?Kvůli slabému a nespolehlivému motoru to pro McLaren není snadné: "S našimi partnery, s Hondou, čelíme skutečné výzvě. Honda má obrovské zdroje, které využívá. Pravidelně s nimi vedeme hluboké rozhovory a není to pro ně příjemné."
"Bolí to? Samozřejmě. Musíte ale tu bolest využít jako motivaci. Je to výzva, ale jde o tu správnou výzvu, protože bez podpory společnosti, jakou je Honda, si nemyslím, že by bylo možné vyhrát mistrovství světa. Musíme si projít touto bolestí, abychom se dostali tam, kde chceme být."
"Není nic jistějšího než to, že se vrátíme do hry. Věřím, že se tam krok po kroku dostaneme. Chceme věřit všemu, co nám naši partneři u Hondy říkají. A pokud své sliby splní, pak není pochyb o tom, že budeme v příštích závodech mnohem konkurenceschopnější," věří Dennis.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.