Výkonný ředitel McLarenu Ron Dennis změnu jezdeckého složení vůbec neřeší, s výkony Fernanda Alonsa i Jensona Buttona je velmi spokojený. Horší to už je s Hondou, pokud ale splní své sliby, budou brzy opět konkurenceschopní.
Během poslední Velké ceny Británie se spekulovalo o tom, že pro britského veterána by mohlo jít o poslední domácí závod. Podle ředitele McLarenu ale pilot u týmu příští rok zůstane: "Jenson Button má s McLarenem dvouletou smlouvu. O pilotech momentálně vůbec neuvažujeme."
Oba piloti a mistři světa kvůli nekonkurenceschopnosti pohonné jednotky Hondy zatím v devíti podnicích nasbírali pouze pět bodů. Jejich výkonů si Dennis cení: "Oba odvádějí úžasnou práci. Pro oba by to bylo velmi, velmi snadné kritizovat McLaren, ale nedělají to."
"Jezdí s autem a ví, že je extrémně rychlé v zatáčkách. Momentálně se Mercedesu úplně nevyrovná, ale v mnoha zatáčkách se vyrovná většině vozů na roštu. Všichni v F1 to ví. Každý se může podívat na data a ujasnit si, kde jsme rychlí a kde pomalí," pokračuje v rozhovoru pro Sky Sports.
Splní Honda své sliby?Kvůli slabému a nespolehlivému motoru to pro McLaren není snadné: "S našimi partnery, s Hondou, čelíme skutečné výzvě. Honda má obrovské zdroje, které využívá. Pravidelně s nimi vedeme hluboké rozhovory a není to pro ně příjemné."
"Bolí to? Samozřejmě. Musíte ale tu bolest využít jako motivaci. Je to výzva, ale jde o tu správnou výzvu, protože bez podpory společnosti, jakou je Honda, si nemyslím, že by bylo možné vyhrát mistrovství světa. Musíme si projít touto bolestí, abychom se dostali tam, kde chceme být."
"Není nic jistějšího než to, že se vrátíme do hry. Věřím, že se tam krok po kroku dostaneme. Chceme věřit všemu, co nám naši partneři u Hondy říkají. A pokud své sliby splní, pak není pochyb o tom, že budeme v příštích závodech mnohem konkurenceschopnější," věří Dennis.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.