Mark Smith plnil funkci technického ředitele u týmů Jordan, Red Bull, Force India a Caterham. Poté, co poslední zmíněná stáj formuli 1 opustila, vytratil se z tohoto prostředí i on. Teď se situace změnila - Smith bude mít nové angažmá.
Smith, jenž v březnu oslavil čtyřiapadesáté narozeniny, v době odluky od F1 pracoval na jistém projektu sportovního vozu v Německu a zvažoval své další působení v motoristickém sportu. Nabídka od Sauberu toto dilema vyřešila.
"Když jsem si poprvé prohlédl zařízení týmu v Hinwillu, okamžitě jsem si uvědomil, jaké možnosti se mi naskýtají. Aerodynamický tunel, superpočítače, technické zázemí - vše je na velmi vysoké úrovni. To jsou nejpádnější důvody, proč jsem se rozhodl přijmout toto angažmá," vysvětluje Smith. "Technický potenciál Sauberu je enormní, což v neustále se měnícím světě F1 není samozřejmostí. Zázemí v Hinwillu plní všechny předpoklady, aby byl švýcarský tým v F1 konkurenceschopný."
Týmová vedoucí Moniša Kaltenbornová podotkla, že Smith byl pro snahu týmu dosáhnout zlepšení ideálním kandidátem. "Technický výbor dostal za úkol najít vhodného technického ředitele - a vybral Marka. Je to člověk se spoustou zkušeností, především chápe, v jakém prostředí menší týmy pracují a jakým okolnostem musí čelit - dokáže zachovat rozvahu a tvořit další perspektivu. My mu nabízíme vysoký stupeň technických možností. Může se těšit naší plné podpoře, přejeme mu dobrý start."
Mark Smith nastoupí do své funkce 13. července 2015.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.