Mark Smith plnil funkci technického ředitele u týmů Jordan, Red Bull, Force India a Caterham. Poté, co poslední zmíněná stáj formuli 1 opustila, vytratil se z tohoto prostředí i on. Teď se situace změnila - Smith bude mít nové angažmá.
Smith, jenž v březnu oslavil čtyřiapadesáté narozeniny, v době odluky od F1 pracoval na jistém projektu sportovního vozu v Německu a zvažoval své další působení v motoristickém sportu. Nabídka od Sauberu toto dilema vyřešila.
"Když jsem si poprvé prohlédl zařízení týmu v Hinwillu, okamžitě jsem si uvědomil, jaké možnosti se mi naskýtají. Aerodynamický tunel, superpočítače, technické zázemí - vše je na velmi vysoké úrovni. To jsou nejpádnější důvody, proč jsem se rozhodl přijmout toto angažmá," vysvětluje Smith. "Technický potenciál Sauberu je enormní, což v neustále se měnícím světě F1 není samozřejmostí. Zázemí v Hinwillu plní všechny předpoklady, aby byl švýcarský tým v F1 konkurenceschopný."
Týmová vedoucí Moniša Kaltenbornová podotkla, že Smith byl pro snahu týmu dosáhnout zlepšení ideálním kandidátem. "Technický výbor dostal za úkol najít vhodného technického ředitele - a vybral Marka. Je to člověk se spoustou zkušeností, především chápe, v jakém prostředí menší týmy pracují a jakým okolnostem musí čelit - dokáže zachovat rozvahu a tvořit další perspektivu. My mu nabízíme vysoký stupeň technických možností. Může se těšit naší plné podpoře, přejeme mu dobrý start."
Mark Smith nastoupí do své funkce 13. července 2015.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.