Zvláštní motivaci má duo B-týmu Red Bull, jak bývá Toro Rosso nazýváno. Na domácí půdě nápojového gigantu se jeho piloti chtějí na své "dospělejší sourozence" vytáhnout a dokázat, že nejsou jen trpěnou zálohou.
Carlos Sainz jr. věří, že se mu povede zopakovat kousek z Kanady, kdy dokonce nechal za sebou Daniela Ricciarda (což nebyl v letošní sezóně rozhodně ojedinělý kousek). Oba však skončili mimo bodované pořadí. Španěl má s tratí Spielberg dostatek zkušeností a věří, že díky jejímu profilu má se svým vozem větší šance než v předchozí Grand Prix.
"Pro naší velkou rodinu Red Bull je Rakousko domovem. Já tu závodil už ve formuli 3, ale už tehdy jsem si přál, abych se tu jednou projel v F1. Závod bude opravdu zajímavý, protože jsem přesvědčen, že nám trať Red Bull Ring bude sedět lépe než kanadský Montreal," nechal se slyšel Carlos Sainz jr.
Jestliže si Španěl připomíná své předchozí zážitky z Rakouska, Max Verstappen má obavy ohledně hybridního Renault V6. Holanďan musel v Kanadě použít už pátý agregát a vykoledoval si tak nejen trest v podobě posunu o deset míst vzad na startovním roštu, ale ještě nucenou zastávku 10 vteřin v boxech během závodu. Verstappen se domnívá, že by s ohledem na trať náročnou na výkon mohl mít problémy.
"Závody na téhle trati jsem si vždy maximálně užíval, zejména s formulí 3, kterou jsem tu testoval a také absolvoval závod (2014). Je to hezká trať v krásném prostředí, i když nám asi dlouhé rovinky moc vyhovat nebudou. Také poměrně ostré zatáčky na koncích rychlých sekcí budou asi dost náročné na brzdy. Red Bull Ring nese některé prvky tratí staré školy, právě takové mám rád. A není třeba dodávat, že každý kdo má něco společného s Red Bullem se tu bude snažit zajet nejlepší výsledek." zhodnotil poslední dny před závodem Verstappen.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.