Spekulace týkající se budoucnosti Renaultu v F1 v paddocku čile pokračují. Francouzský výrobce pohonných jednotek letos musí snášet velkou kritiku od svého jediného zákazníka, Red Bullu (a Toro Rosso).
Důvodem nespokojenosti je slabý výkon agregátů z Francie a jejich notorická nespolehlivost. Ambasador značky, čtyřnásobný mistr světa, Alain Prost, teď připustil, že ve Francii zvažují všechny myslitelné možnosti. "Preferovali by zůstat, to je jasné," řekl Alain Prost a dodal, že Renault si stále pohrává s myšlenkou znovuobnovení vlastní stáje. Na zelené louce by se ale nestavělo, spíše by se jednalo o odkup nějakého týmu, například Toro Rosso.
Nicméně Cyril Abiteboul v Monaku řekl, že prioritou Renaultu je být dodavatelem pohonných jednotek. A to minimálně až do doby, kdy ke konci sezony 2016 vyprší aktuální kontrakt s týmy Toro Rosso a Red Bull.
"Myslím, že v nejbližší budoucnosti je naším cílem zlepšit výkonnost našich motorů a to jak co se spolehlivosti tak i výkonnosti týče. Jakmile toho dosáhneme, tak můžeme začít myslet na delší období," říká Cyril Abiteboul.
Alain Prost v monopostu Renault RE40 v roce 1983(foto: Renault Sport F1)
Prost dodává, že Renault má kromě Formule 1 také jiné zájmy. "Jsou s námi rovněž ve Formuli E, ale prioritou je vidět, co je možné udělat v F1." Možný odchod Renaultu z F1 by byl tvrdou ránou pro Red Bull a Toro Rosso. Ale: "Vše je možné," pokračuje Prost. "Bylo by to katastrofou pro F1, kdyby k tomu mělo dojít, a tak doufám, že bude učiněno správné rozhodnutí, včetně [toho ze strany] Red Bullu. Tato situace je opravdu politováníhodná. Samozřejmě, že jsem člověkem u Renaultu, ale jsem si vědom toho, co se Red Bullu v F1 podařilo. Sport by utrpěl, kdyby odešli."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.