Spekulace týkající se budoucnosti Renaultu v F1 v paddocku čile pokračují. Francouzský výrobce pohonných jednotek letos musí snášet velkou kritiku od svého jediného zákazníka, Red Bullu (a Toro Rosso).
Důvodem nespokojenosti je slabý výkon agregátů z Francie a jejich notorická nespolehlivost. Ambasador značky, čtyřnásobný mistr světa, Alain Prost, teď připustil, že ve Francii zvažují všechny myslitelné možnosti. "Preferovali by zůstat, to je jasné," řekl Alain Prost a dodal, že Renault si stále pohrává s myšlenkou znovuobnovení vlastní stáje. Na zelené louce by se ale nestavělo, spíše by se jednalo o odkup nějakého týmu, například Toro Rosso.
Nicméně Cyril Abiteboul v Monaku řekl, že prioritou Renaultu je být dodavatelem pohonných jednotek. A to minimálně až do doby, kdy ke konci sezony 2016 vyprší aktuální kontrakt s týmy Toro Rosso a Red Bull.
"Myslím, že v nejbližší budoucnosti je naším cílem zlepšit výkonnost našich motorů a to jak co se spolehlivosti tak i výkonnosti týče. Jakmile toho dosáhneme, tak můžeme začít myslet na delší období," říká Cyril Abiteboul.
Alain Prost v monopostu Renault RE40 v roce 1983(foto: Renault Sport F1)
Prost dodává, že Renault má kromě Formule 1 také jiné zájmy. "Jsou s námi rovněž ve Formuli E, ale prioritou je vidět, co je možné udělat v F1." Možný odchod Renaultu z F1 by byl tvrdou ránou pro Red Bull a Toro Rosso. Ale: "Vše je možné," pokračuje Prost. "Bylo by to katastrofou pro F1, kdyby k tomu mělo dojít, a tak doufám, že bude učiněno správné rozhodnutí, včetně [toho ze strany] Red Bullu. Tato situace je opravdu politováníhodná. Samozřejmě, že jsem člověkem u Renaultu, ale jsem si vědom toho, co se Red Bullu v F1 podařilo. Sport by utrpěl, kdyby odešli."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.