Spekulace týkající se budoucnosti Renaultu v F1 v paddocku čile pokračují. Francouzský výrobce pohonných jednotek letos musí snášet velkou kritiku od svého jediného zákazníka, Red Bullu (a Toro Rosso).
Důvodem nespokojenosti je slabý výkon agregátů z Francie a jejich notorická nespolehlivost. Ambasador značky, čtyřnásobný mistr světa, Alain Prost, teď připustil, že ve Francii zvažují všechny myslitelné možnosti. "Preferovali by zůstat, to je jasné," řekl Alain Prost a dodal, že Renault si stále pohrává s myšlenkou znovuobnovení vlastní stáje. Na zelené louce by se ale nestavělo, spíše by se jednalo o odkup nějakého týmu, například Toro Rosso.
Nicméně Cyril Abiteboul v Monaku řekl, že prioritou Renaultu je být dodavatelem pohonných jednotek. A to minimálně až do doby, kdy ke konci sezony 2016 vyprší aktuální kontrakt s týmy Toro Rosso a Red Bull.
"Myslím, že v nejbližší budoucnosti je naším cílem zlepšit výkonnost našich motorů a to jak co se spolehlivosti tak i výkonnosti týče. Jakmile toho dosáhneme, tak můžeme začít myslet na delší období," říká Cyril Abiteboul.
Alain Prost v monopostu Renault RE40 v roce 1983(foto: Renault Sport F1)
Prost dodává, že Renault má kromě Formule 1 také jiné zájmy. "Jsou s námi rovněž ve Formuli E, ale prioritou je vidět, co je možné udělat v F1." Možný odchod Renaultu z F1 by byl tvrdou ránou pro Red Bull a Toro Rosso. Ale: "Vše je možné," pokračuje Prost. "Bylo by to katastrofou pro F1, kdyby k tomu mělo dojít, a tak doufám, že bude učiněno správné rozhodnutí, včetně [toho ze strany] Red Bullu. Tato situace je opravdu politováníhodná. Samozřejmě, že jsem člověkem u Renaultu, ale jsem si vědom toho, co se Red Bullu v F1 podařilo. Sport by utrpěl, kdyby odešli."
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.