Bývalý pilot F1, Heikki Kovalainen, lituje toho, že moc dlouho důvěřoval týmu Caterham. Ten se jej na konci sezony 2012 zbavil.
Od té doby se v F1 objevil už jen při zaskakování za Kimiho Räikkönena u Lotusu na konci sezony 2013. Aktuálně jezdí Fin závody japonských GT. Jeho kariéra v F1 začala v roce 2007 u Renaultu, odkud přešel do McLarenu a dále do Caterhamu. Právě rozchod s Caterhamem jej dodnes mrzí.
U něj se už ale dobrého auta nedočkal - nejlepším výsledkem tříletého působení u tohoto týmu je 12. místo z GP Japonska 2010. "Myslím, že jsem týmu zůstal až moc dlouho loajální. Na konci sezony 2011 jsem měl já i veřejnost pocit, že jsem opět začal jezdit skvěle," řekl Heikki Kovalainen pro 'Autosport'.
Na konci sezony měl jezdec "nabídku od velkého týmu". Rozhodl se ale zůstat u Caterhamu. "Tony [Fernandes] a management týmu mi slíbili, že tým půjde nahoru. Takže jsem zůstal loajální. Při zpětném pohledu je to chyba." Nejvíce zklamaný ale není ze svého rozhodnutí, ale z chování týmu na konci sezony 2012.
Caterham Kovalainenovi ani nepoděkoval... (foto: Caterham F1 Team)
Tým se jej po konci sezony zbavil, stejně jako Vitalije Petrova - místo nich vzal dva platíci jezdce: Charlese Pica a Gieda van der Gardeho. "Co mě mrzí dodnes, je to, že mi nikdo z týmu veřejně nepoděkoval za moje služby. Dostal jsem od týmu SMS, že mě nahrazují platícím jezdcem. To bylo vše."
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.