Bývalý pilot F1, Heikki Kovalainen, lituje toho, že moc dlouho důvěřoval týmu Caterham. Ten se jej na konci sezony 2012 zbavil.
Od té doby se v F1 objevil už jen při zaskakování za Kimiho Räikkönena u Lotusu na konci sezony 2013. Aktuálně jezdí Fin závody japonských GT. Jeho kariéra v F1 začala v roce 2007 u Renaultu, odkud přešel do McLarenu a dále do Caterhamu. Právě rozchod s Caterhamem jej dodnes mrzí.
U něj se už ale dobrého auta nedočkal - nejlepším výsledkem tříletého působení u tohoto týmu je 12. místo z GP Japonska 2010. "Myslím, že jsem týmu zůstal až moc dlouho loajální. Na konci sezony 2011 jsem měl já i veřejnost pocit, že jsem opět začal jezdit skvěle," řekl Heikki Kovalainen pro 'Autosport'.
Na konci sezony měl jezdec "nabídku od velkého týmu". Rozhodl se ale zůstat u Caterhamu. "Tony [Fernandes] a management týmu mi slíbili, že tým půjde nahoru. Takže jsem zůstal loajální. Při zpětném pohledu je to chyba." Nejvíce zklamaný ale není ze svého rozhodnutí, ale z chování týmu na konci sezony 2012.
Caterham Kovalainenovi ani nepoděkoval... (foto: Caterham F1 Team)
Tým se jej po konci sezony zbavil, stejně jako Vitalije Petrova - místo nich vzal dva platíci jezdce: Charlese Pica a Gieda van der Gardeho. "Co mě mrzí dodnes, je to, že mi nikdo z týmu veřejně nepoděkoval za moje služby. Dostal jsem od týmu SMS, že mě nahrazují platícím jezdcem. To bylo vše."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.