Bývalý pilot F1, Heikki Kovalainen, lituje toho, že moc dlouho důvěřoval týmu Caterham. Ten se jej na konci sezony 2012 zbavil.
Od té doby se v F1 objevil už jen při zaskakování za Kimiho Räikkönena u Lotusu na konci sezony 2013. Aktuálně jezdí Fin závody japonských GT. Jeho kariéra v F1 začala v roce 2007 u Renaultu, odkud přešel do McLarenu a dále do Caterhamu. Právě rozchod s Caterhamem jej dodnes mrzí.
U něj se už ale dobrého auta nedočkal - nejlepším výsledkem tříletého působení u tohoto týmu je 12. místo z GP Japonska 2010. "Myslím, že jsem týmu zůstal až moc dlouho loajální. Na konci sezony 2011 jsem měl já i veřejnost pocit, že jsem opět začal jezdit skvěle," řekl Heikki Kovalainen pro 'Autosport'.
Na konci sezony měl jezdec "nabídku od velkého týmu". Rozhodl se ale zůstat u Caterhamu. "Tony [Fernandes] a management týmu mi slíbili, že tým půjde nahoru. Takže jsem zůstal loajální. Při zpětném pohledu je to chyba." Nejvíce zklamaný ale není ze svého rozhodnutí, ale z chování týmu na konci sezony 2012.
Caterham Kovalainenovi ani nepoděkoval... (foto: Caterham F1 Team)
Tým se jej po konci sezony zbavil, stejně jako Vitalije Petrova - místo nich vzal dva platíci jezdce: Charlese Pica a Gieda van der Gardeho. "Co mě mrzí dodnes, je to, že mi nikdo z týmu veřejně nepoděkoval za moje služby. Dostal jsem od týmu SMS, že mě nahrazují platícím jezdcem. To bylo vše."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.