Bývalý pilot F1, Heikki Kovalainen, lituje toho, že moc dlouho důvěřoval týmu Caterham. Ten se jej na konci sezony 2012 zbavil.
Od té doby se v F1 objevil už jen při zaskakování za Kimiho Räikkönena u Lotusu na konci sezony 2013. Aktuálně jezdí Fin závody japonských GT. Jeho kariéra v F1 začala v roce 2007 u Renaultu, odkud přešel do McLarenu a dále do Caterhamu. Právě rozchod s Caterhamem jej dodnes mrzí.
U něj se už ale dobrého auta nedočkal - nejlepším výsledkem tříletého působení u tohoto týmu je 12. místo z GP Japonska 2010. "Myslím, že jsem týmu zůstal až moc dlouho loajální. Na konci sezony 2011 jsem měl já i veřejnost pocit, že jsem opět začal jezdit skvěle," řekl Heikki Kovalainen pro 'Autosport'.
Na konci sezony měl jezdec "nabídku od velkého týmu". Rozhodl se ale zůstat u Caterhamu. "Tony [Fernandes] a management týmu mi slíbili, že tým půjde nahoru. Takže jsem zůstal loajální. Při zpětném pohledu je to chyba." Nejvíce zklamaný ale není ze svého rozhodnutí, ale z chování týmu na konci sezony 2012.
Caterham Kovalainenovi ani nepoděkoval... (foto: Caterham F1 Team)
Tým se jej po konci sezony zbavil, stejně jako Vitalije Petrova - místo nich vzal dva platíci jezdce: Charlese Pica a Gieda van der Gardeho. "Co mě mrzí dodnes, je to, že mi nikdo z týmu veřejně nepoděkoval za moje služby. Dostal jsem od týmu SMS, že mě nahrazují platícím jezdcem. To bylo vše."
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.