Jenson Button věří, že s uvolňováním výkonu motoru Hondy dojde k efektu sněhové koule a výkon celého balíku bude s klesající spotřebou paliva výrazně narůstat.
Honda si stále kvůli spolehlivosti nemůže dovolit jezdit na plný výkon, v Malajsii dosahovala o 125 koní méně než Mercedes, byť by se mu mohla teoreticky vyrovnat. Na limit se nemohou dostat zejména kvůli odlišnému řešení hřídeli MGU-K, s níž mají při zátěži stále problémy. To však v Japonsku mohou vyřešit, aniž by na to museli čerpat vývojové žetony - jde totiž o úpravu, která vede primárně ke zvýšení spolehlivosti.
"Jakmile budeme moci dosahovat vyššího výkonu a nebudeme ho muset ubírat, pak snad najdeme více výkonnosti v oblasti výkonu a času na kolo, než jsme očekávali," doufá Button před Velkou cenou Číny, kde by si měl McLaren vyzkoušet další vylepšení aerodynamiky i pohonné jednotky.
"Existuje jeden motor, který má více výkonu než ostatní [Mercedes], pak je další, jenž mu je v tom blízko [Ferrari] a ještě jeden, který za ním docela dost zaostává [Renault].. a pak jsme my [s Hondou]," popisuje britský jezdec momentální rozložení výkonnosti pohonných jednotek.
"Největším problémem je, že při výkonnostním deficitu dochází k efektu sněhové koule. Nemůžeme používat stejné množství paliva. Trávíme více času na plném plynu než Mercedes, takže ho spotřebováváme více. To znamená, že jezdíte ještě pomaleji," vysvětluje Button problémy s vysokou spotřebou méně výkonnějšího motoru.
McLaren musí jezdit stále na nižší výkon, s jeho uvolňováním se zlepší i palivová efektivita(foto: Pirelli)
"Jde o velmi obtížnou situaci, ale my jsme to věděli, když se s tím začínalo a bylo to navrhováno, takže si opravdu na to moc stěžovat nemůžeme," pokračuje jezdec McLarenu, jenž v Číně očekává kvůli dlouhým rovinkám a nižším teplotám náročný závod a méně výrazný pokrok.
O palivové efektivitě promluvil také závodní ředitel Eric Boullier: "Když dosahujete vyšší efektivitu, pak je vaším prvním cílem dosahovat vyššího výkonu a dobré aerodynamické efektivity - to je jediný způsob, jak zajistit, abyste měli nízkou spotřebu paliva. Samotnou efektivitou je také motor. Od Austrálie jsme už dosáhli obrovských zisků a nyní máme opět normální spotřebu paliva."
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.