Ferrari po svém triumfu ve Velké ceně Malajsie vítězství v továrně řádně oslavilo. Šéf týmu Maurizio Arrivabene nechal vystavit pohár, k zaměstnancům po práci na simulátoru promluvil také Sebastian Vettel.
Vítěznou trofej do Maranella přivezl ve svém kufru šéf týmu Maurizio Arrivabene a v úterý během oběda dal v Maranellu ve vstupu do závodní jídelny vystavit pohár pro vítězného konstruktéra, aby jej tak mohli obdivovat všichni zaměstnanci továrny.
Málokdo si šanci vyfotit se s kýženou trofejí, které je dle Arrivabeneho "vaší odměnou," nechal ujít. Na snímku níže s ní pózují technický ředitel James Allison, ředitel pohonných jednotek Mattia Binotto, konstruktér motoru Lorenzo Sassi.
Včera všechny svou přítomností potěšil také Sebastian Vettel. Ráno strávil na simulátoru, poté se sešel se všemi zaměstnanci sportovního oddělení, aby společně oslavili nedělní vítězství: "Byl to velmi dojemný okamžik," uvedl jezdec.
Šéfové s vítěznou konstruktérskou trofejí (foto: Scuderia Ferrari)
"Vyhrál jsem mnoho závodů, ale první s Ferrari je velmi, velmi zvláštní. V nedělní jsem to chtěl v noci oslavit s mechaniky a řekl jsem jim: 'Moc vám děkuji. Chci však být jedním z vás, nic víc, nic míň. Jsem součástí týmu, i když jsem na dráze sám, tak vím, že sám nikdy nejsem, protože jsem s vámi. Chtěl bych vám poděkovat za to, že jste mi poskytli dobré auto. Myslím si, vlastně vím, že společně zažijeme mnoho skvělých okamžiků,'" povzbudil své kolegy šťastný Vettel.
Arrivabene předal také vřelé pozdravy od Kimiho Räikkönena, s nímž byl v telefonickém spojení. Pilot byl totiž doma ve Finsku, kam letěl na křtiny svého syna. Šéf týmu všem připomněl, že tohle vítězství je pouze začátek a že tým musí dále pokračovat v odhodlané a soustředěné práci.
"Myslím, že 'Forza Ferrari' od Seba v rádiu ihned po projetí cílovou vlajkou, nebylo jen splněním dětského snu, ale také o vzpomínky na okamžiky, které strávil s dalším skvělým šampionem, který toho pro Ferrari tolik vyhrál - s Michaelem. Byl to zážitek být u toho s vámi všemi. Jste tady už tak dlouho a zasloužíte si to," dodal Arrivabene.
Video: Oběd s pohárem (zdroj: Scuderia Ferrari)
Fotografie z Maranella najdete pod článkem.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.