Jenson Button věří, že se jim konečně oplatí úmorná dřina a že konečně udělají v Sepangu znatelný pokrok. Jak to ale dopadne, to neví, protože do závodu může promluvit nevyzpytatelné počasí.
"Melbourne pro nás byla dozajista výzva, ale můžeme si z toho vzít i nějaká pozitiva. Odkryli jsme spoustu výkonnosti, a to i přes významně omezené jízdy. Díky dokončení závodu jsme sesbírali hodně dat, která teď můžeme analyzovat a můžeme se toho hodně naučit," řekl Button pro motorsport.com.
"Jistě nikdo nemůže být spokojený s dokončením závodu na konci pole. A my víme, že toho musíme hodně udělat, abychom se dotáhli na zbytek pole. Naštěstí naše spolupráce s Hondou byla skvělá. Celý tým dřel do morku kostí, abychom postoupili ve vývoji a ujistili se, že skutečně uděláme krok vpřed, nikoliv dozadu."
"Malajsie pro nás bude další nevypočitatelný a těžký krok. Nedá se předpovědět, co se během závodu stane, a to díky vysokým teplotám, které otestují naše auto a pneumatiky v podmínkách, které jsme ještě letos nezakusili. Díky možnosti deště bude zajímavé sledovat chování našeho auta v měnících se podmínkách. Pokusíme se v první řadě o maximální počet kilometrů s novým autem a motorem," zakončil Button.
Víkend v Malajsii by měl být pro McLaren úplně jiný, protože by se do závodní sedačky měl vrátit i Fernando Alonso. Pokud by v Malajsii pršelo, možná by McLaren mohl mít šanci získat i nějaké body, pokud by ale panovala velká vedra, možná by na druhou stranu bojoval na konci pole s Manorem, protože by si musel snížit výkon motoru.
Dokončí VC Malajsie oba vozy McLarenu? (foto: McLaren)
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.