Jenson Button věří, že se jim konečně oplatí úmorná dřina a že konečně udělají v Sepangu znatelný pokrok. Jak to ale dopadne, to neví, protože do závodu může promluvit nevyzpytatelné počasí.
"Melbourne pro nás byla dozajista výzva, ale můžeme si z toho vzít i nějaká pozitiva. Odkryli jsme spoustu výkonnosti, a to i přes významně omezené jízdy. Díky dokončení závodu jsme sesbírali hodně dat, která teď můžeme analyzovat a můžeme se toho hodně naučit," řekl Button pro motorsport.com.
"Jistě nikdo nemůže být spokojený s dokončením závodu na konci pole. A my víme, že toho musíme hodně udělat, abychom se dotáhli na zbytek pole. Naštěstí naše spolupráce s Hondou byla skvělá. Celý tým dřel do morku kostí, abychom postoupili ve vývoji a ujistili se, že skutečně uděláme krok vpřed, nikoliv dozadu."
"Malajsie pro nás bude další nevypočitatelný a těžký krok. Nedá se předpovědět, co se během závodu stane, a to díky vysokým teplotám, které otestují naše auto a pneumatiky v podmínkách, které jsme ještě letos nezakusili. Díky možnosti deště bude zajímavé sledovat chování našeho auta v měnících se podmínkách. Pokusíme se v první řadě o maximální počet kilometrů s novým autem a motorem," zakončil Button.
Víkend v Malajsii by měl být pro McLaren úplně jiný, protože by se do závodní sedačky měl vrátit i Fernando Alonso. Pokud by v Malajsii pršelo, možná by McLaren mohl mít šanci získat i nějaké body, pokud by ale panovala velká vedra, možná by na druhou stranu bojoval na konci pole s Manorem, protože by si musel snížit výkon motoru.
Dokončí VC Malajsie oba vozy McLarenu? (foto: McLaren)
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.