McLaren a Honda už prý začínají rozumět problémům s pohonným ústrojím, které je trápily během posezonních testů v Abú Zabí na konci listopadu.
Stoffel Vandoorne, testovač McLarenu, zvládl během dvou dní testů ujet jen tři měřená kola. Tým v garáži držely především různé elektrické problémy. Závodní šéf týmu, Eric Boullier, včera přiznal, že obě firmy tvrdě pracovaly na tom, aby tyto problémy vyřešily. Eric navíc dodal, že byl již vytvořen plán na nápravu problémů. Ten by měl zajistit, že se s podobnými problémy nebudou potýkat příští rok během předsezonních testů.
"Tvrdě na tom týden pracovali, zjistili vše a máme už plán na nápravu. Nebyl to pouze jeden problém. Byly tam hardwarové problémy, které dělaly nepatřičné softwarové kódy, takže jsme napřed museli zjistit, co bylo špatně v hardwarovém systému, abychom mohli vyřešit problém se softwarem," říká Eric Boullier.
Stoffel Vandoorne se v Abú Zabí s agregátem od Hondy moc nesvezl(foto: Honda Racing F1)
"Část z toho už byla opravena. Teď jsou v plánu nějaké další testy na dynamometru, abychom to vyhodnotili." Tým navíc nevyloučil, že by mohl využít další z natáčecích dní ještě před startem sezony 2015, aby se ujistil, že je vše v pořádku.
McLaren se včera na Twitteru rovněž pochlubil, že jeho nové šasi MP4-30 již prošlo všemi povinnými nárazovými testy FIA, což je nezvykle brzy. Letošní vůz to zvládl na poslední chvíli - tři dny před začátkem prvního předsezónního testu.
Good news: the McLaren-Honda MP4-30 has passed all its @FIA chassis crash tests. pic.twitter.com/D0vncG78uk
— McLaren (@McLarenF1) December 12, 2014
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.