McLaren a Honda už prý začínají rozumět problémům s pohonným ústrojím, které je trápily během posezonních testů v Abú Zabí na konci listopadu.
Stoffel Vandoorne, testovač McLarenu, zvládl během dvou dní testů ujet jen tři měřená kola. Tým v garáži držely především různé elektrické problémy. Závodní šéf týmu, Eric Boullier, včera přiznal, že obě firmy tvrdě pracovaly na tom, aby tyto problémy vyřešily. Eric navíc dodal, že byl již vytvořen plán na nápravu problémů. Ten by měl zajistit, že se s podobnými problémy nebudou potýkat příští rok během předsezonních testů.
"Tvrdě na tom týden pracovali, zjistili vše a máme už plán na nápravu. Nebyl to pouze jeden problém. Byly tam hardwarové problémy, které dělaly nepatřičné softwarové kódy, takže jsme napřed museli zjistit, co bylo špatně v hardwarovém systému, abychom mohli vyřešit problém se softwarem," říká Eric Boullier.
Stoffel Vandoorne se v Abú Zabí s agregátem od Hondy moc nesvezl(foto: Honda Racing F1)
"Část z toho už byla opravena. Teď jsou v plánu nějaké další testy na dynamometru, abychom to vyhodnotili." Tým navíc nevyloučil, že by mohl využít další z natáčecích dní ještě před startem sezony 2015, aby se ujistil, že je vše v pořádku.
McLaren se včera na Twitteru rovněž pochlubil, že jeho nové šasi MP4-30 již prošlo všemi povinnými nárazovými testy FIA, což je nezvykle brzy. Letošní vůz to zvládl na poslední chvíli - tři dny před začátkem prvního předsezónního testu.
Good news: the McLaren-Honda MP4-30 has passed all its @FIA chassis crash tests. pic.twitter.com/D0vncG78uk
— McLaren (@McLarenF1) December 12, 2014
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.