McLaren a Honda už prý začínají rozumět problémům s pohonným ústrojím, které je trápily během posezonních testů v Abú Zabí na konci listopadu.
Stoffel Vandoorne, testovač McLarenu, zvládl během dvou dní testů ujet jen tři měřená kola. Tým v garáži držely především různé elektrické problémy. Závodní šéf týmu, Eric Boullier, včera přiznal, že obě firmy tvrdě pracovaly na tom, aby tyto problémy vyřešily. Eric navíc dodal, že byl již vytvořen plán na nápravu problémů. Ten by měl zajistit, že se s podobnými problémy nebudou potýkat příští rok během předsezonních testů.
"Tvrdě na tom týden pracovali, zjistili vše a máme už plán na nápravu. Nebyl to pouze jeden problém. Byly tam hardwarové problémy, které dělaly nepatřičné softwarové kódy, takže jsme napřed museli zjistit, co bylo špatně v hardwarovém systému, abychom mohli vyřešit problém se softwarem," říká Eric Boullier.
Stoffel Vandoorne se v Abú Zabí s agregátem od Hondy moc nesvezl(foto: Honda Racing F1)
"Část z toho už byla opravena. Teď jsou v plánu nějaké další testy na dynamometru, abychom to vyhodnotili." Tým navíc nevyloučil, že by mohl využít další z natáčecích dní ještě před startem sezony 2015, aby se ujistil, že je vše v pořádku.
McLaren se včera na Twitteru rovněž pochlubil, že jeho nové šasi MP4-30 již prošlo všemi povinnými nárazovými testy FIA, což je nezvykle brzy. Letošní vůz to zvládl na poslední chvíli - tři dny před začátkem prvního předsezónního testu.
Good news: the McLaren-Honda MP4-30 has passed all its @FIA chassis crash tests. pic.twitter.com/D0vncG78uk
— McLaren (@McLarenF1) December 12, 2014
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.