McLaren a Honda už prý začínají rozumět problémům s pohonným ústrojím, které je trápily během posezonních testů v Abú Zabí na konci listopadu.
Stoffel Vandoorne, testovač McLarenu, zvládl během dvou dní testů ujet jen tři měřená kola. Tým v garáži držely především různé elektrické problémy. Závodní šéf týmu, Eric Boullier, včera přiznal, že obě firmy tvrdě pracovaly na tom, aby tyto problémy vyřešily. Eric navíc dodal, že byl již vytvořen plán na nápravu problémů. Ten by měl zajistit, že se s podobnými problémy nebudou potýkat příští rok během předsezonních testů.
"Tvrdě na tom týden pracovali, zjistili vše a máme už plán na nápravu. Nebyl to pouze jeden problém. Byly tam hardwarové problémy, které dělaly nepatřičné softwarové kódy, takže jsme napřed museli zjistit, co bylo špatně v hardwarovém systému, abychom mohli vyřešit problém se softwarem," říká Eric Boullier.
Stoffel Vandoorne se v Abú Zabí s agregátem od Hondy moc nesvezl(foto: Honda Racing F1)
"Část z toho už byla opravena. Teď jsou v plánu nějaké další testy na dynamometru, abychom to vyhodnotili." Tým navíc nevyloučil, že by mohl využít další z natáčecích dní ještě před startem sezony 2015, aby se ujistil, že je vše v pořádku.
McLaren se včera na Twitteru rovněž pochlubil, že jeho nové šasi MP4-30 již prošlo všemi povinnými nárazovými testy FIA, což je nezvykle brzy. Letošní vůz to zvládl na poslední chvíli - tři dny před začátkem prvního předsezónního testu.
Good news: the McLaren-Honda MP4-30 has passed all its @FIA chassis crash tests. pic.twitter.com/D0vncG78uk
— McLaren (@McLarenF1) December 12, 2014
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.