Bývalý jezdec F1 a současný komentátor televizní stanice Sky Sport Marc Surer míní, že v následujícím závodě bude největším favoritem Lewis Hamilton.
Závod v Singapuru se pojede při umělém osvětlení, čekal někdo zvlášť na tyto podmínky?Marc Surer (MS): "Určitě ano. Singapur je opravdu výjimečný závod, všichni sem rádi cestují, jezdci zde musí řešit na okruhu složité úkoly." V čem je závod výjimečný?МS: "Je to typický městský okruh, který neodpouští žádné chyby, má vysoký počet zatáček. Závod trvá dvě hodiny, pro jezdce je opravdovou zkouškou. V Singapuru není důležitá jenom koncentrace jezdců, ale i jejich fyzická kondice."V posledních třech letech zvítězil v Singapuru Sebastian Vettel, zvítězí letos někdo jiný?МS: "Největšími favority jsou jezdci Mercedesu. Tipuju, že za nimi budou jezdci Ferrari, i když v Monaku nepředvedli nejlepší výkon. Fernando Alonso jezdil v Singapuru vždy dobře."Jaké změny čekají Ferrari po odchodu di Montezemola?МS: "V krátkodobém časovém horizontu se nezmění nic. V dlouhodobém musí projít pozitivními změnami. Luca vždy bránil tým a kritizoval pravidla, když tým Ferrari prohrával. Motor je pro Ferrari "svatou krávou", proto ho nikdy nekritizovali. Přesto Sergio Marchionne vyjádřil nespokojenost s práci motorářů, když řekl, že pohonná jednotka je nedostatečně efektivní. To svědčí o tom, že si ve Ferrari přiznávají problémy a jsou připraveni je řešit."Nico Rosberg v Monze dvakrát chyboval před vjezdem do šikany, stálo ho to vedoucí pozici. Myslíte si, že souboj se svým týmovým kolegou prohrál psychologicky?МS: "Ne, vůbec ne. Rosberg už v minulosti dokázal, že se dokáže vyrovnat s tlakem. Před sezonou si všichni mysleli, že Hamilton bude nad Rosbergem vítězit lehkým způsobem. Nakonec problémy vznikaly u Lewise, zejména v kvalifikacích. Udivují mě rozhovory o tom, že Rosberg prohrál psychologickou válku. V Monze to byla u Nica výjimečná chyba, já se domnívám, že Nico je na tom psychologicky líp, než Lewis."Zvítězí v neděli Rosberg?МS: "Jistě, může zvítězit, ale Lewis jezdí obvykle v Singapuru výborně, proto předpokládám, že bude mít mírnou převahu. Rozhodující význam bude mít kvalifikace, protože v Singapuru, tak jako na jiných městských okruzích, se těžko předjíždí."
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.