Společnost Renault Sport F1, která dodává své pohonné jednotky Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Toro Rosso, podává zprávu o tom, jak se jim vedlo na Hungaroringu a co je čeká po letní přestávce.
Pilot Red Bullu Daniel Ricciardo zvítězil v pohlcující Velké ceně Maďarska. Danielovo vítězství, druhé pro tým a pohonnou jednotku Renault Energy F1-2014 v této sezóně, přišlo po vzrušující bitvě o vedení mezi třemi piloty - s Fernandem Alonsem z Ferrari a Lewisem Hamiltonem z Mercedesu.
Sebastian Vettel zajistil pro Red Bull sedmou pozici a Jean-Eric Vergne pro Toro Rosso deváté místo, což dostalo tři pohonné jednotky Renaultu do první desítky. Výsledek upevnil druhou pozici Red Bullu v šampionátu konstruktérů a třetí příčku Daniela Ricciarda mezi piloty.
Klíčové body závodu
- Daniel Ricciardo mistrovsky zvládl neustále se vyvíjející podmínky na dráze a dostal se do vedení v 9. kole během prvního výjezdu safety caru. Udržel ho až do druhého výjezdu safety caru a v poslední třetině závodu zajel do boxů potřetí. Australan bojoval s Rosbergem o třetí místo, pak v 67. kole předvedl bravurní manévr na Lewise Hamiltona. V dalším kole vybrzdil Alonsa v nájezdu do první zatáčky a dostal se do vedení. Přidal pětisekundové vedení, aby si zajistil druhé vítězství v kariéře a druhé pro pohonnou jednotku Renault Energy F1-2014.
Daniel Ricciardo v Maďarsku získal letošní druhé vítězství také pro pohonnou jednotku Renaultu(foto: Red Bull Racing)
- Sebastian Vettel se pohyboval do prvního výjezdu safety caru v nejlepší trojici. Zajetí do boxů po vedoucím klubku jezdců ho odsunulo hlouběji do pole, do těsné bitvy o čtvrté místo mezi Vergneho, Rosberga a Hamiltona. V polovině závodu ale najel Vettel pneumatikou na mokrý obrubník a těsně se vyhnul nárazu do boxové zídky. Dostal smyk a pokračoval, jenže až na 13. pozici. Probil se však zpět na 7. místo.
- Jean-Eric Vergne z Toro Rosso bojoval v první části závodu o vedení s Fernandem Alonsem. Francouz držel druhé místo před dotírajícím Hamiltonem, po zastávce v boxech se propadl ke konci první desítky. Tempo udržel až do konce a vybojoval 9. místo. Závod Daniila Kvjata byl narušen na startu, když mu zhasl motor. Rus se přesto propracoval na 14. místo v cíli.
- Pastor Maldonado z Lotusu získal 13. příčku po startu z 20. místa na roštu. Týmový kolega Romain Grosjean odstoupil v 11 kole po nehodě za mokrých podmínek.
- Caterham odstoupil s oběma vozy. Marcus Ericsson narazil do bariér poté, co byl v 8. kole široký na mokré trati, zatímco Kamuj Kobajaši zastavil v 25. kole po problému s palivovým systémem.
Renault se hodlá za všech podmínek dále zlepšovat, pracuje na zajímavých věcech(foto: Red Bull Racing)
Rémi Taffin, šéf traťových činnostíPodmínky nám nabídly thriller od počátku do konce. Daniel a tým si vítězství plně zasloužili. Víme, že spletitý okruh nám vyhovuje mnohem lépe. Šasi a pohonná jednotka dnes dohromady pracovaly dobře, aby Daniel mohl mít auto a důvěru, kterou potřeboval pro boj o vítězství.
V posledních několika závodech jsme zlepšili svou hru a mnoho hodin jsme s týmem pracovali na tom, abychom byli co nejkonkurenceschopnější. Samozřejmě, že máme stále prostor pro zlepšování, což je pozitivní. Nyní potřebujeme cílit na to, abychom byli konkurenceschopní za všech podmínek.
Musíme to také využít jako motivaci pro druhou část roku. Víme, že to bude mnohem těžší, až se vrátíme. Uvědomujeme si ale, jaké jsou naše silné stránky, a pracujeme na zajímavých věcech, které nám pomohou. Nyní musíme vše obrátit v naši výhodu a co nejlépe využít příležitosti, až se vrátíme - stejně jako dnes.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.