Společnost Renault Sport F1, která dodává své pohonné jednotky Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Toro Rosso, podává zprávu o tom, jak se jim vedlo na Hungaroringu a co je čeká po letní přestávce.
Pilot Red Bullu Daniel Ricciardo zvítězil v pohlcující Velké ceně Maďarska. Danielovo vítězství, druhé pro tým a pohonnou jednotku Renault Energy F1-2014 v této sezóně, přišlo po vzrušující bitvě o vedení mezi třemi piloty - s Fernandem Alonsem z Ferrari a Lewisem Hamiltonem z Mercedesu.
Sebastian Vettel zajistil pro Red Bull sedmou pozici a Jean-Eric Vergne pro Toro Rosso deváté místo, což dostalo tři pohonné jednotky Renaultu do první desítky. Výsledek upevnil druhou pozici Red Bullu v šampionátu konstruktérů a třetí příčku Daniela Ricciarda mezi piloty.
Klíčové body závodu
- Daniel Ricciardo mistrovsky zvládl neustále se vyvíjející podmínky na dráze a dostal se do vedení v 9. kole během prvního výjezdu safety caru. Udržel ho až do druhého výjezdu safety caru a v poslední třetině závodu zajel do boxů potřetí. Australan bojoval s Rosbergem o třetí místo, pak v 67. kole předvedl bravurní manévr na Lewise Hamiltona. V dalším kole vybrzdil Alonsa v nájezdu do první zatáčky a dostal se do vedení. Přidal pětisekundové vedení, aby si zajistil druhé vítězství v kariéře a druhé pro pohonnou jednotku Renault Energy F1-2014.
Daniel Ricciardo v Maďarsku získal letošní druhé vítězství také pro pohonnou jednotku Renaultu(foto: Red Bull Racing)
- Sebastian Vettel se pohyboval do prvního výjezdu safety caru v nejlepší trojici. Zajetí do boxů po vedoucím klubku jezdců ho odsunulo hlouběji do pole, do těsné bitvy o čtvrté místo mezi Vergneho, Rosberga a Hamiltona. V polovině závodu ale najel Vettel pneumatikou na mokrý obrubník a těsně se vyhnul nárazu do boxové zídky. Dostal smyk a pokračoval, jenže až na 13. pozici. Probil se však zpět na 7. místo.
- Jean-Eric Vergne z Toro Rosso bojoval v první části závodu o vedení s Fernandem Alonsem. Francouz držel druhé místo před dotírajícím Hamiltonem, po zastávce v boxech se propadl ke konci první desítky. Tempo udržel až do konce a vybojoval 9. místo. Závod Daniila Kvjata byl narušen na startu, když mu zhasl motor. Rus se přesto propracoval na 14. místo v cíli.
- Pastor Maldonado z Lotusu získal 13. příčku po startu z 20. místa na roštu. Týmový kolega Romain Grosjean odstoupil v 11 kole po nehodě za mokrých podmínek.
- Caterham odstoupil s oběma vozy. Marcus Ericsson narazil do bariér poté, co byl v 8. kole široký na mokré trati, zatímco Kamuj Kobajaši zastavil v 25. kole po problému s palivovým systémem.
Renault se hodlá za všech podmínek dále zlepšovat, pracuje na zajímavých věcech(foto: Red Bull Racing)
Rémi Taffin, šéf traťových činnostíPodmínky nám nabídly thriller od počátku do konce. Daniel a tým si vítězství plně zasloužili. Víme, že spletitý okruh nám vyhovuje mnohem lépe. Šasi a pohonná jednotka dnes dohromady pracovaly dobře, aby Daniel mohl mít auto a důvěru, kterou potřeboval pro boj o vítězství.
V posledních několika závodech jsme zlepšili svou hru a mnoho hodin jsme s týmem pracovali na tom, abychom byli co nejkonkurenceschopnější. Samozřejmě, že máme stále prostor pro zlepšování, což je pozitivní. Nyní potřebujeme cílit na to, abychom byli konkurenceschopní za všech podmínek.
Musíme to také využít jako motivaci pro druhou část roku. Víme, že to bude mnohem těžší, až se vrátíme. Uvědomujeme si ale, jaké jsou naše silné stránky, a pracujeme na zajímavých věcech, které nám pomohou. Nyní musíme vše obrátit v naši výhodu a co nejlépe využít příležitosti, až se vrátíme - stejně jako dnes.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.