Lewis Hamilton před Velkou cenou Británie vzpomíná na své začátky v motokárách a jejich jednoduchost, kterou v F1 postrádá. O víkendu chce vyhrát nejen závod, na prvním místě hodlá skončit také ve všech trénincích.
"Schází jednoduchost motokár, protože to je jen o vás a káře. Nyní to je o pneumatikách, jejich degradaci, o brzdách, šetření paliva, o všech těch různých módech, přepínačích, zastávkách, o startu. Je to hodně odlišné," uvádí nostalgicky Hamilton o svých začátcích v motorsportu.
Jeho otec Anthony pozoroval, kde brzdí britský šampion Niki Richardson a po Lewisovi chtěl, aby brzdil ještě o pár kroků dále. Navíc mu sehnal dobré motory: "Měl motory Johna Buttona a byly tak rychlé ve srovnání se všemi ostatními," vzpomíná pilot Mercedesu.
"Otec mi řekl, že první rok utratil 20 tisíc liber. Vložil do toho úspory mé nevlastní matky, své životní úspory, zastavil jen na ten rok dům. Slyšel jsem, že teď je to ještě dražší. Mnoho talentů se vytrácí," pokračuje Lewis, který se svým bratrem jídával každý závodní víkend kuřecí nudlovou polévku Knorr. "Byla nejlepší," komentuje.
Lewis Hamilton postrádá jednoduchost motokár - ty jsou neustále dražšía spousta talentů se vytrácí (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Jednou mu někdo půjčil auto na dálkové ovládání: "Jezdil s ním po ulici a dovolil mi ho řídit, bylo to úžasné. Otec nemohl uvěřit tomu, že jsem byl tak rychlý, nechápal, že to dokážu. Tehdy dostál nápad na to, že mi koupí opravdové. Chodili jsme na pole a závodili s těmi auty ovládanými na dálku. Porážel jsem lidi svého věku i vašeho věku. Porážel jsem dospělá - a to mi bylo pět let."
Nyní jej čeká závod v F1 na domácím okruhu v Silverstone, kde bude bojovat zejména se svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem, na kterého ztrácí 29 bodů. "Netuším, jestli jsem tomu věřil. Nico by řekl: 'Až budu v F1,' pro mě to bylo 'jestli se vůbec někdy do F1 dostanu.' Jeho otec byl totiž pilot F1 - věděl, že se tam dostane. My jsme nikdy opravdu nevěděli, co se přihodí, museli jsme se toho držet."
V posledních třech závodech se mu moc nedařilo: v Monaku a v Rakousku dojel až za svým týmovým kolegou, v Kanadě musel odstoupit. Co když mu technika znovu selže? "O tom bych nechtěl přemýšlet. Proč bych vůbec měl? Všechno to je o pozitivní energii. Vstanu, budu trénovat a dostanu se do toho závodního víkendu a budu první, první, první. Pozitivní myšlenky vedou k pozitivnímu jednání."
O víkendu chce skončit první, první, první (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.
Christian Horner měl podle zákulisních informací jednat s jedním z nejvýraznějších jmen ve světě formule 1 o možné budoucnosti v týmu Red Bull – a to dokonce jako o potenciální náhradě za Maxe Verstappena.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.