Lewis Hamilton před Velkou cenou Británie vzpomíná na své začátky v motokárách a jejich jednoduchost, kterou v F1 postrádá. O víkendu chce vyhrát nejen závod, na prvním místě hodlá skončit také ve všech trénincích.
"Schází jednoduchost motokár, protože to je jen o vás a káře. Nyní to je o pneumatikách, jejich degradaci, o brzdách, šetření paliva, o všech těch různých módech, přepínačích, zastávkách, o startu. Je to hodně odlišné," uvádí nostalgicky Hamilton o svých začátcích v motorsportu.
Jeho otec Anthony pozoroval, kde brzdí britský šampion Niki Richardson a po Lewisovi chtěl, aby brzdil ještě o pár kroků dále. Navíc mu sehnal dobré motory: "Měl motory Johna Buttona a byly tak rychlé ve srovnání se všemi ostatními," vzpomíná pilot Mercedesu.
"Otec mi řekl, že první rok utratil 20 tisíc liber. Vložil do toho úspory mé nevlastní matky, své životní úspory, zastavil jen na ten rok dům. Slyšel jsem, že teď je to ještě dražší. Mnoho talentů se vytrácí," pokračuje Lewis, který se svým bratrem jídával každý závodní víkend kuřecí nudlovou polévku Knorr. "Byla nejlepší," komentuje.
Lewis Hamilton postrádá jednoduchost motokár - ty jsou neustále dražšía spousta talentů se vytrácí (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Jednou mu někdo půjčil auto na dálkové ovládání: "Jezdil s ním po ulici a dovolil mi ho řídit, bylo to úžasné. Otec nemohl uvěřit tomu, že jsem byl tak rychlý, nechápal, že to dokážu. Tehdy dostál nápad na to, že mi koupí opravdové. Chodili jsme na pole a závodili s těmi auty ovládanými na dálku. Porážel jsem lidi svého věku i vašeho věku. Porážel jsem dospělá - a to mi bylo pět let."
Nyní jej čeká závod v F1 na domácím okruhu v Silverstone, kde bude bojovat zejména se svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem, na kterého ztrácí 29 bodů. "Netuším, jestli jsem tomu věřil. Nico by řekl: 'Až budu v F1,' pro mě to bylo 'jestli se vůbec někdy do F1 dostanu.' Jeho otec byl totiž pilot F1 - věděl, že se tam dostane. My jsme nikdy opravdu nevěděli, co se přihodí, museli jsme se toho držet."
V posledních třech závodech se mu moc nedařilo: v Monaku a v Rakousku dojel až za svým týmovým kolegou, v Kanadě musel odstoupit. Co když mu technika znovu selže? "O tom bych nechtěl přemýšlet. Proč bych vůbec měl? Všechno to je o pozitivní energii. Vstanu, budu trénovat a dostanu se do toho závodního víkendu a budu první, první, první. Pozitivní myšlenky vedou k pozitivnímu jednání."
O víkendu chce skončit první, první, první (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.