Lewis Hamilton před Velkou cenou Británie vzpomíná na své začátky v motokárách a jejich jednoduchost, kterou v F1 postrádá. O víkendu chce vyhrát nejen závod, na prvním místě hodlá skončit také ve všech trénincích.
"Schází jednoduchost motokár, protože to je jen o vás a káře. Nyní to je o pneumatikách, jejich degradaci, o brzdách, šetření paliva, o všech těch různých módech, přepínačích, zastávkách, o startu. Je to hodně odlišné," uvádí nostalgicky Hamilton o svých začátcích v motorsportu.
Jeho otec Anthony pozoroval, kde brzdí britský šampion Niki Richardson a po Lewisovi chtěl, aby brzdil ještě o pár kroků dále. Navíc mu sehnal dobré motory: "Měl motory Johna Buttona a byly tak rychlé ve srovnání se všemi ostatními," vzpomíná pilot Mercedesu.
"Otec mi řekl, že první rok utratil 20 tisíc liber. Vložil do toho úspory mé nevlastní matky, své životní úspory, zastavil jen na ten rok dům. Slyšel jsem, že teď je to ještě dražší. Mnoho talentů se vytrácí," pokračuje Lewis, který se svým bratrem jídával každý závodní víkend kuřecí nudlovou polévku Knorr. "Byla nejlepší," komentuje.
Lewis Hamilton postrádá jednoduchost motokár - ty jsou neustále dražšía spousta talentů se vytrácí (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Jednou mu někdo půjčil auto na dálkové ovládání: "Jezdil s ním po ulici a dovolil mi ho řídit, bylo to úžasné. Otec nemohl uvěřit tomu, že jsem byl tak rychlý, nechápal, že to dokážu. Tehdy dostál nápad na to, že mi koupí opravdové. Chodili jsme na pole a závodili s těmi auty ovládanými na dálku. Porážel jsem lidi svého věku i vašeho věku. Porážel jsem dospělá - a to mi bylo pět let."
Nyní jej čeká závod v F1 na domácím okruhu v Silverstone, kde bude bojovat zejména se svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem, na kterého ztrácí 29 bodů. "Netuším, jestli jsem tomu věřil. Nico by řekl: 'Až budu v F1,' pro mě to bylo 'jestli se vůbec někdy do F1 dostanu.' Jeho otec byl totiž pilot F1 - věděl, že se tam dostane. My jsme nikdy opravdu nevěděli, co se přihodí, museli jsme se toho držet."
V posledních třech závodech se mu moc nedařilo: v Monaku a v Rakousku dojel až za svým týmovým kolegou, v Kanadě musel odstoupit. Co když mu technika znovu selže? "O tom bych nechtěl přemýšlet. Proč bych vůbec měl? Všechno to je o pozitivní energii. Vstanu, budu trénovat a dostanu se do toho závodního víkendu a budu první, první, první. Pozitivní myšlenky vedou k pozitivnímu jednání."
O víkendu chce skončit první, první, první (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.