Alain Prost se domnívá, že Renault by neměl dodávat své pohonné jednotky až čtyřem týmům F1. Problémy u Renaultu prý předvídal, ale nikdo ho neposlouchal…
Na velké ceně Rakouska byl v neděli přítomen také vyslanec společnosti Renault Sport F1 Alain Prost. Pozorně sledoval dominanci motorů Mercedes a souboj mezi jezdci Williamsu a duem Rosberg – Hamilton.
S návratem Williamsu do světové špičky vyjádřil spokojenost. „Dnes byl Mercedes znovu hodně působivý i na tak krátkém okruhu,“ prohlásil čtyřnásobný mistr světa. „Byl jsem nadšen z výkonu Williamsu. Jsem rád, že Frank spolu s Claire jsou dnes ve skvělém postavení.“
Prost byl ale ve Spielbergu také svědkem neúspěchu Sebastiana Vettela. Německý jezdec byl opět zrazen motorem Renault, o svou šanci zasáhnout významným způsobem do průběhu závodu přišel už ve druhém kole.
„Nemám v Renaultu dost vlivné postavení,“ řekl Prost. „Od loňského roku jsem se už mnohokrát vyjádřil o tom, co by se mohlo, nebo mělo změnit. Nejsem s tím spokojen, ale je to tak, rozhodují oni.“
Prost pokračoval v kritickém hodnocení francouzského výrobce motorů: „Předpovídal jsem, že přijdou problémy. Jejich rozsah se nedal přesně určit, to záleží na přístupu k hodnocení. Pravdou je, že Mercedes odvedl víc než skvělou práci, hodně investoval. Je také rozdíl, zda jste partner, nebo volíte víc komerční přístup.“
Bývalý jezdec F1 má přesnou představu o tom, co by měl Renault v současné situaci dělat. Není ale přesvědčen o tom, že Renault změní svůj přístup ze dne na den.
„Věci se musí změnit. Je to škoda mít v Red Bullu čtyřnásobného mistra světa a vidět to, co se stalo v neděli. Já jako soutěživý typ člověka to nemůžu akceptovat, ani se mi o tom nechce mluvit. Bude potřebné přehodnotit organizaci. Skutečně musíme dodávat motory čtyřem týmům? Vím, co by bylo lepší, ale nevím, zda to akceptují (v Renaultu).“
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.