Alain Prost se domnívá, že Renault by neměl dodávat své pohonné jednotky až čtyřem týmům F1. Problémy u Renaultu prý předvídal, ale nikdo ho neposlouchal…
Na velké ceně Rakouska byl v neděli přítomen také vyslanec společnosti Renault Sport F1 Alain Prost. Pozorně sledoval dominanci motorů Mercedes a souboj mezi jezdci Williamsu a duem Rosberg – Hamilton.
S návratem Williamsu do světové špičky vyjádřil spokojenost. „Dnes byl Mercedes znovu hodně působivý i na tak krátkém okruhu,“ prohlásil čtyřnásobný mistr světa. „Byl jsem nadšen z výkonu Williamsu. Jsem rád, že Frank spolu s Claire jsou dnes ve skvělém postavení.“
Prost byl ale ve Spielbergu také svědkem neúspěchu Sebastiana Vettela. Německý jezdec byl opět zrazen motorem Renault, o svou šanci zasáhnout významným způsobem do průběhu závodu přišel už ve druhém kole.
„Nemám v Renaultu dost vlivné postavení,“ řekl Prost. „Od loňského roku jsem se už mnohokrát vyjádřil o tom, co by se mohlo, nebo mělo změnit. Nejsem s tím spokojen, ale je to tak, rozhodují oni.“
Prost pokračoval v kritickém hodnocení francouzského výrobce motorů: „Předpovídal jsem, že přijdou problémy. Jejich rozsah se nedal přesně určit, to záleží na přístupu k hodnocení. Pravdou je, že Mercedes odvedl víc než skvělou práci, hodně investoval. Je také rozdíl, zda jste partner, nebo volíte víc komerční přístup.“
Bývalý jezdec F1 má přesnou představu o tom, co by měl Renault v současné situaci dělat. Není ale přesvědčen o tom, že Renault změní svůj přístup ze dne na den.
„Věci se musí změnit. Je to škoda mít v Red Bullu čtyřnásobného mistra světa a vidět to, co se stalo v neděli. Já jako soutěživý typ člověka to nemůžu akceptovat, ani se mi o tom nechce mluvit. Bude potřebné přehodnotit organizaci. Skutečně musíme dodávat motory čtyřem týmům? Vím, co by bylo lepší, ale nevím, zda to akceptují (v Renaultu).“
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.