Alain Prost se domnívá, že Renault by neměl dodávat své pohonné jednotky až čtyřem týmům F1. Problémy u Renaultu prý předvídal, ale nikdo ho neposlouchal…
Na velké ceně Rakouska byl v neděli přítomen také vyslanec společnosti Renault Sport F1 Alain Prost. Pozorně sledoval dominanci motorů Mercedes a souboj mezi jezdci Williamsu a duem Rosberg – Hamilton.
S návratem Williamsu do světové špičky vyjádřil spokojenost. „Dnes byl Mercedes znovu hodně působivý i na tak krátkém okruhu,“ prohlásil čtyřnásobný mistr světa. „Byl jsem nadšen z výkonu Williamsu. Jsem rád, že Frank spolu s Claire jsou dnes ve skvělém postavení.“
Prost byl ale ve Spielbergu také svědkem neúspěchu Sebastiana Vettela. Německý jezdec byl opět zrazen motorem Renault, o svou šanci zasáhnout významným způsobem do průběhu závodu přišel už ve druhém kole.
„Nemám v Renaultu dost vlivné postavení,“ řekl Prost. „Od loňského roku jsem se už mnohokrát vyjádřil o tom, co by se mohlo, nebo mělo změnit. Nejsem s tím spokojen, ale je to tak, rozhodují oni.“
Prost pokračoval v kritickém hodnocení francouzského výrobce motorů: „Předpovídal jsem, že přijdou problémy. Jejich rozsah se nedal přesně určit, to záleží na přístupu k hodnocení. Pravdou je, že Mercedes odvedl víc než skvělou práci, hodně investoval. Je také rozdíl, zda jste partner, nebo volíte víc komerční přístup.“
Bývalý jezdec F1 má přesnou představu o tom, co by měl Renault v současné situaci dělat. Není ale přesvědčen o tom, že Renault změní svůj přístup ze dne na den.
„Věci se musí změnit. Je to škoda mít v Red Bullu čtyřnásobného mistra světa a vidět to, co se stalo v neděli. Já jako soutěživý typ člověka to nemůžu akceptovat, ani se mi o tom nechce mluvit. Bude potřebné přehodnotit organizaci. Skutečně musíme dodávat motory čtyřem týmům? Vím, co by bylo lepší, ale nevím, zda to akceptují (v Renaultu).“
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.