Prezident společnosti Renault Sport F1 Jean-Michel Jalinier minulý týden uvedl, že nejméně jeden tým jim dosud nezaplatil za dodávku pohonných jednotek pro letošní sezónu. Lotus se brání a doporučuje Renaultu, aby byl konkrétní.
Renault tehdy uvedl, že pozdní platby jsou "vážným problémem" a že se "už za několik týdnů" dostanou do kritického bodu. Jalinier nejmenoval, kdo konkrétně dosud nezaplatil. Nikdo by nepodezříval bohatý Red Bull či jeho sesterský tým Toro Rosso. Prstem se proto hned začalo ukazovat na Caterham a Lotus.
Šéf Caterhamu Cyril Abiteboul se z toho ale hned vyvlékl: tvrdil, že jeho tým zaplatil. Černého Petra tak přenechal Lotusu. Po nedělní Velké ceně Španělska pozval majitel stáje z Enstone šéfy Renaultu do svého motorhomu.
O čem jednali? "Měli jsme schůzku proto, že jsem po nich chtěl objasnit jejich cenu. Řekl jsem jim, že pokud budou říkat takové věci, ať pak jmenují tým, se kterým mají problém. Ať jen neříkají 'týmy' - pak můžou očekávat, že lidé dojdou k vlastním úsudkům."
"Respektujeme smlouvy, které s nimi máme. Pokud někdo nezaplatil, musel to být někdo jiný, ale nejsem si jistý ani tím, zda někdo takový je, mám-li být upřímný, také uvidíme," sděluje Lopez. Na přímý dotaz, zda Lotus za motory zaplatil, odpovídá: "Zaplatili jsme. Máme to s nimi absolutně v pořádku."
Romain Grosjean s Lotusem E22, který používá pohonnou jednotku Renaultu (foto: Lotus F1 Team)
Renault postupně zlepšuje své pohonné jednotky, s nimiž měly týmy na začátku sezóny potíže, a Lotus se v posledním závodě dočkal prvních bodů a mistrovský Red Bull obsadil třetí a čtvrtou příčku za Mercedesy, za jehož motory stále zaostávají. K plnému zotavení mu ale chybí již jen 10 %, další vylepšení a stažení náskoku vedoucího výrobce chystá pro Monako a Kanadu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.