Testy pneumatik s aktuální generací monopostů F1 představuje podle sportovního ředitele Pirelli ohromný krok vpřed.
Každý tým musí jeden z osmi dnů testování uprostřed sezóny věnovat výlučně výrobci pneumatik a jeho programu. Při posledním testu v Bahrajnu tak učinil Caterham, Mercedes a Williams, v Barceloně to budou první den Sauber a Toro Rosso, druhý den pak McLaren a Force India.
Podle Hemberyho jim tato možnost přináší klíčový rozdíl ve vývoji pneumatik pro příští sezónu: "Mít možnost po závodě vyzkoušet několik řešení na současných vozech bylo monumentálním pokrokem oproti jízdám s tři roky starými auty."
"Hodně nám to pomohlo při ověřování několika specifických parametrů na aktuálním voze. Před příštím rokem se učíme a mohli jsme lehce nahlédnout na jízdu opět bez ohřívacích deček - o ní musíme napsat FIA technickou zprávu. Také jsme si vyzkoušeli [různé] profily a struktury," pokračuje sportovní ředitel italského dodavatele.
Prozradil, že jedním z cílů je rozšíření stopy pneumatik tak, aby zátěž nebyla soustředěna do příliš úzkého pásma: "Pokud auta budou [příští rok] jezdit tak rychle, jak si myslíme, pak bychom zřejmě rádi několik věcí ohledně stopy změnili, abychom snížili koncentraci v jejím středu."
"Také pracujeme na snížení množství žmolků, protože tyto [současné pneumatiky] jsou naším přechodným řešením," odhaluje další oblast, kterou chce Pirelli vylepšit.
Letošní pneumatiky do deště připravené pro Mercedes - každá v plné rychlosti dokáže odvést až 65 litrů vody za sekundu (foto: Pirelli)
Uvítal by ještě další možnost "mokrého" testu: "Budeme-li potřebovat dále pracovat na pneumatikách do deště, nevíme, jak to udělat, protože při simulaci toho zmůžete jen málo - stále potřebujete vyrazit na mokrý okruh."
"Dosáhli jsme letos s mokrými pneumatikami letos slušného pokroku, pokud bychom mohli ale udělat něco odlišně, zřejmě bychom zašli za týmy a řekli jim, že musíme zorganizovat další podobný test," dodává Hembery pro Autosport.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.