Pirelli: Proč testy pneumatik s letošními vozy představují obrovský pokrok

Pirelli
Pirelli, foto: Pirelli
Petr Hlawiczka 30. dubna 2014 6:20
Sdílej:

Testy pneumatik s aktuální generací monopostů F1 představuje podle sportovního ředitele Pirelli ohromný krok vpřed.

Každý tým musí jeden z osmi dnů testování uprostřed sezóny věnovat výlučně výrobci pneumatik a jeho programu. Při posledním testu v Bahrajnu tak učinil Caterham, Mercedes a Williams, v Barceloně to budou první den Sauber a Toro Rosso, druhý den pak McLaren a Force India.

Podle Hemberyho jim tato možnost přináší klíčový rozdíl ve vývoji pneumatik pro příští sezónu: "Mít možnost po závodě vyzkoušet několik řešení na současných vozech bylo monumentálním pokrokem oproti jízdám s tři roky starými auty."

"Hodně nám to pomohlo při ověřování několika specifických parametrů na aktuálním voze. Před příštím rokem se učíme a mohli jsme lehce nahlédnout na jízdu opět bez ohřívacích deček - o ní musíme napsat FIA technickou zprávu. Také jsme si vyzkoušeli [různé] profily a struktury," pokračuje sportovní ředitel italského dodavatele.

Prozradil, že jedním z cílů je rozšíření stopy pneumatik tak, aby zátěž nebyla soustředěna do příliš úzkého pásma: "Pokud auta budou [příští rok] jezdit tak rychle, jak si myslíme, pak bychom zřejmě rádi několik věcí ohledně stopy změnili, abychom snížili koncentraci v jejím středu."

"Také pracujeme na snížení množství žmolků, protože tyto [současné pneumatiky] jsou naším přechodným řešením," odhaluje další oblast, kterou chce Pirelli vylepšit.

Letošní pneumatiky do deště připravené pro Mercedes - každá v plné rychlosti dokáže odvést až 65 litrů vody za sekundu (foto: Pirelli)

Uvítal by ještě další možnost "mokrého" testu: "Budeme-li potřebovat dále pracovat na pneumatikách do deště, nevíme, jak to udělat, protože při simulaci toho zmůžete jen málo - stále potřebujete vyrazit na mokrý okruh."

"Dosáhli jsme letos s mokrými pneumatikami letos slušného pokroku, pokud bychom mohli ale udělat něco odlišně, zřejmě bychom zašli za týmy a řekli jim, že musíme zorganizovat další podobný test," dodává Hembery pro Autosport.

Témata:
Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.