Testy pneumatik s aktuální generací monopostů F1 představuje podle sportovního ředitele Pirelli ohromný krok vpřed.
Každý tým musí jeden z osmi dnů testování uprostřed sezóny věnovat výlučně výrobci pneumatik a jeho programu. Při posledním testu v Bahrajnu tak učinil Caterham, Mercedes a Williams, v Barceloně to budou první den Sauber a Toro Rosso, druhý den pak McLaren a Force India.
Podle Hemberyho jim tato možnost přináší klíčový rozdíl ve vývoji pneumatik pro příští sezónu: "Mít možnost po závodě vyzkoušet několik řešení na současných vozech bylo monumentálním pokrokem oproti jízdám s tři roky starými auty."
"Hodně nám to pomohlo při ověřování několika specifických parametrů na aktuálním voze. Před příštím rokem se učíme a mohli jsme lehce nahlédnout na jízdu opět bez ohřívacích deček - o ní musíme napsat FIA technickou zprávu. Také jsme si vyzkoušeli [různé] profily a struktury," pokračuje sportovní ředitel italského dodavatele.
Prozradil, že jedním z cílů je rozšíření stopy pneumatik tak, aby zátěž nebyla soustředěna do příliš úzkého pásma: "Pokud auta budou [příští rok] jezdit tak rychle, jak si myslíme, pak bychom zřejmě rádi několik věcí ohledně stopy změnili, abychom snížili koncentraci v jejím středu."
"Také pracujeme na snížení množství žmolků, protože tyto [současné pneumatiky] jsou naším přechodným řešením," odhaluje další oblast, kterou chce Pirelli vylepšit.
Letošní pneumatiky do deště připravené pro Mercedes - každá v plné rychlosti dokáže odvést až 65 litrů vody za sekundu (foto: Pirelli)
Uvítal by ještě další možnost "mokrého" testu: "Budeme-li potřebovat dále pracovat na pneumatikách do deště, nevíme, jak to udělat, protože při simulaci toho zmůžete jen málo - stále potřebujete vyrazit na mokrý okruh."
"Dosáhli jsme letos s mokrými pneumatikami letos slušného pokroku, pokud bychom mohli ale udělat něco odlišně, zřejmě bychom zašli za týmy a řekli jim, že musíme zorganizovat další podobný test," dodává Hembery pro Autosport.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.