Testy pneumatik s aktuální generací monopostů F1 představuje podle sportovního ředitele Pirelli ohromný krok vpřed.
Každý tým musí jeden z osmi dnů testování uprostřed sezóny věnovat výlučně výrobci pneumatik a jeho programu. Při posledním testu v Bahrajnu tak učinil Caterham, Mercedes a Williams, v Barceloně to budou první den Sauber a Toro Rosso, druhý den pak McLaren a Force India.
Podle Hemberyho jim tato možnost přináší klíčový rozdíl ve vývoji pneumatik pro příští sezónu: "Mít možnost po závodě vyzkoušet několik řešení na současných vozech bylo monumentálním pokrokem oproti jízdám s tři roky starými auty."
"Hodně nám to pomohlo při ověřování několika specifických parametrů na aktuálním voze. Před příštím rokem se učíme a mohli jsme lehce nahlédnout na jízdu opět bez ohřívacích deček - o ní musíme napsat FIA technickou zprávu. Také jsme si vyzkoušeli [různé] profily a struktury," pokračuje sportovní ředitel italského dodavatele.
Prozradil, že jedním z cílů je rozšíření stopy pneumatik tak, aby zátěž nebyla soustředěna do příliš úzkého pásma: "Pokud auta budou [příští rok] jezdit tak rychle, jak si myslíme, pak bychom zřejmě rádi několik věcí ohledně stopy změnili, abychom snížili koncentraci v jejím středu."
"Také pracujeme na snížení množství žmolků, protože tyto [současné pneumatiky] jsou naším přechodným řešením," odhaluje další oblast, kterou chce Pirelli vylepšit.
Letošní pneumatiky do deště připravené pro Mercedes - každá v plné rychlosti dokáže odvést až 65 litrů vody za sekundu (foto: Pirelli)
Uvítal by ještě další možnost "mokrého" testu: "Budeme-li potřebovat dále pracovat na pneumatikách do deště, nevíme, jak to udělat, protože při simulaci toho zmůžete jen málo - stále potřebujete vyrazit na mokrý okruh."
"Dosáhli jsme letos s mokrými pneumatikami letos slušného pokroku, pokud bychom mohli ale udělat něco odlišně, zřejmě bychom zašli za týmy a řekli jim, že musíme zorganizovat další podobný test," dodává Hembery pro Autosport.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.