Podle Renaultu nepůjde zvýšit hlasitost nových pohonných jednotek, aniž by nedošlo k významnějším změnám v technických pravidlech, které by zahrnovali i zrušení maximálního průtoku paliva.
Bernie Ecclestone, jenž minulý týden poprvé dorazil na závody, uvedl, že zvuk není tak špatný, jak očekával, přesto by uvítal výraznější zvukový projev nových hybridních motorů.
Podle Rémiho Taffina ze společnosti Renault Sport F1 to však nebude tak jednoduché: "Zvukový projev ovlivňují dvě velké věci. Za prvé otáčky: přešli jsme z 18 tisíc na nějakých 12 tisíc v letošním roce."
"Je důležité říci, že to je založeno na nových pravidlech, která sice stanovují 15 tisíc [ot/min ]jako maximum, ale omezení průtoku paliva vede k tomu, že dosahujeme maximálně 12 tisíc a na konci rovinky to může být 10 či 11 tisíc - ať už jde o Ferrari, Mercedes či Renault," vysvětluje zástupce Renaultu, který pohání vozy Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Toro Rosso.
"Další věcí je turbo. Do cesty výfukových plynů dáváte jednu věc. Je to jako byste někomu na tvář dali polštář. Funguje jako tlumič výfuku. Pokud tyto dvě věci dáte dohromady, máte výsledek, který máme," pokračuje Taffin.
Letošní pohonná jednotka Renaultu (foto: Renault Sport F1)
Co by tedy pomohlo ke změně? FIA by podle něj musela zrušit omezení průtoku stanovené od 15000 ot/min na 100 kg paliva na hodinu a zvýšit maximální otáčky.
"Pokud byste chtěli dosáhnout odlišného zvuku, museli byste zvednout otáčky. To by však nemělo smysl za daného omezení průtoku, museli byste ho zvýšit. Pak ale klesá vaše efektivita," uzavírá Taffin pro Autosport.
Záměr FIA je efektivitu pohonných jednotek zvyšovat, její prezident Jean Todt ale nedávno přiznal, že by zvýšení hlučnosti nových motorů na úkor snížení efektivity akceptoval, pokud by si to fanoušci přáli.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.