Jak hodnotí své výkony v úvodním závodě sezóny společnost Renault Sport F1, která své pohonné jednotky dodává týmům Caterham, Lotus, Toro Rosso a Red Bull?
Red Bull poháněný Renaulty svou formou v kvalifikaci i v závodě všechny překvapil, když si domácí mladík Daniel Ricciardo v sobotu i v neděli vyjel druhé místo. Tak rychlý návrat mistrovského týmu po katastrofálním předsezónním období čekal málokdo.
Ricciardo se však neradoval dlouho, když byl ze závodu vyloučen kvůli překračování maximálního průtoku paliva, který je letos stanoven na 100 kg/h, čímž porušil článek 3.2 sportovních pravidel a článek 5.1.4 technických pravidel - více jsme o tom psali zde.
Sebastian Vettel musel odstopit v pátém kole poté, comu začalo vynechávat zapalování v jeho pohonné jednotce a přišel o výkon.
Toro Rosso jezdilo také velmi dobře, oba vozy dojely na bodech: Jean-Eric Vergne 9. a nejmladší bodující pilot F1 - Daniil Kvjat 10., po diskvalifikaci Ricciarda se oba posunuli o jednu příčku vpřed a pro italský tým získali 6 bodů. Po celý závod drželi tempo s Kimim Räikkönenem, který se před Vergneho dostal až v závěru.
Kamuj Kobajaši s Caterhamem skončil kvůli elektronickému problému se zadními brzdami už v první zatáčce, kde to smolně odnesl Felipe Massa s Williamsem. Nováček Marcus Ericsson jezdil v úvodu výborně a až do své první zastávky držel 12. příčku. Ve 29. kole však musel vzdát, když mu začal klesat tlak oleje a tým se rozhodl k odstavení vozu na trati, aby nepoškodil pohonnou jednotku, jejichž počet je letos omezen na 5 ks na sezónu.
Ostudný výkon předváděl Lotus. Pastor Maldonado v kvalifikaci jako jediný nedokázal zajet ani jedno měřené kolo a Romain Grosjean byl ze všech nejpomalejší. V neděli startoval z boxové uličky, oba vozy však v polovině závodu odstoupily kvůli selhání MGU-K poté, co se pohybovaly kolem 12. místa.
Tři vozy poháněné Renaulty vedle sebe během Velké ceny Austrálie: Caterham, Red Bull a Lotus(foto: Red Bull Racing)
"Máme rozhodně smíšené pocity. Není přijatelné, aby vozy odstupovaly. Ukazuje to, že musíme zlepšit naši celkovou spolehlivost. Závod měl být křtem ohně, nesplnili jsme však naše vlastní očekávání a musíme se na to před tím příštím podívat," uznává zklamaně Rémi Taffin, šéf traťových operací Renaultu.
"Některé poruchy jsou podobné, jako například u MGU-K u Lotusu, ostatní spolu ale nesouvisí, což ukazuje na to, že se musíme zlepšit celkově. Na to se horlivě zaměříme před Velkou cenou Malajsie, aby všechny týmy měly šanci ukázat maximální potenciál svých vozů.
Ostatní vozy však podávaly velmi dobré výkony a my jsme potěšeni tím, co dosáhly. Nyní přirozeně podpoříme Red Bull v odvolání vůči rozhodnutí komisařů, aby získali zpět svou pozici," dodává Taffin.
Výsledky Velké ceny Austrálie najdete zde.
Rádiová komunikace Fernanda Alonsa v Džiddě odhalila, jak extrémně náročný je vůz Aston Martin AMR25 i pro mistra světa. „Tohle auto je neuvěřitelně náročné na jízdu,“ zaznělo z jeho vysílačky.
F1 Authentics pořádá aukci jedinečného předmětu pro fanoušky Maxe Verstappena. Závodní oblek, ve kterém Holanďan triumfoval na Velké ceně Miami 2023, bude dražen. Veškerý výtěžek z této aukce bude věnován organizaci Wings for Life, která se zaměřuje na výzkum zranění míchy.
Po třech odjetých velkých cenách se Liam Lawson znovu aklimatizoval v týmu Racing Bulls. Podle slov Novozélanďana i jeho francouzského týmového kolegy se mladý jezdec rychle zorientoval a je zpět ve své formě.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.