Jak hodnotí své výkony v úvodním závodě sezóny společnost Renault Sport F1, která své pohonné jednotky dodává týmům Caterham, Lotus, Toro Rosso a Red Bull?
Red Bull poháněný Renaulty svou formou v kvalifikaci i v závodě všechny překvapil, když si domácí mladík Daniel Ricciardo v sobotu i v neděli vyjel druhé místo. Tak rychlý návrat mistrovského týmu po katastrofálním předsezónním období čekal málokdo.
Ricciardo se však neradoval dlouho, když byl ze závodu vyloučen kvůli překračování maximálního průtoku paliva, který je letos stanoven na 100 kg/h, čímž porušil článek 3.2 sportovních pravidel a článek 5.1.4 technických pravidel - více jsme o tom psali zde.
Sebastian Vettel musel odstopit v pátém kole poté, comu začalo vynechávat zapalování v jeho pohonné jednotce a přišel o výkon.
Toro Rosso jezdilo také velmi dobře, oba vozy dojely na bodech: Jean-Eric Vergne 9. a nejmladší bodující pilot F1 - Daniil Kvjat 10., po diskvalifikaci Ricciarda se oba posunuli o jednu příčku vpřed a pro italský tým získali 6 bodů. Po celý závod drželi tempo s Kimim Räikkönenem, který se před Vergneho dostal až v závěru.
Kamuj Kobajaši s Caterhamem skončil kvůli elektronickému problému se zadními brzdami už v první zatáčce, kde to smolně odnesl Felipe Massa s Williamsem. Nováček Marcus Ericsson jezdil v úvodu výborně a až do své první zastávky držel 12. příčku. Ve 29. kole však musel vzdát, když mu začal klesat tlak oleje a tým se rozhodl k odstavení vozu na trati, aby nepoškodil pohonnou jednotku, jejichž počet je letos omezen na 5 ks na sezónu.
Ostudný výkon předváděl Lotus. Pastor Maldonado v kvalifikaci jako jediný nedokázal zajet ani jedno měřené kolo a Romain Grosjean byl ze všech nejpomalejší. V neděli startoval z boxové uličky, oba vozy však v polovině závodu odstoupily kvůli selhání MGU-K poté, co se pohybovaly kolem 12. místa.
Tři vozy poháněné Renaulty vedle sebe během Velké ceny Austrálie: Caterham, Red Bull a Lotus(foto: Red Bull Racing)
"Máme rozhodně smíšené pocity. Není přijatelné, aby vozy odstupovaly. Ukazuje to, že musíme zlepšit naši celkovou spolehlivost. Závod měl být křtem ohně, nesplnili jsme však naše vlastní očekávání a musíme se na to před tím příštím podívat," uznává zklamaně Rémi Taffin, šéf traťových operací Renaultu.
"Některé poruchy jsou podobné, jako například u MGU-K u Lotusu, ostatní spolu ale nesouvisí, což ukazuje na to, že se musíme zlepšit celkově. Na to se horlivě zaměříme před Velkou cenou Malajsie, aby všechny týmy měly šanci ukázat maximální potenciál svých vozů.
Ostatní vozy však podávaly velmi dobré výkony a my jsme potěšeni tím, co dosáhly. Nyní přirozeně podpoříme Red Bull v odvolání vůči rozhodnutí komisařů, aby získali zpět svou pozici," dodává Taffin.
Výsledky Velké ceny Austrálie najdete zde.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.