Týmy Formule 1 používající motory Renault dostaly svolení k využití maximálního výkonu svých motorů v průběhu Grand Prix Austrálie. Produkty francouzského výrobce zatím nemohly kvůli problémům fungovat na plný výkon z důvodů obav o spolehlivost.
Renault ale udělal od posledního testu v Bahrajnu změny na softwaru, které si vyzkoušel na dynamometru. Inženýři poté dospěli k názoru, že už není třeba se obávat a motory je možné využívat naplno. Remi Taffin, šéf traťových operací Renaultu, pro Autosport řekl: "Byli jsme pozadu v určitých věcech, které jsme chtěli dostat na auto. To nám bránilo využívat motory naplno."
"Myslím ale, že tyto problémy jsme již vyřešili a teď konečně uvidíme, jak na tom jsme při plném výkonu." Hlavní změnou by mělo být vyřešení potíží při zapálení směsi, to byla jedna ze zásadních potíží během testů. "Hlavní problém byl se způsobem, jak jsme kontrolovali motor a jeho turbo. Teď jsme zvládli problém při zapálení směsi. U těchto motorů by nám to mělo dodat vyšší výkon."
"Je fair říct, že když jste pozadu, tak jste pozadu se vším. Možná máme problém s nedostatkem zkušeností při řešení problémů. Teď musíme být opravdu opatrní, momentálně nemáme software, abychom těmto problémům zabránili. Neobávám se však, naopak věřím, že nám změny pomohou zlepšit výkonnost i spolehlivost."
Ústy Taffina se dostalo týmům povolení k využítí maximální potenciálu pohonných jednotek, Red Bull se v pátek v Melbourne prezentoval až překvapivě konkurenceschopnými výkony.
Taffin si však nedělá žádné iluze a je mu jasné, že je před nimi ještě hodně práce: "Situace je lepší a lepší, ale do doby, než vyhrajeme závod, tak nejsme u konce. Po testech jsme museli snížit naše cíle. Ale nebudeme spokojeni, dokud nevyhrajeme závod." Během testů také týmy Renaultu nemohly nacvičovat starty z důvodu obav o životnost motoru.
"Je to v pořádku, zde zvládneme nacvičit nějaké starty. Už během testů jsme něco zvládli. Pokud se podíváme zpět na éru V8, tak vidíme, že na začátku mělo pár týmů opravdu špatné starty. Lze tedy říci, že špatné starty jsou spojeny se zavedením nového systému. Existuje spousta možných konfigurací, je potřeba najít tu správnou."
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.