Týmy Formule 1 používající motory Renault dostaly svolení k využití maximálního výkonu svých motorů v průběhu Grand Prix Austrálie. Produkty francouzského výrobce zatím nemohly kvůli problémům fungovat na plný výkon z důvodů obav o spolehlivost.
Renault ale udělal od posledního testu v Bahrajnu změny na softwaru, které si vyzkoušel na dynamometru. Inženýři poté dospěli k názoru, že už není třeba se obávat a motory je možné využívat naplno. Remi Taffin, šéf traťových operací Renaultu, pro Autosport řekl: "Byli jsme pozadu v určitých věcech, které jsme chtěli dostat na auto. To nám bránilo využívat motory naplno."
"Myslím ale, že tyto problémy jsme již vyřešili a teď konečně uvidíme, jak na tom jsme při plném výkonu." Hlavní změnou by mělo být vyřešení potíží při zapálení směsi, to byla jedna ze zásadních potíží během testů. "Hlavní problém byl se způsobem, jak jsme kontrolovali motor a jeho turbo. Teď jsme zvládli problém při zapálení směsi. U těchto motorů by nám to mělo dodat vyšší výkon."
"Je fair říct, že když jste pozadu, tak jste pozadu se vším. Možná máme problém s nedostatkem zkušeností při řešení problémů. Teď musíme být opravdu opatrní, momentálně nemáme software, abychom těmto problémům zabránili. Neobávám se však, naopak věřím, že nám změny pomohou zlepšit výkonnost i spolehlivost."
Ústy Taffina se dostalo týmům povolení k využítí maximální potenciálu pohonných jednotek, Red Bull se v pátek v Melbourne prezentoval až překvapivě konkurenceschopnými výkony.
Taffin si však nedělá žádné iluze a je mu jasné, že je před nimi ještě hodně práce: "Situace je lepší a lepší, ale do doby, než vyhrajeme závod, tak nejsme u konce. Po testech jsme museli snížit naše cíle. Ale nebudeme spokojeni, dokud nevyhrajeme závod." Během testů také týmy Renaultu nemohly nacvičovat starty z důvodu obav o životnost motoru.
"Je to v pořádku, zde zvládneme nacvičit nějaké starty. Už během testů jsme něco zvládli. Pokud se podíváme zpět na éru V8, tak vidíme, že na začátku mělo pár týmů opravdu špatné starty. Lze tedy říci, že špatné starty jsou spojeny se zavedením nového systému. Existuje spousta možných konfigurací, je potřeba najít tu správnou."
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.