Týmy Formule 1 používající motory Renault dostaly svolení k využití maximálního výkonu svých motorů v průběhu Grand Prix Austrálie. Produkty francouzského výrobce zatím nemohly kvůli problémům fungovat na plný výkon z důvodů obav o spolehlivost.
Renault ale udělal od posledního testu v Bahrajnu změny na softwaru, které si vyzkoušel na dynamometru. Inženýři poté dospěli k názoru, že už není třeba se obávat a motory je možné využívat naplno. Remi Taffin, šéf traťových operací Renaultu, pro Autosport řekl: "Byli jsme pozadu v určitých věcech, které jsme chtěli dostat na auto. To nám bránilo využívat motory naplno."
"Myslím ale, že tyto problémy jsme již vyřešili a teď konečně uvidíme, jak na tom jsme při plném výkonu." Hlavní změnou by mělo být vyřešení potíží při zapálení směsi, to byla jedna ze zásadních potíží během testů. "Hlavní problém byl se způsobem, jak jsme kontrolovali motor a jeho turbo. Teď jsme zvládli problém při zapálení směsi. U těchto motorů by nám to mělo dodat vyšší výkon."
"Je fair říct, že když jste pozadu, tak jste pozadu se vším. Možná máme problém s nedostatkem zkušeností při řešení problémů. Teď musíme být opravdu opatrní, momentálně nemáme software, abychom těmto problémům zabránili. Neobávám se však, naopak věřím, že nám změny pomohou zlepšit výkonnost i spolehlivost."
Ústy Taffina se dostalo týmům povolení k využítí maximální potenciálu pohonných jednotek, Red Bull se v pátek v Melbourne prezentoval až překvapivě konkurenceschopnými výkony.
Taffin si však nedělá žádné iluze a je mu jasné, že je před nimi ještě hodně práce: "Situace je lepší a lepší, ale do doby, než vyhrajeme závod, tak nejsme u konce. Po testech jsme museli snížit naše cíle. Ale nebudeme spokojeni, dokud nevyhrajeme závod." Během testů také týmy Renaultu nemohly nacvičovat starty z důvodu obav o životnost motoru.
"Je to v pořádku, zde zvládneme nacvičit nějaké starty. Už během testů jsme něco zvládli. Pokud se podíváme zpět na éru V8, tak vidíme, že na začátku mělo pár týmů opravdu špatné starty. Lze tedy říci, že špatné starty jsou spojeny se zavedením nového systému. Existuje spousta možných konfigurací, je potřeba najít tu správnou."
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.