V tabulce maximálních rychlostí z předsezónních testů v Bahrajnu je na čele Ferrari. Výrobce motorů Mercedes však i tady ukazuje, že je na sezónu připraven velmi dobře.
Ještě než se nové vozy Formule 1 vydaly na trať, panovaly obavy, že budou pomalejší, než tomu bylo v minulosti. Realita však ukázala, že to nebude tak hrozné, jak se mnozí domnívali. Piloti se shodují, že mají méně přítlaku a v zatáčkách jezdí pomaleji, avšak na rovinkách je to kvůli vyššímu výkonu (až 860 koňských sil) a nižšímu odporu vzduchu něco zcela jiného. Tam se rychlost zvýšila - oproti loňsku o 25,4 km/h.
Fernando Alonso se s novým F14 T řítil rychlostí 339,6 km/h. Nicméně podle Auto Motor und Sport hranici 335 km/h Ferrari zdolalo během testů jen 3krát, když naplno využili svůj systém pro rekuperaci energie, jinak využívalo pouze 120 místo 160 koní. Ostatní dva týmy používající motor Ferrari (Sauber a Marussia) za ostatními zaostávaly a figurují ve spodní části tabulky.
Naplno kvůli potížím nejezdili ani Red Bull či Lotus, z ERS využívali jen 80 místo 160 koní. Rakouský tým dosáhl na 317,6 km/h dvakrát. Byly ale dny, kdy Vettel a Ricciardo jezdili na rovnkách pouze 301 km/h. Při snaze získat z elektromotoru dalších 80 koní navíc docházelo k poškození motoru.
A právě Renault a Red Bull velmi trápil fakt, že se testovalo v Bahrajnu. Kvůli velké vzdálenosti od továren totiž bylo mnohem složitější dovážet náhradní díly. Přesto v tomto směru Renault prokázal, že má potenciál, což dokazuje čtvrté místo v tabulce maximálních rychlostí, které patří Caterhamu. Ten pro Renault najezdil nejvíce kilometrů a jeho ostatním zákazníkům dodává naději.
Tabulka maximálních rychlostí při testování v Bahrajnu:
Spokojeni mohou být po testech u Mercedesu, kde si domácí úkoly udělali nejpoctivěji. Jejich pohonné jednotky se ukázaly jako spolehlivé i rychlé. A tovární tým Meredes navíc každý den jezdil na rovinkách přes 320 km/h. U McLarenu například hranici 330 km/h překonali jen jednou.
Při pohledu na všechna data z testování zkrátka není divu, že se paddockem ozývají hlasy tipující právě Mercedes a Williams za hlavní favority úvodního závodu v Austrálii. Tým z Grove dosahoval vyšších rychlostí, což možná svědčí o tom, že má efektivnější aerodynamiku.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.