Výrobci motorů F1 - Ferrari, Mercedes a Renault - musí do dnešního dne FIA zaslat konečnou specifikaci svých nových pohonných jednotek. Renault však tento termín starosti nedělá.
Francouzský dodavatel pohonných jednotek nezažívá zatím nejlepší předsezónní období - zatímco vozy s Mercedesy za zády do včerejška ujely už přes 12 414 km, jeho týmy mají na kontě pouze 4798 km, za což nese velký díl zodpovědnosti.
Dnes musí výrobci motorů u FIA homologovat své výrobky a jejich další úpravy již budou omezeny pouze s ohledem na spolehlivost, bezpečnost a úsporu nákladů. To však Renault vůbec netrápí, jak uvedl včera v Bahrajnu.
"Když do sezóny vstupujete s novým motorem, víte, že v jejím průběhu budete mít nějaké potíže se spolehlivostí, které vyřešíte za normálních pravidel - za pravidel zaručujících férovost a rovnost," říká šéf traťových operací Renaultu - Rémi Taffin.
"Zítra budeme žádat o naši specifikaci pro Melbourne a doručíme veškeré specifikace a dokumenty, které potřebujeme. Pokud budeme mít několik dalších problémů k vyřešení, uděláme to stejným procesem, jako dříve," dodává Taffin, který si je jistý tím, že na první závod v Austrálii budou připraveni.
Součástí pohonné jednotky Renaultu pro sezónu 2014 (foto: Renault Sport F1)
Dle německého Auto Motor und Sport Renault požádal FIA o odklad homologace o 2 - 3 měsíce. Jednat o tom má Bernie Ecclestone se zástupci týmů na setkání Strategické skupiny F1 dnes od 10:30 hod. Kterýkoliv ze 6 zúčastněných týmů (tj. Ferrrari, Lotus, McLaren, Mercedes, Red Bull a Williams) však požadavek Renaultu může vetovat.
To však Renault ve svém prohlášení popřel: "Renault dle dnešního konečného termínu poskytuje FIA referenční pohonnou jednotku a související doplňkový materiál. Na pozadí některé týmy požadovaly alternativní návrhy (o nichž se dnes bude diskutovat v rámci strategické skupiny), které se týkají některých částí a komponent. Základní požadavky homologačního termínu, jak je stanovuje FIA, však budou splněny."
Strategická skupina žádné změny týkající se homologace motorů neoznámila. Neprošly Ecclestonovy dvojnásobné body v posledních třech závodech, pouze drobné úpravy kvalifikace.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.