Zítra začíná poslední čtyřdenní test týmů Formule 1 před vypuknutím sezóny v australském Melbourne. Kdo kdy na okruhu v Sákhíru nastoupí a co můžeme očekávat?
Týmy se v poslední třetině předsezónního testování zaměří na výkonnost a přivezou spoustu nových dílů. Všichni si vyzkouší závodní simulace ve snaze co nejefektivněji využít maximální povolené množství 100 kg paliva.
Mezi motoráři panuje nejvíce vzruchu u Renaultu, který stále zaostává za svými plány a dosud nemohl naplno využívat svůj systém pro rekuperaci energie, který letos poskytuje až 160 koní navíc.
Na spolehlivé a výkonné Mercedesy zatím ztrácí a žádný z jím poháněných vozů ještě závod nesimuloval. V Bahrajnu minulý týden jeho zákazníci ujeli jen 3350 km, zatímco Mercedes se svými týmy zvládl 6207,6 km (shrnutí prvního testu v Bahrajnu najdete zde). Renault ale dělá pokroky a věří, že do Melbourne bude připraven.
Lotus, který testoval poprvé až minulý týden, byl nejrychlejším ze zákaznických týmů Renaultu. "Jednou z našich priorit bude vyzkoušet si a dojet závodní simulaci, možná to uvidíte druhý den," ohlašuje technický ředitel Nick Chester. "Ještě se hodně zlepšíme, ale bylo by odvážné tvrdit, že stáhneme celých 5,4 sekund [ze ztráty na Rosbergův rekord]. Existuje ale hodně oblastí, kde učiníme pokrok."
Pozorně budeme sledovat také pokroky Ferrari, které také ještě neodhalilo svou skutečnou sílu. "Máme připraveno několik dílů pro test korelace, a pak během různých fází posledního testu přijde to hlavní vylepšení," avizuje Pat Fry.
Rozpis pro následující test v Bahrajnu
V paddocku se také šušká, že diskusím o škaredých nosech ještě nemusí být konec. S tím, jak budou týmy nasazovat nové díly, by se mohly objevit ještě ošklivější verze. Špička by nemusela být uprostřed (jako například u Toro Rosso či Caterhamu), ale mohla by se k zemi asymetricky stáčet z jedné strany na druhou.
První den začnou Max Chilton (Marussia), Kamuj Kobajaši (Caterham), Daniil Kvjat (Toro Rosso), Kevin Magnussen (McLaren), Pastor Maldonado (Lotus), Sergio Pérez (Force India), Daniel Ricciardo (Red Bull), Nico Rosberg (Mercedes), Kimi Räikkönen (Ferrari). Sauber ani Williams ještě nasazení svých pilotů pro jednotlivé dny nepotvrdili.
Pirelli pro každý tým přiveze celkem 30 sad pneumatik, z nichž si 8 mohou stáje libovolně vybrat, alokace zbývajících 22 sad je dle italského dodavatele následující: 2 měkké, 10 středně-tvrdých, 8 tvrdých a 2 "zimní" (původně připravené pro Jerez).
Rozdíly mezi směsmi byly minulý týden následující: super-měkká - měkká 0,7 s; měkká - středně-tvrdá 1,2 s; středně-tvrdá - tvrdá 1,3 sekundy. S vývojem vozů a přibývajícím přítlakem se budou snižovat.
Video: Pirelli o pneumatikách pro sezónu 2014 (zdroj: Pirelli)
Obsáhlou fotogalerii z testování v Bahrajnu minulý týden najdete zde.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.