Ve středu 19. února začínají druhé předsezónní testy. Týmy Formule 1 se tentokrát sejdou v Bahrajnu. Kdo z pilotů se na dráze objeví v který den?
Na Střední východ dorazí k testování také Lotus s novým vozem E22, jenž před třemi týdny v Jerezu chyběl. Tým si monopost pro sezónu 2014 vyzkoušel během propagační akce ve Španělsku o týden později - první den s ním ujel pouze jedno kolo, v ten druhý se dostal již bez problémů k limitu 100 km.
S motory Renault ale ještě nemusí být vše v pořádku, protože minulý týden v Misanu s nimi během natáčecích dní mělo potíže Toro Rosso i Red Bull, oba se 100 km nepřiblížili. Francouzský dodavatel pohonných jednotek přiznává, že je s přípravou trochu pozadu, ale v Bahrajnu podle něj již budou fungovat.
Kromě prezentace nového Lotusu s asymetrickým nosem se očekává také představení Williamsu v barvách nového sponzora Martini, který v F1 již v minulosti působil.
V Bahrajnu se očekávají vyšší teploty než ve Španělsku - pohybovat by se měly mezi 15 - 21 °C. Tamější podmínky proto mnohem lépe prověří letošní vozy, jejichž nároky na chlazení kvůli turbomotorům a výkonnějšímu ERS systému podstatně stouply.
Ve středu dostane u Caterhamu šanci testovací pilot Robin Frijns, společně s ním by se na dráze měli objevit Fernando Alonso (Ferrari), Jules Bianchi (Marussia), Romain Grosjean (Lotus), Nico Hülkenberg (Force India), Daniil Kvjat (Toro Rosso), Kevin Magnussen (McLaren), Felipe Massa (Williams), Nico Rosberg (Mercedes), Adrian Sutil (Sauber) a mistr světa Sebastian Vettel (Red Bull).
Rozpis testování v Bahrajnu
Testování začíná každý den v 7:00 hod a končí v 15:00 hod, jeho průběh budete moci na F1news.cz opět živě sledovat.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.