Přinášíme přehled maximálních rychlostí, které byly při testech v Jerezu dosaženy ve čtvrtek, tedy za nejpříhodnějších podmínek na dráze.
Nejvyšší rychlosti dosáhl na konci cílové rovinky (speed trap) Felipe Massa s Williamsem, který letos přešel na pohonné jednotky Mercedesu - 307,6 km/hod. Za ním se seřadili Lewis Hamilton s Mercedesem, Magnussen s McLarenem (oba 300,8 km/hod), jeho týmový kolega Jenson Button a Nico Hülkenberg.
Jak je z přehledu vidět, vozy s motorem Mercedes obsadily prvních pět míst, za nimi se seřadily monoposty poháněné Ferrari a hodnocení uzavírají auta s problémovým Renaultem. Podle Stefana Domenicaliho z Ferrari však zatím nikdo nejel naplno.
"Musíme být opatrní: co se výkonnosti týče, ještě jsme od nikoho nic neviděli. Jak si kdo stojí, to uvidíme až po druhém testu v Bahrajnu. Co se spolehlivosti týče, začal velmi dobře Mercedes a i jeho zákaznické týmy toho najely hodně," prohlásil Domenicali.
Podrobnou reportáž ze slunného třetího dne testů v Jerezu, kdy předvedl Magnussen nejrychlejší čas týdne, najdete zde. Společné testování týmů F1 bude pokračovat příští týden od středy 19. února v Bahrajnu.
Přehled maximálních rychlostí (v km/hod) v jednotlivých sektorechokruhu v Jerezu dosažených během třetího dne testů
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.