Dodavatel pohonných jednotek Renault Sport F1 přiznává problémy s bateriemi u svého systému pro rekuperaci energie.
Jeho zákaznické týmy - Caterham, Red Bull a Toro Rosso (Lotus v Jerezu chybí) kvůli tomu včera ujely dohromady pouze 19 kol, zatímco vozy poháněné Ferrari (Ferrari, Marussia a Sauber) 100 kol a monoposty s turbomotory Mercedes za zády (Force India, McLaren, Mercedes a Williams) dokonce 212 kol.
Renault nyní tvrdí, že přišlo na hlavní důvod problémů u svých baterií a přes noc jej vyřeší, aby toho týmy mohly natestovat podstatně více.
"Zřejmou skutečností je to, že čelíme problémům. U nových aut můžeme pozorovat mnoho problémů, to se také týká našich nových pohonných jednotek. Samozřejmě, že víme, že na naší straně máme jeden problém, který jsme jasně identifikovali a který chceme opravit," přiznává ředitel činností na dráze Rémi Taffin.
"Nemohli jsme to opravit ráno, takže jsme se rozhodli udělat maximum, co jsme z naší strany mohli, abychom si tedy zítra [ve čtvrtek] byli jisti, že obzvlášť Red Bull a Toro Rosso budou moci v 9:00 vyjet na trať. Věříme, že zítra ráno budeme mít všechny vozy na dráze," pokračuje.
Renault má v Jerezu problémy s úložištěm energie nového ERS systému (foto: Renault Sport F1)
"Pohonná jednotka se skládá z několika součástí a nejde o problém s některou jednotlivou. Jde o integraci všech těchto systémů, a konkrétně v tomto případě jde o problém u úložiště energie. Nebudeme popisovat druh architektury našeho systému, ale jasně jsme identifikovali něco, co budeme muset vyměnit.
Máme tady na to díly, lidi i prostředky a jsme připraveni to učinit. Nechtěli jsme to dělat, když jsme se přijeli, ale nakonec na to došlo. Uděláme to, zabírá to čas a žel jde o trochu špičkové technologie, zejména když se podíváte na úložiště energie. Jde o něco, k čemu musíme přistoupit pečlivě, což také děláme. Jsme si však celkem jisti, že zítra ráno budeme v pořádku," dodává Taffin.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.