Dodavatel pohonných jednotek Renault Sport F1 přiznává problémy s bateriemi u svého systému pro rekuperaci energie.
Jeho zákaznické týmy - Caterham, Red Bull a Toro Rosso (Lotus v Jerezu chybí) kvůli tomu včera ujely dohromady pouze 19 kol, zatímco vozy poháněné Ferrari (Ferrari, Marussia a Sauber) 100 kol a monoposty s turbomotory Mercedes za zády (Force India, McLaren, Mercedes a Williams) dokonce 212 kol.
Renault nyní tvrdí, že přišlo na hlavní důvod problémů u svých baterií a přes noc jej vyřeší, aby toho týmy mohly natestovat podstatně více.
"Zřejmou skutečností je to, že čelíme problémům. U nových aut můžeme pozorovat mnoho problémů, to se také týká našich nových pohonných jednotek. Samozřejmě, že víme, že na naší straně máme jeden problém, který jsme jasně identifikovali a který chceme opravit," přiznává ředitel činností na dráze Rémi Taffin.
"Nemohli jsme to opravit ráno, takže jsme se rozhodli udělat maximum, co jsme z naší strany mohli, abychom si tedy zítra [ve čtvrtek] byli jisti, že obzvlášť Red Bull a Toro Rosso budou moci v 9:00 vyjet na trať. Věříme, že zítra ráno budeme mít všechny vozy na dráze," pokračuje.
Renault má v Jerezu problémy s úložištěm energie nového ERS systému (foto: Renault Sport F1)
"Pohonná jednotka se skládá z několika součástí a nejde o problém s některou jednotlivou. Jde o integraci všech těchto systémů, a konkrétně v tomto případě jde o problém u úložiště energie. Nebudeme popisovat druh architektury našeho systému, ale jasně jsme identifikovali něco, co budeme muset vyměnit.
Máme tady na to díly, lidi i prostředky a jsme připraveni to učinit. Nechtěli jsme to dělat, když jsme se přijeli, ale nakonec na to došlo. Uděláme to, zabírá to čas a žel jde o trochu špičkové technologie, zejména když se podíváte na úložiště energie. Jde o něco, k čemu musíme přistoupit pečlivě, což také děláme. Jsme si však celkem jisti, že zítra ráno budeme v pořádku," dodává Taffin.
Rádiová komunikace Fernanda Alonsa v Džiddě odhalila, jak extrémně náročný je vůz Aston Martin AMR25 i pro mistra světa. „Tohle auto je neuvěřitelně náročné na jízdu,“ zaznělo z jeho vysílačky.
F1 Authentics pořádá aukci jedinečného předmětu pro fanoušky Maxe Verstappena. Závodní oblek, ve kterém Holanďan triumfoval na Velké ceně Miami 2023, bude dražen. Veškerý výtěžek z této aukce bude věnován organizaci Wings for Life, která se zaměřuje na výzkum zranění míchy.
Po třech odjetých velkých cenách se Liam Lawson znovu aklimatizoval v týmu Racing Bulls. Podle slov Novozélanďana i jeho francouzského týmového kolegy se mladý jezdec rychle zorientoval a je zpět ve své formě.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.