Zítra čeká F1 konec zimní pauzy. Začnou první předsezónní testy konané ve španělském Jerezu a všichni netrpělivě očekávají, jak si jednotlivé vozy, týmy a jezdci poradí se všemi novinkami pro nadcházející sezónu.
Podle Roba Whita z Renaultu letos není pravděpodobné, že by se někdo vědomě držel zpátky a skrýval tak formu před ostatními, jako tomu bývalo v minulých letech. Kvůli všem změnám technických pravidel to podle něj není možností a každý bude muset jet na maximum. I tak však podle něj nebude lehké formu jednotlivých týmů rozklíčovat.
"Když jsou všichni na víceméně stejném místě a dělají v podstatě to samé, bude hned jasné, jestli se objevily velké problémy či jen menší komplikace. Co se čisté výkonnosti jednotlivých aut a týmů týče, to podle mě bude obtížné rozluštit," a dodal, že vše novinky budou chtít čas, aby se mohly usadit.
Renault: Absence v Jerezu Lotusu uškodí, vše se nedá nasimulovatDá se říci, že jeden tým však svou formu skrývat bude. Lotus totiž do Jerezu vůbec neodjel a svůj nový motor V6 turbo od Renaultu a vůz E22, za jehož volantem bude sedět Pastor Maldonado a Romain Grosjean, poprvé na dráze vyzkouší až v Bahrajnu.
Tým tvrdí, že vynechání testů pro ně nebude žádná nevýhoda, protože tam budou ostatní odběratelé francouzského dodavatele motorů (Red Bull, Toro Rosso či Caterham) a budou sbírat data.
S tímto názorem však White nesouhlasí. "Základní pohonná jednotka je pro všechny klienty stejná a informace budou sdílené. Ale každá instalace je unikátní. Pochopitelně je možné udělat simulace, ale jen díky těm nemůžete pochopit všechno," uvedl pro italský magazín Omnicorse.
Rozpis závodníků pro testy v Jerezu:
RED BULL RACINGÚterý, středa: Sebastian VettelČtvrtek, pátek: Daniel Ricciardo
MERCEDESÚterý, čtvrtek: Lewis HamiltonStředa, pátek: Nico Rosberg
FERRARIÚterý, středa: Kimi RäikkönenČtvrtek, pátek: Fernando Alonso
McLARENÚterý, středa: Jenson ButtonČtvrtek, pátek: Kevin Magnussen
FORCE INDIAÚterý: Sergio PérezStředa: Nico HülkenbergČtvrtek: Daniel JuncadellaPátek: ?
SAUBERÚterý, středa: Esteban GutiérrezČtvrtek, pátek: Adrian Sutil
TORO ROSSOÚterý, čtvrtek: Jean-Eric VergneStředa, pátek: Daniil Kvjat
WILLIAMSÚterý, středa: Valtteri BottasČtvrtek, pátek: Felipe Massa
MARUSSIAÚterý, pátek: Max ChiltonStředa, čtvrtek: Jules Bianchi
CATERHAMÚterý, středa: Marcus EricssonČtvrtek: Robin FrijnsPátek: Kamuj Kobajaši
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.